Knight_Schmidt
Veteran
Förslag på äventyr till detta?
Kanske gratis pdf-varianter av konventäventyr eller dylikt...
Kanske gratis pdf-varianter av konventäventyr eller dylikt...
Knight_Schmidt;n341208 said:Vilka tärningar behövs om man inte får tag på de specialdesignade?
Knight_Schmidt;n341215 said:Så lätt... Okay![]()
Knight_Schmidt;n342851 said:Om man ska köpa en expansion.. Vilken ger mest för spelet/pengarna?
Känner rent spontant att genlab alfa ligger långt ner... Ingen i gruppen som vill spela muterade djur..
Tjocken;n342854 said:Utan att ha spelat igenom någon av dem utan bara läst materialet så skulle jag rekommendera Elysium framför Maskinarium.
Knight_Schmidt;n342851 said:Om man ska köpa en expansion.. Vilken ger mest för spelet/pengarna?
Knight_Schmidt;n343120 said:Jag slog tärning för sty, skjuta och pilbåge (pryl) +1 i bonus. Lyckades träffa EN gång av SJU försök...
Knight_Schmidt;n343120 said:Försöker lära mig reglerna ordentligt nu... Strid. Jag slog tärning för sty, skjuta och pilbåge (pryl) +1 i bonus. Lyckades träffa EN gång av SJU försök... Hmm...
Bolongo;n343158 said:Jo, tabellen finns ju, men den talar om sannolikhet över lång tid och många slag. Över ett kortare perspektiv kan systemet vara extremt "swingy". (Anekdotiskt bevis: under ett konventsscenario rullade jag 10+ tärningar 4 gånger i rad utan att få en enda lyck.)
Bolongo;n343158 said:Men det känns som om vi varit igenom den här diskussionen på forumet förr...