Nekromanti När är ditt foto taget?

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Min är tagen i januari i år, när vi spelade upp årets uppsättning av spexet jag är med i för övriga grupper i spexet för första gången.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tror det är ifrån LinCon -05...
Tror det är dags att fixa ett nytt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Förra sommaren, på "svärfars" altan, i samband med lite grillat älgkött och någon bir. ... Tror jag. Mja, har sedan noirat den lite med hjälp av PS.

/solvebring som blir lite hungrig.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Min bild är från Islandssemestern så det borde varit våren 2009.

Vi är på en guidad busstur med diverse stopp och jag står framför en vulkansjö och blir fotad av min... fästmö blir det.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Dante said:
Min bild är tagen av Johan K under GothCon för två år sen.

Och nu blev jag väldigt sugen på att åka till Göteborg i påsk …
Du vet, det är helt okej att använda avatarer som inte är från GothCon. :gremwink:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Min bild är tagen från framsidan till mitt barndomshem för en herrans massa år sedan. Skulle gissa på mellan 5-10 år sen, men är inte helt säker.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Robert Jonsson said:
Dante said:
Min bild är tagen av Johan K under GothCon för två år sen.

Och nu blev jag väldigt sugen på att åka till Göteborg i påsk …
Du vet, det är helt okej att använda avatarer som inte är från GothCon. :gremwink:
Precis. Min avatar är tagen i päronens hall.

Übereil, som bodde i huset med den hallen i nästan 25 år
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Robert Jonsson said:
Dante said:
Min bild är tagen av Johan K under GothCon för två år sen.

Och nu blev jag väldigt sugen på att åka till Göteborg i påsk …
Du vet, det är helt okej att använda avatarer som inte är från GothCon. :gremwink:
HÄDELSE.

*Bryter direkt mot budet*

Min avatar f n är från något ryskt frimärke. Ska byta så småningom. Antagligen inte efter GothCon dock.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,188
Location
Borås, Sverige
Min är tagen under Linnémarchen 2008 i Borås. De hade en äventyrsbana, där en av stationerna var bågskytte. Jag fick uppdraget att klä upp mig i mina medeltidskläder och sedan stå och skjuta med min klassiska engelska långbåge på en tavla längs med den stig som deltagarna kom gåendes för att sedan guida ner dem till fältet där de själva kunde pröva bågskytte.

/Ulfgeir
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Mitt foto är från sommaren 2006 då jag står i ett litet vattenfall strax utanför hotellet i franska Langogne. Jag, sambon och två kamrater hade bilat genom Europa för att vara med på en väns bröllop. Hotellet var helt fantastiskt mysigt, även om värdens engelska var mer kreativ än korrekt. Vill minnas att jag vid bekräftelse på bokning fick tillbaks ett mejl med avslutningen "Have a pleasant sty, Mr Frolic" (mitt efternamn må börja på F, men något hundgodis eller ystert skuttande är det inte frågan om, inte heller stämde rummet in på beskrivningen stia, men angenämnt var det.)
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ett foto av min katt Pixie, taget sommaren 2007 av min dåvarande flickvän i min dåvarande lägenhet på Ålidhem. Pixie är inte helt lätt att ta kort av, i alla fall inte för mig. Han ser oftast mest ut som något svart, suddigt som är på väg någon annanstans.

Edit: Bilden är förstås vintrad och julad av Krank.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Det måste ha varit 1986 eller 87. På våren. Jag hade precis ätit en stadig frukost bestående av en bit nyhyvlad gran och ett oläst men vällagrat exemplar av Bröderna Karamasov.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Owlbearpig said:
Det måste ha varit 1986 eller 87. På våren. Jag hade precis ätit en stadig frukost bestående av en bit nyhyvlad gran och ett oläst men vällagrat exemplar av Bröderna Karamasov.
I like this guy
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Bilden jag använder är från Museum of the Rockies/Montana State University's utgrävning på "Egg Mountain" i västra Montana.

Jag är ganska säker på att den är tagen 2010. (Och i så fall från slutet av utgrävningen, eftersom jag köpte hatten då...)

Platsen där jag står, är ganska exakt den plats där vi 2012 (äntligen!) hittade ägg och bo-rester. Projektet är en uppföljning av de ursprungliga utgrävningarna här (1978 och framåt) som avslöjade bon bl.a. från den första dinosaurie som bevisligen tog hand om sina ungar (Maiasaura).

Ungefär där den står som har tagit fotot, hittade jag året efter (2011) resterna av ett primitivt pungdjur. (Om vilket man kan läsa mer här.)

Det är bland tidiga däggdjur/pungdjur och ödlor av olika slag, som vi verkligen gjort många fynd. Innan de här tre åren fanns ett (1) fynd av skelett utöver enstaka tänder eller skallar. Numera finns det bortåt tio separata individer av däggdjur och sju, åtta ödlor. (Jag upptäckte minst två delvis artikulerade skelett av ödlor i somras.)

På den höjdsträckning som syns som ett ljust, grått streck bakom mitt hatt, hittades ben av en pterosaur (troligen en Quetzalcoatlus).
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Jag har faktiskt undrat över var det här kommer ifrån. Min gissning har varit segling av mer äventyrlig art.
 
Top