"När guldet blev till blod" eller "att namnge ett rollspel"

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
587
Kommer inte folk att förvänta sig att mitt spel har en massa saker gemensamt med dataspelen då?
Lika mycket som de förväntar sig att det har att göra med Guld & bly tror jag. Med det sagt var jag inne på Gränsland först, om du vill ha svenska, och att Genesis tittar på det.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
"Gränsland" låter iofs som ett ballt namn för något som innehåller övernaturligheter…
Ja, Gränsland låter schysst men det är samtidigt titeln på en tv-serie som mitt spel inte har något som helst samband med. Det behöver i och för sig inte vara ett problem, men det kan också bädda för missförstånd.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Lika mycket som de förväntar sig att det har att göra med Guld & bly tror jag.
Ptja, jag vet inte. Får erkänna att jag har dålig koll på både figurspel och dataspel men är inte Borderlands mycket, mycket större än Guld & bly?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Tycker Gränsland är ett hyfsat förslag tror jag. Det är visserligen lite torrt, men ger en liten hint om det övernaturliga och en blinkning till the frontier i den historiska vilda västern.
 
Last edited:

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Tycker Gränsland är etthyfsat förslag tror jag. Det är visserligen lite torrt, men ger en liten hint om det övernaturliga och en blinkning till the frontier i den historiska vilda västern.
Ja, är det en allvarlig stämning i spelet är Gränsland riktigt bra. Fast hur låter det, ”ska vi köra lite Gränsland ikväll?” Sådär, va?
 
Top