Nekromanti Mycket snack...

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
Kreativ kraft kan dyrkes frem!

Jeg vet at mange forfattere (og spillskapere) har problemer med dette. De er redde for at ideene dør når de snakker om dem. Jeg tror redselen for å drepe ideene dreper flere av disse ideene enn det faktum at man snakker/skriver om dem.

Selv er jeg svært liberal med mine ideer. Jeg snakker om dem. jeg skriver om dem. Jeg spekulerer og tenker høyt og poster innlegg om dem både her og der. Samtidig produserer jeg rollespill og skriver litteratur på høyt nivå. Den åpne dialogen jeg fører rundt prosjektene mine er faktisk med på å styrke min utvikling som kunster.

Jeg velger å bruke mye tid på nettet til å diskutere teorier og prosjekter, og til å legge frem tekst-fragmenter for kritikk, fordi jeg bruker slike fora som ideverksteder. Jeg opplever at det er fruktbart å møte folk som har det samme engasjementet i de mediene jeg bruker, og som samtidig sitter med andre erfaringer, kunnskaper, innsikter.

Jeg tror altså at det handler om holdninger til dialogen. I et nettforum blir det slik:

--> Dersom du poster med skepsis til hva du får ut av det, vil du få lite ut av det og kaste bort både tid og krefter.

--> Om du poster med vissheten om at diskusjonen skjerper tankegangen din, og øker kreativiteten, vil resultatet bli positivt og tiden brukes godt. Da vil du sitte igjen med større kreativ kraft!

Jeg er overbevist om at du kan dyrke frem større kreativitet gjennom aktive dialoger rundt ditt kreative arbeid. Vær positiv, aktiv og kritisk!
 
Top