Nekromanti Nörddejting?

rust

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
59
Location
Stockholm
Min spelgrupp är en korvfest och den andra spelargruppen jag har kontakt med är minst lika illa. Jag är socialt kompetent men det finns ingen chans att träffa någon lämplig via kompisars kompisar. Med tiden har både jag och min spelgrupp blivit tämligen isolerade från mainstreamnördcommunityt mycket pga. att vi inte riktigt definierat oss som nördar även om vi kanske borde ha gjort det. Konventvärlden är helt okänd för mig och verkar ganska läskig, jag har spelat med samma gäng for ever.

Lajvande har jag inte heller sysslat med men kan verkligen tänka mig att det är enklare där. Var på medeltidsveckan i Visby i år (för första gången på flera år) och slogs av hur grymma, öppna och härliga tjejer man kunde träffa. Det var lite då tanken föddes att jag kanske skulle träffa någon som åtminstone förstod/respekterade min hobby. Är det ingen som har använt sig av Happy Pancake eller dylikt?
 

rust

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
59
Location
Stockholm
Låter som en bra plan, jag ska definitivt ha det i åtanke. Särskilt den stirrande blicken..
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
rust said:
Konventvärlden är helt okänd för mig och verkar ganska läskig, jag har spelat med samma gäng for ever.
Det är läskigt att leva. Ibland måste man lämna sin comfort zone om man vill nå sina mål eller komma nå'n vart.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
rust said:
Hej allesammans,

efter att utdraget själadödande förhållande är jag redo att ge mig ut på marknaden igen. Tänkte den här gången göra något så radikalt som att försöka träffa någon som faktiskt delar mitt intresse för nördkultur. Men hur träffar man egentligen nördtjejer? Funderar på att ge mig ut på nätet och skapa en profil på en dejtingsida men har ingen aning vart någonstans man bör vända sig, någon som har erfarenhet av internetdejting som kan komma med några hints?
Mina erfarenheter är iofs rätt gamla (jag har varit gift i cirka 20 år), men när jag var ungkarl var medeltids- och Tolkienfandom utmärkta platser att träffa trevliga tjejer med nördintressen.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Något annat man kan göra när man är ute och träffar folk är att ha en nördig t-shirt. En tjej som lägger märke till din nördiga tröja och säger:

"OMG. Du har en Chutulu for president/en bild på Boba Fett/ett d20 skämt/Baldurs gate logon på din t-shirt. Ska vi ligga?"

Är nog troligtvis en nördtjej.

Seriously. Nördiga tjejer är inte så djävla ovanligt. Ibland måste man bara ge dom chasen att hitta en.

(Och alla andra som inte fattar det coola med t-shirten kommer nog tro att det är någon hipser grej, inte en parningsignal.)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
w176 said:
Något annat man kan göra när man är ute och träffar folk är att ha en nördig t-shirt. En tjej som lägger märke till din nördiga tröja och säger:

"OMG. Du har en Chutulu for president/en bild på Boba Fett/ett d20 skämt/Baldurs gate logn på din t-shirt. Ska vi ligga?"

Är nog troligtvis en nörd.

Seriously. Nördiga tjejer är inte så djävla ovanligt. Ibland måste man bara ge dom chasen att hitta en.
Och om tjejen inte är en nörd så kan man ändå försöka stöta på'n.. I bästa fall så lär man någon att bli nörd och får en bättre hälft, i värsta fall... Så håller bruden upp fingrarna i form av ett L mot pannan.


Eller, gör folk det fortfarande?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
!Paxen said:
Och om tjejen inte är en nörd så kan man ändå försöka stöta på'n.. I bästa fall så lär man någon att bli nörd och får en bättre hälft
Jupp. Min brud är ingen nörd direkt, men i helgen frågade hon om hon fick måla två av mina HeroQuest-minis:


För att vara första gången hon någonsin målade miniatyrer så måste jag säga att resultatet är imponerande. Och hon fick blodad tand :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Vitulv said:
För att vara första gången hon någonsin målade miniatyrer så måste jag säga att resultatet är imponerande. Och hon fick blodad tand :gremsmile:
Hon är ju grym! Bättre än något jag någonsin målat. Fast sen har jag ju estetisk förmåga som en skadeskjuten svan.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
w176 said:
Något annat man kan göra när man är ute och träffar folk är att ha en nördig t-shirt. En tjej som lägger märke till din nördiga tröja och säger:

"OMG. Du har en Chutulu for president/en bild på Boba Fett/ett d20 skämt/Baldurs gate logon på din t-shirt. Ska vi ligga?"

Är nog troligtvis en nördtjej.

Seriously. Nördiga tjejer är inte så djävla ovanligt. Ibland måste man bara ge dom chasen att hitta en.

(Och alla andra som inte fattar det coola med t-shirten kommer nog tro att det är någon hipser grej, inte en parningsignal.)
Dags att rota fram de gamla WRNU-tröjkoncepten alltså? :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Zimith said:
Oj, vad... blandad kvalité :gremlaugh:
Japp. Jag skickade runt länken och lät folk skriva in grejer. Sen tänkte jag att "jag sorterar sen nångång". Och sen blev det aldrig nångång. Ännu iaf.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Vitulv said:
Hah! Jag är citerad :gremsmile:
Faktum är att den BÄSTA idén är ett citat från dig =) Tyvärr tror jag att just den skullke vara något för WRNU-intern för att funka som "nördlockbete"...
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Är inte nördtjejer allra lättast att träffa? Jag har upplevt det lite som att tjejer som inte är nördar inte orkar umgås med en. Sedan sköter liksom resten sig själv.

- L
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Lycan said:
Är inte nördtjejer allra lättast att träffa? Jag har upplevt det lite som att tjejer som inte är nördar inte orkar umgås med en. Sedan sköter liksom resten sig själv.

- L
Jo, man börjar ju med att skämta om dvärgar, siamesiska tvillingar och skallmätning, och den som inte flyr flyttar man ihop med. Eller så funkade det för mig, i alla fall.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Sedan orkar ju de flesta nördtjejer inte heller umgås med en. Men jag tror ändå vi är något på spåren här. Det är en slags kemisk separationsprocess.

- L
 
Top