Bail
Veteran
Jag undrar om det skulle kunna vara möjligt att lägga till Musköter och flintlåspistoler till eon?  
Tänk er om ni kunde få spela en liten grinig Dvärg med ett rejält muskedunder, eller en skarpögd alv som agerar pricksskytt (för er som lessnat på och ha bågar till varenda alv ni skapar).
Om det skulle vara möjligt så funderar jag på att skapa en liten modul om det... (om det inte redan finns en..)
Små frågor:
* Vad skulle skadan räknas som? (hugg, kross eller stick)
* Hur mycket skada?
* Effekten mot rustningar...
* Hur lång tid bör det ta för att ladda om?
* Effekterna på vapenindustrin..
* Kanoner?
* Krutvapens egen fummeltabell?
* Effektivitet i olika väder..
* Effekterna på politiken...
* Eventuella konflikter som lär uppstå!
* Krutvapen + magi?
* De teknologiska framstegen, praktiskt möjligt?
* Hur mycket borde dom kosta?
* Vilka skulle ha möjlighet att ha tillgång till dessa?
Vad tror ni?
Ps: Dra gärna upp andra punkter som jag missat som kan vara viktiga.

Tänk er om ni kunde få spela en liten grinig Dvärg med ett rejält muskedunder, eller en skarpögd alv som agerar pricksskytt (för er som lessnat på och ha bågar till varenda alv ni skapar).
Om det skulle vara möjligt så funderar jag på att skapa en liten modul om det... (om det inte redan finns en..)

Små frågor:
* Vad skulle skadan räknas som? (hugg, kross eller stick)
* Hur mycket skada?
* Effekten mot rustningar...
* Hur lång tid bör det ta för att ladda om?
* Effekterna på vapenindustrin..
* Kanoner?
* Krutvapens egen fummeltabell?
* Effektivitet i olika väder..
* Effekterna på politiken...
* Eventuella konflikter som lär uppstå!
* Krutvapen + magi?
* De teknologiska framstegen, praktiskt möjligt?
* Hur mycket borde dom kosta?
* Vilka skulle ha möjlighet att ha tillgång till dessa?
Vad tror ni?
Ps: Dra gärna upp andra punkter som jag missat som kan vara viktiga.

) och så kommer du med den briljanta idén att det var termotropiskt pulver. Här är min utveckling av din idé: En dvärgamagiker funderade på hur han skulle samla in pengar eftersom att livet som magiker inte var särskilt ekonomiskt (nu komer jag inte ihåg vad dvärgamagiker eller magiker överhuvudtaget får pengar ifrån eftersom att jag inte har läst en enda EON bok sen sommarlovet), så han tog lite grus som han hiattade för att "fippla" lite med det. Han krossade gruset till pulver och testade att "greja" till det med termotropi (som sagt så har jag inte läst en enda EON bok på ett tag så jag kommer inte riktigt ihåg reglerna för allt). Han fick fram ett svagt rödlysande pulver som såg riktigt vackert ut. Han testade att sälja det och det fanns många köpare, rika köpare. När en brand bröt ut i fästet och elden kom in i deras hus så blev det en stor smäll och husen jämnades med marken. Dvärgamagikern lade i hop två och två och kom fram till att det antagligen var hans pulver som orsakade explosionerna. Nån vecka senare när han hade framställt mer pulver så tog han lite lite grann och lade på sitt skrivbord. Han tog en tändsticka (om detta finns? annars något annat som brinner som är mindre än en fackla) och lade på pulvret. Pulvret exploderade (inte så himla ljudligt eftersom att det bara var en liten dos) och skrivbordet fick en stor svart fläck på sig ocg magikern fick lite svedda ögonbryn. Han gick då till en smed och bad om ett rör som var runt en meter lång och fem centimeter i diameter och ett litet hål i botten. Smeden blev lite förbryllad men gjorde som magikern hade sagt, han får ju ändå betalt. När detta var klart så stoppade magikern in en liten stubin i hålet och hällde ned pulvret i "mynningen" så att tio centimeter var fyllt. Han kom då på att han inte hade något att skjuta iväg så han gick tillbaks till smeden och bad om att få köpa små överblivna metallklumpar. Nu blev smeden ännu mer förbryllad men frågade inget utan sålde sina metallklumpar. Magikern lade ner metallklumparna i "mynningen" och bar ut sin konstruktion ur fästet och testade utanför. Han vilade röret mot en sten så att den riktades mot skogen. Han tände sedan på stubinen och och tog skydd, han visste ju hur farligt pulvret var. Efter ett par sekunder small det och man kunde höra hur en massa trädgrenar bröts av de små metallklumparna och magikern visste, att han hade uppfunnit något revolutionerande!