Häkte? Det är ju en anstalt med skitkass rykte för att personalen är ond och interiören nedgången (detta har jag förstått av att läsa kåkbladet), dock sitter där mest kiddy fiddlers, mördare och rånare så de kan väl ha det . Häktet (som låg i källaren på polishuset) var ju mögeldrabbat så att både personal i polishuset och de intagna blev sjuka, så nu bygger man ju nytt borta vid Giraffen.
...en jävla tur man inte är så olaglig att man blir intagen, för det verkar inte vara särskilt trevligt, utöver det otrevliga i att bli intagen.
Hmm. Jag växte upp i Oxhagen så det är lite längre (jag antar att du syftar på husen som ligger vid Erik Dahlbergs väg/Galggatan). Man cyklar ju förbi där varje gång man ska till Systemet nuförtiden.
Nått mer som de bygger nytt är ju konstmuseum, och det är fan inte vackert. Jag var förbi där på min nattliga utflykt men kom mig inte för att plåta åbäket för att det var så fult.
För övrigt har jag haft en flickvän som bodde på Stagneliusgatan-adressen en gång, fast lite mera logiskt då huset ligger invid Stagneliusgatan, i hörnet mot Erik Dahlbergs.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.