Nekromanti När är ditt foto taget?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Minns du när du tog ditt foto som du använder till ditt alias?

Mitt foto är taget dagen innan jag besökte Auschwitz med Röda korset. Vi var på ett junkigt hotell i Polen eller möjligtvis Berlin. Har för mig vi gick ut senare på kvällen. Jag har för tillfället en trasslig relation till min tjej som är med på resan och försöker lyssna till någon som pratar om något jag tror jag är ganska ointresserad av. Det var mest av respekt mot min tjej iom att den som orerade var en kompis till henne som jag lyssnade. Tror jag! Något ditåt. Resan var intressant dock. Den Niklas som sitter där är rätt långt från den jag är idag. Bilden är från 99/00.

/Skönt att låta som nån d-kändis i en söndagsbilaga!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Bild och bild...
Min är den finfina teckningen på Anthraxus Oinoloth i ADnD MM2 från 1983.

Edit: yay, jag har en egen Wikipediasida! Med bild och allt... :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Kul att du tar upp det, jag bytte nyligen från julavataren, och även om jag verkligen gillar mitt nuvarande porträtt så är det lite gammalt också. Det är väl från ett GothCon 6-7 år sedan, så då var jag 21-22, men nu är jag 28. Jag planerar att ta ett färskare foto.

edit: Så, nu är det ett jag tog idag!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Min bild är tagen av Johan K under GothCon för två år sen.

Och nu blev jag väldigt sugen på att åka till Göteborg i påsk …
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Min bild tog min tjej med sin iFån i somras. Det är Delsjön i Göteborg och jag hoppar upp naken ur plurret som en svullen Näcken. I min högra (er vänstra) hand har jag mina badbyxor.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Jag har en av de inlagda ikonerna. Den dök upp i en av uppdateringarna av forumet. tror det var ungefär 2004.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,915
Location
The Culture
Den del av mitt foto som föreställer mig är helt säkert från premiären av ett spex, eftersom jag är klädd i kostym för den efterföljande festen, och uppenbarligen vaktade foajén efterom jag är utrustad med en walkie-talkie. Vad som är mindre säkert är vilket år det var, men antagligen 2000 eller 2001.

/tobias
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Nu har jag precis bytt från min julavatar, så det kanske inte uppdaterats än, isåfall ber jag er att refresha.
Bilden är från ett photoshoot 2006 jag tror det var vinter, jag skulle bli guru för konstforumet pontarius och var detta under kanske ett år och då behövde jag olika foton för olika teman, detta är mitt litteratur och historiafoto och jag står med ett exemplar av ett läderbundet Brehms Djurens Liv i handen.

/Zorbeltuss som tror att bilder från photoshoots är dåliga bevis på hur ful hen är.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Min bild är just nu lite snöig, men orginalet togs för fyra år sedan på Åland, där jag var på ett simläger.
vi hade precis anlänt och vi väntade på att få våra sovrum tilldelade. Det var varmt så jag la mig ner på gräset, och då knäppte en tjej i min simgrupp bilden på mig.


//Lukas som minns att han endast log där i någon minut
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Vad kan det ha varit? Förrförra hösten någn gång?

Übereil, inte mycket har ändrats
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost
Enhörning tog bilden för kanske två år sedan. Vi var ute på den islagda älven och prommenerade.

En varm vinterdag, och solen lös på ganska bra, jag var tvungen att ta av ytterkläderna för att inte förgås av värmeslag.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,730
Mitt utsökta självporträtt är nog från 2009, men det fick jag tjyvkolla på filen för att få fram. Jag tror det var ett tidigt test av Wacom-plattan som jag fick ärva av w176. Den fungerar fortfarande, men används kanske inte riktigt så flitigt som den borde. Så är det med det mesta av mina prylar utom soffan och stereon. ^^
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Niklas73 said:
Minns du när du tog ditt foto som du använder till ditt alias?
Lofoten, augusti 2006. Jag sitter i en roddbåt utanför en liten fiskeby, efter att ha lyckats pricka soligt väder under hela semestern.

/M
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Lu-kaazh said:
//Lukas som minns att han endast log där i någon minut
Varför slutade du att le efter någon minut?
*anth leker oförstående besserwizzer* :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
anth said:
Lu-kaazh said:
//Lukas som minns att han endast log där i någon minut
Varför slutade du att le efter någon minut?
*anth leker oförstående besserwizzer* :gremsmile:
För att jag visste att i framtiden så skulle du se bilden
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Bilden på mig togs innan jag skulle gå på en Halloween-maskerad, och sedan har jag lekt med Photoshop eller Gimp, minns inte vilket.
 
Top