Nekromanti Mutant Chronicals - The Movie

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Re: Köpa?

Njet, det dom har är Technical Manual, däremot finns regelboken på Flamman. Den kostar visserligen maffiga 420:- där, men det är det värt - iaf enligt mig. Fast det finns ju iofs dom skulle våga sig på att påstå att jag är en smula partisk eftersom jag är helfrälst på HG ;-)

/Tobbelobbe
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Kort i högar... [OT]

Då skulle du sett när jag och polarna körde Star Trek kortspelet. Hela det enorma köksbordet var packat med korthögar. Det skulle förmodligen ta veckor att köra klart hela spelet. Vi tröttnade efter ett par timmar.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Target Games har inte det, nej. Däremot dotterbolaget och numera fristående Paradox Entertainment. De är dock inriktade på dataspel...

Vem vet vad gårdagen bar med sig för i morgon?
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Frågan är om pardox har några rättigheter till Mutant Chronicles...Någon måste ju ha tagit över dom rättigheterna för vad jag vet så var Mutant Chronicles en av Targets mera lyckade satsningar
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
sjuk och senil???

Sjuk? Ja, annars skulle jag inte lagt ner så mycket tid på rollspel och forumet.
Senil? Nä för fan, inte ännu. Men det är nog på väg ;-)

Jag förstår iofs inte riktigt varför vi skulle vara sjuka och senila bara föratt Sereg inte kom ihåg vilken HG-bok dom hade på Trad...

För övrigt har jag stenhård koll på exakt vilka HG-grejer som finns i GBG - det är ju trots allt jag som ligger bakom beställningarna som gjort att butikerna tagit in något till det öht ;-)

/Tobbe
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,630
Location
Uppsala
Kontaktade en av Pressman's PR ansvariga för inte länge sedan och det enda de kunde säga var att filmen inte längre låg på deras bord. För min del föreföll det ganska lustigt eftersom de fortfarande har kvar filmen på deras avdelning för planerade projekt. (Se denna länk: <A HREF="http://www.pressman.com/inproductio...ww.pressman.com/inproduction/mutchron.htm</A>.)

Annars var åtminstone jag riktigt sugen på att se filmen, som är skriven av samme man som skrev Event Horizon och skulle regisseras av Simon Hunter (jobbade med sceneriet på någon av Star Wars filmerna, har jag för mig). Det verkar dock inte bli någon film, men den som lever får se.
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
inte en aning om vad som hänt med det men man har ju inte hört nåt om det så förmodligen så är det väl nerlagt.
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Paradox Entertainment äger rättigheterna till Warzone, Mutant Chronicles, Heavy Gear, Chronopia, Svea Rike m.m. På hemsidan (http://www.paradoxplaza.com) står det att de även äger rättighterna till Kult men dem har de väl sålt till det franska spelförlaget 7th Circle Publishing. Just nu håller de på att utveckla Mutant Chronicles: Warzone Online till X-box och PC.

/Korp
 
Top