Nekromanti Nån som snor användaruppgifter?

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Skulle logga in med min vanliga identitet (Arfert), men mitt lösenord funkade plötsligt inte. Vad göra?
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
546
Location
Mörkmården (småland)
Jag hoppas att det bara är teknikstrul.

Men det här påminner mig om något som höll mig borta nästan en månad: forumet bör ha en epost-adress istället för kontakta-formuläret. Speciellt eftersom mail-servern formuläret och glömt lösenords-funktionen är kopplad till inte tycks fungera.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,569
Location
Fallen Umber
[HR][/HR]Det är för att Dante la till dig i DoD-klons-gruppen. Det pajade allas inloggningar. Säg till Dante eller Magnus så kan de ge dig ett nytt lösenord.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Lösenordsåterställning har inte funkat någon av de 3502 gånger jag försökt. Jag satte istället i gång en skallgångskedja över samtliga sociala medier.
Den som kan spåra den kedjan vinner tre regelböcker från ett svenskt rollspel med grönt omslag.
 
Joined
31 Aug 2015
Messages
80
Arfert2;n117643 said:
Skulle logga in med min vanliga identitet (Arfert), men mitt lösenord funkade plötsligt inte. Vad göra?
Hur vet vi att du är den riktiga Arfert och inte någon som försöker stjäla Arferts inloggningsuppgifter?

Jag ställer en kontrollfråga: Vilket skiljetecken är löjligt att ha i titeln på ett fantasyrollspel?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,021
Location
Ludvika
Haha, Arfert 2 har fått typ fyra "gilla" vad jag kan se och är nästan uppe i full signalstyrka på det =)
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Håller helt med arfert. Så jäkla onödigt att ha ett utropstecken i ett fantasyrollspel. ????
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,021
Location
Ludvika
Trollkalle;n117786 said:
Håller helt med arfert. Så jäkla onödigt att ha ett utropstecken i ett fantasyrollspel. ????
Um... så du håller INTE med Arfert?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Det är ett fel i vB5
Det är förhoppningsvis bara ett dussin forumiter som är drabbade.
Vi vet vilka forumiter som är drabbade och försöker åtgärda problemet.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,608
Som vän av ordning frågar jag mig: Kan det bli för många Arfert? Kanske borde jag själv byta namn till Arfert3? Och vid den tanken dök det genast upp ett märkligt sug. Jag vill göra ett rollspel. Jag tänker kalla det... Skräck!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,021
Location
Ludvika
luddwig;n117834 said:
Som vän av ordning frågar jag mig: Kan det bli för många Arfert? Kanske borde jag själv byta namn till Arfert3? Och vid den tanken dök det genast upp ett märkligt sug. Jag vill göra ett rollspel. Jag tänker kalla det... Skräck!
Vilket väcker en intressant fråga. Om man skulle skapa ett konto, exempelvis Arfert4 (utan att ha ett tidigare konto, så inga strumpdockor här inte, Krille), men aldrig påstår att man är samma person som Arfert eller ens Arfert2 eller Arfert3, skulle det då räknas som att man låtsas vara en annan användare?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,012
Om jag påstår att jag är Arfert4 trots att det kontot inte finns, begår jag ett regelbrott då?
 
Joined
31 Aug 2015
Messages
80
Det finns många Arfert (Arfert1, Arfert2, Arfert2 mm) men bara en Arfert!

Jag antar att ni fattar att jag bara skojade med kontrollfrågan till Arfert!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Framsynt bakåtsträvare;n117851 said:
Namnförslag till ditt nya rollspel: Andra världskriget!
Är namnförslaget "Andra världskriget"! eller "Andra världskriget!" ? :)
 
Top