Nekromanti Nästanstryk på krogen

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Angående barnvagnar (ot)

Problemet är 25-åriga morsor som ser sig själva som centrum av universum, och därmed anser sig ha rätt att ockupera varje centimeter trottoar.
De som tar upp plats och stör, oavsett om det är barnvagnsmaffia, pensionärer, fjortisar i flock, turister eller varför inte ett gäng ölande fotbollssupportrar gör det nog knappast med flit.

Bredare trottoarer, en snabbfil för singlar och krama varandra mer i trafiken.

Tyvärr faller småbarnsföräldrar påfallande ofta in i någon slags von oben-tänk
Kanske för att man känner sig visare när man fått barn? Jag gör i alla fall det. Och när man har sett ljuset vill man så klart frälsa alla och då blir man världens jobbigaste.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,541
Location
En mälarö
Re: Nej! (ant)

Sådana dumheter! Hur ska vi då kunna skjuta av tonåringarna så det blir lite lugn och ro?
Dödspatruller som söker upp dem i deras hem?

/Anders
 

Joakim_UBBT

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
144
Location
Polishuset
Re: Angående barnvagnar (ot)

Absolut! Personligen anser jag att barn under femton år i lag ska förbjudas att vistas på allmän plats
Om man nu ska få bort stökpellarna så anser jag att män i alla åldrar borde automatsättas i en taxi, riktning hemmåt, om de dricker mer än två öl på krogen.

Kvinnfolk kan få supa sig hejdlösa, de tappar ju bara benen och blir fnittriga/spyiga. Karlar får ju för sig att dom är kung Leonidas som skall stoppa perserna, som för tillfället befinner sig på stan.

Sen hade nog jag också en förhoppning om att få höra om en riktig cat-fight, men ack..

// jocke som en gång bevittnat en tjej starta ett rejält knytnävsslagsmål med kommentaren: Visste du att man får finnar av anabola din jävla syfylishora
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Angående barnvagnar (ot)

Karlar får ju för sig att dom är kung Leonidas som skall stoppa perserna, som för tillfället befinner sig på stan.
Det tuppaktiga testosteron-sprättandet är ju helkul! Bästa repliken (helst på en pytteliten pub) är: Passa dig! Träffar jag på dig igen, då JÄVLAR!

Helst ska det stå en fyllekompis intill och säga: Han är inte värd det! Han är inte värd det!

...som en gång bevittnat en tjej starta ett rejält knytnävsslagsmål med kommentaren: Visste du att man får finnar av anabola din jävla syfylishora
Oj! Jag är uppenbarligen för glad och trög när jag är berusad för att bli en riktig slagskämpe. Ditt exempel skulle inte bli en catfight utan mer så här:

Aggrobrutta: ... din jävla bitch!
Magoo: Ööööööööh, va?
Aggrobrutta: ...ska du ha stryk, jävla syfilishora!!!
Magoo: Ööööööööh, nä?
Aggrobrutta går.
Magoo (till kompis): Du, vad sa hon egentligen?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan man tränga sig om alla står på samma linje?
Well, de gånger jag är ute så brukar jag smyga in mig ibland ledet vid bardisken, vilket brukar funka ganska bra om jg få säga det. Sedan så gäller det bara at få kontakt med bartendern & vara lagom aktiv i kön. Så brukar det lösa sig, utan att få några arga blickar.
Sedan så är det ju aldrig skoj att få ovett ifrån folk som tror sig vara något i kön.. =/
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Hongkong och densitet [Helt OT]

Tja, det beror förstås på hur man räknar. Stora delar av Hong Kongs redan blygsamma yta består av berg där ingen bor. Det betyder att de ställen där det faktiskt bor folk i Hong Kong bor det förbannat mycket folk. Jag har läst någonstans (ja, det brukar heta så :gremwink: ) att sett ur den vinkeln är Hong Kong den mest tättbefolkade staden i världen - och det låter rimligt i mina öron. Men, det funkar förstås inte för topplistor eftersom man får dilemmat hur man ska räkna bort bergig yta.

(Fast Malé såg ju ut som en helt normal stadsdel som råkar ligga på en ö? Coolt nevertheless).
 
Top