Nekromanti Mutant Chronicals - The Movie

Dr_hof

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
42
Location
Nässjö, Sverige
Ngn som vet vad som hände med den planerade filmen och det planerade dator liret Mutant Chronicals?


/"Gollum är inte bara ful, han är bakfull också!"
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Vad jag hörde så lades det ner, problem med rättigheter, pengar, avtal eller något sånt. Men var inte det längesedan? Om jag minns helt rätt så var det väl runt julen 97/97 nån gång som MT skulle ha gått på biograferna. Det skulle väl ha blivit serietidningar och dylikt av det också?

- daniel

"The force is with you. Always."
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Vad jag hörde så lades det ner, problem med rättigheter, pengar, avtal eller något sånt.</I>

En filmsajt rapporterade den som "stuck in development hell" - förproduktionsstadiet, där de flesta filmer som inte blir av brukar stanna... Där framfördes också (den rätt troliga) teorin att Edward Pressman, produktionsbolaget, tappade intresset för filmen när 'Judge Dredd' inte blev nån succé; den är åtminstone på ytan så lik MC så de tyckte väl att det bådade illa för dess chanser att gå med vinst.

--
Åke
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Vill minnas att serien blev grunden till en hel hög med Doomtrooper-kort också...

Gällande spel så vet jag att det kom ett till Super NES i alla fall, men om det blev något mer vet jag inte. Target Games snöade ju in på Heavy Gear som finns i spelform, så de kanske dumpade Mutant Chronicles för ett starkare varumärke? Eller så tog stålarna slut, vad vet jag...!

Vem vet vad gårdagen bar med sig för i morgon?
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jo, det finns till SNES men spelet är inte av någon vidare kvalité. Ett ganska standrtiserat plattform om jag får säga min mening, det enda som jag tyckte var bra var att de verkligen använt vapnena som är med i böckerna och att de använt hjältar därifrån, i övrigt mediokert!

"Beware of the Cöla Craver!"
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Vad heter spelet ? Man kan ju alltid ta och testa det i Zsnes.

/Per
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Doom Troopers

...heter det. Men tro mig, du vill inte testa det.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Visst ja! *Slår mig för pannan* Jag har den ju till och med! Gick den inte i Magnum också?

- Daniel

"The force is with you. Always."
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Gick den inte i Magnum också?"

Jopp. Det var så jag blev ägare till den. Annars tittade jag i tidningarna på Dolores, flinade brett i mjugg och ställde tillbaka den i kartongen. Sedan köpte jag en kasse samlingsvolymer Usagi istället. /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Heavy Gear?

ifrån dp9s hemsida:

<I>"Dream Pod 9 has also, in collaboration with Target Games AB, licensed the game universe to Activision to create the Heavy Gear and Heavy Gear II computer games. "</I>

Fast nu tror jag rättigheterna har gått över till Paradox Entertainment.


Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Ett elektroniskt fansin<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Sereg on 2001-05-03 20:59.</EM></FONT></P>
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Länge leve Terra Nova!

Skall vara grymt bra enligt en kompis...

Det är det också. Heavy Gear är nog ett av mina absoluta favvospel, efter Alternity då förstås ;-))

/Tobbelobbe
 

Stearn.com

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
130
Location
Sollentuna
Re: Doom Troopers

Det här är lite iriterande men en gubbe som e skitbra i doom trooper(kortspelet) suger i rollspelet osv.
Lite förvirrande för i en serie finns typ 5 nya lag/images/icons/frown.gif
så håll dig till rollspelet....
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Re: Mutant Chronicals - The Movie O.T.

Låter som mitt eget förfarande då jag ska inhandla serier. Jag vet redan från början vad jag ska ha, och bläddrar runt ett bra tag i dem andra. Sen köper jag det jag bestämde mig för redan från början. Vet inte varför jag gör så, det känns bara bra, helt enkelt.

- daniel

"The force is with you. Always."
 
Top