Nekromanti Nästan så jag längtar tillbaka :) [OT] [ANT]

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Häkte? Det är ju en anstalt med skitkass rykte för att personalen är ond och interiören nedgången (detta har jag förstått av att läsa kåkbladet), dock sitter där mest kiddy fiddlers, mördare och rånare så de kan väl ha det :gremwink:. Häktet (som låg i källaren på polishuset) var ju mögeldrabbat så att både personal i polishuset och de intagna blev sjuka, så nu bygger man ju nytt borta vid Giraffen.

...en jävla tur man inte är så olaglig att man blir intagen, för det verkar inte vara särskilt trevligt, utöver det otrevliga i att bli intagen.
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Anstalt dårå. Men det var staden i övrigt jag menade såg riktigt bra ut i mörker. :gremwink:

Jo, jag har sett kolossen de håller på att bygga. Om jag bott kvar i min gamla lägenhet hade nya polishuset legat ett gatstenskast ifrån. :gremgrin:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Hmm. Jag växte upp i Oxhagen så det är lite längre (jag antar att du syftar på husen som ligger vid Erik Dahlbergs väg/Galggatan). Man cyklar ju förbi där varje gång man ska till Systemet nuförtiden. :gremgrin:
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Totalt OT [OT]

Precis i hörnhuset vid Galggatan, mot polisstationen. Fast adressen är Stagneliusgatan av nån anledning.

Förresten lysande att placera polisen vid Galggatan. :gremgrin:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Re: Totalt OT [OT]

Förresten lysande att placera polisen vid Galggatan
Antagligen samma ödes ironi som placerade skatteskrapan i Stockholm i kvarteret gamen. :gremtongue:

/Anders
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Mer OT [OT]

Nått mer som de bygger nytt är ju konstmuseum, och det är fan inte vackert. Jag var förbi där på min nattliga utflykt men kom mig inte för att plåta åbäket för att det var så fult.

För övrigt har jag haft en flickvän som bodde på Stagneliusgatan-adressen en gång, fast lite mera logiskt då huset ligger invid Stagneliusgatan, i hörnet mot Erik Dahlbergs. :gremgrin:
 
Top