Nekromanti Mutant-trailer

Snygg!

Den såg trevlig ut. Miljöerna och figurerna fångar iaf min bild av klassiska Mutant på ett bra sätt, med den lite speciella känslan av "Norrländsk postapokalyps". Roboten hade cool kostym, men hade IMHO ett lite för mänskligt rörelsemönster. Frågan är hur man får robotar på film att se ut som robotar och inte människor i robotkostym?

Jättegeväret var lite onödigt. En musköt eller en mindre högtekno-pistol hade känts mer mutantigt tycker jag.

Sen var väl trailern som sådan inte direkt av det säljande slaget...
 
w000t !!

Den där var ju riktigt cool måste jag säga. Speciellt de där musiken som var till, den pasade in välldans väl tycker jag. :gremlaugh:
 
Re: Snygg!

Roboten hade cool kostym, men hade IMHO ett lite för mänskligt rörelsemönster. Frågan är hur man får robotar på film att se ut som robotar och inte människor i robotkostym?

Eftersom den är byggd för att imitera människor, borde den väl rimligtvis röra sig som en?
 
Re: Snygg!

"Roboten hade cool kostym, men hade IMHO ett lite för mänskligt rörelsemönster. Frågan är hur man får robotar på film att se ut som robotar och inte människor i robotkostym?"



Eftersom den är byggd för att imitera människor, borde den väl rimligtvis röra sig som en?
Jag störde mig på den gungande gången (från sida till sida).. Det är inget naturligt, utan det är bara ett stilsätt att gå..

/Han som hellre ser marschaktig gång på robotar
 
Re: Snygg!

Han som hellre ser marschaktig gång på robotar

Som terminator ungefär?
 
Re: Snygg!

Jag störde mig på den gungande gången (från sida till sida).. Det är inget naturligt, utan det är bara ett stilsätt att gå..

/Han som hellre ser marschaktig gång på robotar

Nu snackar vi faktiskt Mutantrobotar. Och Mutantrobotar vaggar nästa alltid fram likt berusade ankor. Kan man tänka sig i varje fall.

Hur som helst borde väl inte robotskrället ha kläder på sig heller för den delen?
 
.old

(nu har jag hängt för mycket på buzz igen...)

Jag har sett den för ett bra tag sedan på Mutant.nus forum, men visst är den bra jävla läcker!? Marsvinet är min favorit.
 
Re: Snygg!

"Som terminator ungefär?"
Jag tänkte på Star Wars-robotarna i de nyare filmerna och robotarna från "I Robot".. De senare rör sig mänskligt, men jag reagerade inte över rörelsemönstret.. Det innebär alltså att rörelsemönstret var trovärdiga i mina ögon.. Det enda jag reagerade över var deras smidighet, trots att de väger rätt mycket, men å andra sidan var de robotarna konstruerade för att efterlikna människor så mycket som möjligt, så jag godtog deras smidighet..

Terminator är ett annat bra exempel, ja.. När T1000 löper efter Arnold och ungen i T2 så rör han sig mer som en elitlöpare än som en normal människa rör sig när denne löper..

/Han som kanske har fått att robotarna ska röra sig på ett visst sätt från dessa filmer (och som tyckte predatorerna i Alien vs Predator rörde sig för mänskligt och att orcherna i Sagan om Ringen rörde sig ickemänskligt)
 
Re: Snygg!

"Nu snackar vi faktiskt Mutantrobotar. Och Mutantrobotar vaggar nästa alltid fram likt berusade ankor."
Ok, enda Mutant jag läst är Nya Mutant vilket är rätt långt ifrån M:UA och står det i boken så gör de väl rätt..

/Han som dock inte ser funktionen av att ha vaggande gång
 
Re: Snygg!

Poängen är väl att det är skitsamma om det bedrivs vaggande gång av robotar i Mutant:UAs värld... det är inte så där jätteviktigt om det faktiskt har en funktion. Kan ju vara en följd av "personlighetsmjukvara".
 
Det var ju några som gjorde film/tv-serie baserat på Gamla Mutant innan, de hade några korta klipp som nedladdningsbara på sin hemsida, någon som vet vad det blev av dem?
 
Mutant har aldrig varit ett favvo-spel för mig men låt mig ändå utbrista:

ULTRA ÄÄÄÄG!!!
 
Jaja, men ... (kritik)

1. Var är storyn? Vad handlar den om?

2. Var är humorn? Var är glimten i ögat?

3. Var är tempot?

4. Var är effekterna?

5. Varför påminner det mig om "The Gamers" fast utan humorn.

Kul, men inte knäckande. :gremlaugh:

/M - kritiker
 
Robotar

Eftersom den är byggd för att imitera människor, borde den väl rimligtvis röra sig som en?

Ja, men med tanke på att reglersystem inte är perfekta, och att roboten i fråga lär ha rostat lite med åren, så kunde jag tänka mig ett lite stelare rörelsemönster. Dessutom är det inte säkert att roboten byggts för att imitera människor (den är ju inte människolik), snarare för att med hyfsad precision kunna utföra vad en människa kan. Alltför perfekta imitationer tenderar som bekant att hamna i "uncanny valley", så det kanske inte ens är önskvärt att imitera människor perfekt.

Jämför med C3PO: han ser ut och rör sig som en robot, inte som en kille i robotkostym. Tycker jag.
 
Re: Robotar

Jämför med C3PO: han ser ut och rör sig som en robot, inte som en kille i robotkostym. Tycker jag.

Jag tycker han ser ut att ha gjort något i sina gyllene kalsonger.


Själv föredrar jag, som Han, mer marschaktig gång.
 
Elvis

"Poängen är väl att det är skitsamma om det bedrivs vaggande gång av robotar i Mutant:UAs värld... det är inte så där jätteviktigt om det faktiskt har en funktion. Kan ju vara en följd av "personlighetsmjukvara"."

Till saken hör att roboten Elvis har en väldigt gungande och höftsvängande gång.

Elvis är ett projekt på Chalmers avsett att skapa en robot som kan gå. Till skillnad från många andra projekt så är den inte programmerad för att gå, utan har lärt sig att gå själv, genom att betygsätta rörelsemönster. De rörelsemönster som gör att Elvis flyttar sig framåt är bra rörelsemönster, och de som inte gör det är dåliga rörelsemönster. Sen har de bra mönstren fått utvecklas, muteras och betygsättas, medan de dåliga helt enkelt kastats bort.

Resultatet blev en mycket, mycket höftvickande gång som var rätt rolig att se på. Från det där höftvickandet fick roboten namnet Elvis.
 
Back
Top