PROMOTION Mutant Chronicles: Luna City Blues

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
270
Jag var övertygad om att det var ett polisspel i och med namnet. Jag trodde att det skulle bli ett mash-up av MC och Mutant City Blues då Krank pratat varmt om bägge (om jag minns rätt). Dock har jag inte läst/spelat något av dem så vet inte hur det skulle bli.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Jag får erkänna att "Namn på stad" + blues ger mig kraftiga police procedural vibbar. LAPD blues, Mutant City Blues etc
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Sånt har aldrig riktigt lockat mig; det var ju inte förrän jag insåg att Jedi/Sith och mörka/ljusa delen av kraften huvudsakligen kunde betraktas som doktriner för två konkurrerande sekter
Ja, det är så jag också har tagit till mig detta. "Ljus" definieras av "mörker" på samma sätt som "ja" definieras av "nej", så egentligen är de två olika perspektiv av samma koncept. Hela grundboken är ju bara en propagandaskrift av brödraskapet; det är någonting jag alltid gillat med Mutant Chronicles - att man får läsa mellan raderna. Så för mig som spelledare har jag fått bryta ned detta och sedan förmedla det till spelarna. Av någon lustig anledning gillar jag inte detta i Oktoberlandet eller rollspel i allmänhet (läsa mycket för att få ut lite), men jag kanske läste Mutant Chronicles innan jag insåg mitt ogillande av pusselbitsdesign.

---

Det är rätt mycket som jag inte använt mig av, nästan helt utgått från grundboken och inte kunnat använt någonting ur modulerna, eftersom mina äventyr varit på Luna City, men just "kartellen" fick jag slopa helt. Jag vet inte om de är som FN eller vad, men jag kände att det mest var någonting som skulle kunna samstyra militära trupper och taktiker snarare än någonting som påverkade den lilla personen på gatorna, där mina äventyr mestadels höll hus. Nu har jag inte spelat Mutant Chroncles jättejättemycket. Typ 15 spelmöten (vilket med min spelledarstil är typ tre mindre kampanjer).
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Mäktigt! Jag är definitivt en av de som bara spelade MC på det sättet. Hårdkokt noir, var min enda tolkning. Jag tyckte alltid att en backdrop med demoner och whatnot på avlägsna planeter skapar en cool fond/stämning. Lite som off-world colonies i första Blade Runner-filmen och "I've seen things, you people wouldn't believe... Attack ships on fire off the shoulder of Orion ... I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate osv. Hur mäktigt som helst!

Hur ser tidsplanen ut? Jag vill köpa nu direkt!

Edit: såg att KS var planerad till slutet av året.
 
Last edited:

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Mäktigt! Jag är definitivt en av de som bara spelade MC på det sättet. Hårdkokt noir, var min enda tolkning. Jag tyckte alltid att en backdrop med demoner och whatnot på avlägsna planeter skapar en cool fond/stämning. Lite som off-world colonies i första Blade Runner-filmen och "I've seen things, you people wouldn't believe... Attack ships on fire off the shoulder of Orion ... I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate osv. Hur mäktigt som helst!
Ganska precis så jag också vill ha det – åtminstone i grundboken! Jag tänker att när spelet börjar så ska eventuella demoner knappt vara ett rykte – något en krigsskadad veteran kan ha babblat om under ett PTSD-anfall, men inget folk ens pratar om. Livet i staden är jävligt nog ändå liksom. Men krig på mars? Absolut, det vet alla om. Mot Bauhaus. Eller kanske Imperial? Eller båda? Det är långt borta i varje fall…


Hur ser tidsplanen ut? Jag vill köpa nu direkt!

Edit: såg att KS var planerad till slutet av året.
Alla planer är egentligen preliminära – det kommer att komma officiella uppdateringar i diverse sociala medier när vi har mer att utannonsera, och under tiden kommer jag nog (så länge jag får =) ) att skriva halvregelbundna statusuppdateringar i min arbetsdagbok.
 
Last edited:
Top