Nekromanti Några frågor

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Re: Så tycker jag...

Det där om orcher snodde du rakt av från WH40K. Inte imponerad.
Saken är ju den att skäggiga dvärgar, elaka orcher bla bla bla går det tretton på dussinet av! Varför skulle jag vilja spela ett spel där dvärgarna har asbestskägg och orcherna kravlar ur jorden? varför inte välja nåt av de spel som redan finns?
För att locka folk måste man vara lite nyskapande.
Sådeså. och dvärgar som blandar metall A i metall B och gör brutala yxor är lika fantasifullt som en riksdagsdebatt!.
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Det gjorde jag va?

"Det där om orcher snodde du rakt av från WH40K"

Jaså? det gjorde jag va? Det finns bara en sak som är värre än ren dumhet och det är när personer som besitter ett visst intelekt trots det skriver nåt och får det att framstå som fakta trots att dom inte känner sanningen. Och du känner den uppenbarligen inte (sanningen alltså). För då skulle det först och främst krävas att du kände mig *kollar profil* vilket du mig veterligen inte gör. [punkt]
Här kommer sanningen sed ur min vinkel:
Jag känner till WH40K så mycket kan jag erkänna, (det är ganska svårt och missa om man är nyfiken av sig i den här hobbyn) men jag vet inget om orchernas fortplantningsprocess
(i sådana fall gör jag det undermedvetet fast hur det skulle gått till har jag inte den blekaste om - skulle jag snott en WH40K-bok i sömmnen och sedan återlämmnat den till den rättmätige ägaren?) i den världen eller i nån annan - all insperation till den beskrivna fortplantningsprocessen i inlägget kommer från (tro det om du vill) svampar och maneter.

"Inte imponerad."

Nähä, så vad ska jag göra åt det? Jag begärde inte att du skulle bli det heller (fast det jag tycker nästan att du borde bli i alla fall, om jag nu kom på samma sak som GW gubbarna)

"Saken är ju den att skäggiga dvärgar, elaka orcher bla bla bla går det tretton på dussinet av! Varför skulle jag vilja spela ett spel där dvärgarna har asbestskägg och orcherna kravlar ur jorden? varför inte välja nåt av de spel som redan finns?
För att locka folk måste man vara lite nyskapande.
Sådeså. och dvärgar som blandar metall A i metall B och gör brutala yxor är lika fantasifullt som en riksdagsdebatt!."

men rakade dvärgar utan ögon och orcher som håller studiecirklar i:
"hurdugördinegenrosaväskafördinrosenvattenflaska" och skvallrar över koppar med te i de vackra trädgårdar vars skönhet förstärks av de tusentals små gredelina pipifåglar med små nätta bebieblå handväskor. det kan du ha va?
Då skulle det inte längre vara Orcher och Dvärgar och då kan man ju lika gärna göra nya raser (vilket jag inte har problem med, däremot ha jag problem med att man försöker muttera bort de "gammal goda" raserna till oigenkänlighet och ändå behålla namnen.)
Du kan inte käka kakan och ändå behålla den...

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som kanske överreagerade men ändå står för vad han skrev...
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Ännu mer kuriosa... (äckligt OT)

det är inte bara ett land/kontinent som skiljer dom - kriget sker genom en portal till en annan värld som är ganska lik en standard fantasy värld.
Böckerna handlar mestadels om en intrigmakeriet i adelsklassen och kampen mellan de olika "husen" mellan vilka det ständigt pågår en kamp.
Det indiska kastsystemet är delvis anamat men istället för "parias" är det slavarna som står lägst.
All magi kontrolleras i ett råd som har den yttersta makten men sällan läger sig i husens privata affärer.
Dom blev livrädda när dom mötte kavaleri men mottståndarna blev minst lika skräckslagna när de mötte Insektoidernas krigare som har sex ben var av de två främmsta har rakbladsvassa kanter och är mycket dödliga.

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som inser att inlägget är ganska meningstlöst men inte kan låta bli, världen i imperiets dotter är nog den bästa jag nånsin stöt på.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Ännu mer kuriosa... (äckligt OT)

"det är inte bara ett land/kontinent som skiljer dom - kriget sker genom en portal till en annan värld som är ganska lik en standard fantasy värld."

Midkemia heter denna värld. Serien Ormkrigskrönkian av Feist utspelar sig i denna värld. Det för kommer en några kopplingar till Imperiets dotter i dessa böcker. Ännu tydligare koppling finns Magikerns lärling av Feist.
 
Top