PROMOTION Mutant Chronicles: Luna City Blues

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Nu är det dags!

Under några månaders tid nu har jag hintat om att jag jobbat med ett Hemligt Projekt™. Och idag kan jag äntligen berätta för er vad det är för något =)

---

logo1800.png

Luna City Blues – Mutant Chronicles returns as an investigative horror RPG

Stockholm 2023-08-25​
Mutant Chronicles: Luna City Blues is an upcoming tabletop RPG, reimagining the classic Mutant Chronicles IP as an investigative, rules-light mystery RPG, set in Luna City.
Luna City Blues is set in the city-state colony of Luna City in a dystopian future, with the player characters solving mysteries. It is a Noir-inspired, mystery-based RPG, with simple and straight-forward rules. The game places a focus on storytelling and will include a toolbox for creating mysteries.​
The idea is to deliver a new and modern take on a classic RPG, while still paying homage to what has come before. The hope is to appeal to existing fans of Mutant Chronicles while also introducing the setting to new players. New fans can look forward to a very modern RPG, while returning fans will hopefully be excited by returning names involved in the project and by the chance to see their favorite world from a new perspective.​
2023 marks the 30th anniversary of the IP, and as a celebration, Necromakina is bringing it truly into the 21st century with a completely new game.​
The game will be crowdfunded on Kickstarter later in the year.​
The game is being developed under license by Necromakina, and written by acclaimed Swedish indie-RPG creator Mikael Bergström, whose credits include Kutulu (which has proven a major hit in Japan) and Our Friends the Machines for Tales from the Loop. Mikael has a long history of making narrative-focused mystery RPGs, and his favorite game has always been Mutant Chronicles.​
“Mutant Chronicles was the game that got me into role-playing games to begin with! It has inspired many of my previous projects and getting the chance to work on this and bring a new version of the game to life is a dream come true.” says Mikael.​
The other half of Necromakina is equally acclaimed RPG-writer Gabrielle de Bourg, known for writing scenarios to games such as Vaesen, Call of Cthulhu, and Tales from the Loop. She will contribute her writing to this game, and act as the project manager.​
“It’s great fun to be a part of making this project. I hope to bring a new perspective, and see how we can make the game as interesting for newcomers as possible!” says Gabrielle.​
Mutant Chronicles is a registered trademark of Mutant Chronicles International LLC.​
Necromakina_wide.png
Länkar…
Så… Det här blir nog kul =)

Sprid gärna nyheten vidare till ställen vi glömt eller inte hunnit posta på ännu. Eller tipsa oss om folk vi borde maila/pm:a/etc. Vi är ett litet team och kommer att sköta det mesta själva, så all hjälp är välkommen.
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Otroligt kul. MC var mitt första rollspel, och jag har enbart varma minnen av det. Det känns också helt rätt att spela småskaliga mysterier, och bara ha striden mot apostlarna som en avlägsen fond.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,048
Visst, jag gissade ganska brett och friskt, men vill nog ändå hävda att jag avtäckte allt här:
I går kväll, vid månens uppgång, ekade ett

över Nynäshamn. Skriet följdes av ett kacklande. @krank hade fått svar, bra svar, väldigt bra svar, Platons idealsvar, Pie-in-the-sky-svar, och han kunde nu börja skriva Faktisk Text™ till sitt hemliga projekt. Faktisk Text™? Vad betyder det?

Strax efter lunch i dag undrade @Vimes vilken solsystemets bästa måne är. Bakgrunden var en ”familjedispyt”. Forumiter diskuterade frågan innan tråden hastigt stängdes av en moderator, tillika konstaterad konspiratör, som avfärdade det hela som flams. Diskussionen fortsatte under kvällen i vrållådan där @krank uppgav att han gillar mån (tack @Vimes). Faktisk Text™? ™?

I kväll, vid månens uppgång, efterlyste @krank Mutant Chronicles-romaner, påpasslist uppmärksammat av @Khan, och sanningen avtäcktes!

Vad ser ut som en pie in the sky? MÅNEN!

Vad betyder Faktisk Text™? FAKTISK TEXT TILL MÅNEN!

Vad utspelar sig på månen? MUTANT CHRONICLES!

Varför kacklade @krank? FÖR ATT HAN SKA SKICKA ANKOR TILL MÅNEN!

Vad finns på månen? BERG-TING!

Edit: Nu ser jag att @krank även uttalat sig om ost i vrållådan under kvällen. Vad ser ut som ost? MÅNEN!
För övrigt tycker jag att ni fokuserar på lite fel saker i press-releasen. Det har ändå visst nyhetsvärde att ni kommer placera ankor och ett danskt sjukhus i Luna City.

(PS. Superkul! Grattis!)
 
Top