Nekromanti Musik

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: rollspelsmusik forum

Nu finns det ju faktiskt redan ett forum för SF och Fantasy-kultur där det passar utmärkt att diskutera musik.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Warcraft II...

ERA är bäst när det gäller fantasy. En gång spelade vi 26 timmar med era i bakgrunden. Det var underbart, men när vi väl stängt av skivan hörde jag den i kanske två timmar efteråt...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: i strid funkar inte wagner....

I strid ska man ha lite hårdare musik. Gärna ramstein eller nått sånt. Man ska mixa några låtar med olika musikstil i en skiva så att man kan köra balmusik och stidsmusik utan att man måste byta skiva.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Re: i strid funkar inte wagner....

Funkar inte Wagner i strid? Bah!
Jag vill minnas att Apocalypse Now ... (väl?) Helikoptrarna kommer in, kulsprutorna smattrar, krevader, explosioner ... Vad spelar de i helikoptrarna, för att elda upp sig själva och gjuta skräck i fienden? Tja, inte är det Rammstein ...
Nej, det är Valkyriornas ritt av just Wagner!

Wagner är fel komponist att välja om man vill ta exempel på en som inte skrivit musik som passar för strid. Straus (inte Rickard, men alla andra) passar kanske inte för strid - Mozart har inte skrivit mycket som låter krig. Men Wagner, han gillade bataljer han.

/ Daniel
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Det tycker INTE jag

Ja, ok. Att det är från fel tidsålder är en sak. men det funka och är bra tycer iaf jag. Det har en helt klart lugnande effekt på hela spealet. Sen så kan man ju alltid byta när det kommer till strider och annat.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Lajvskador

Jag kanske är för inne i lajvsaker. Jag kan nämligen inte undgå att tycka att fantasystämning ligger rätt nära fantasylajvstämningen. Med musik och allt vad det medför.

/Horus - RIP Blümchen
 

Winston

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
32
Location
Umeå
Det finns gott om bra fantasy musik utan sång! Ex kan du titta igenom din gamla samling av fantasy (medeltids) dataspel så lär du hitta någon skiva med bra musik på. Du kan ex titta lite närmare på Heros III eller weel of time

In the end, everything is a gag.
Charlie Chaplin
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Alice

Alice. DET är vad jag kallar Grrrrym musik!! Ska använda den nu när spelarna befinner sig i landet mellan liv och död.. Ojojoj så perfekt att det gör ONT! Bara ett problem: Jag äger ju inte spelet.. /images/icons/smile.gif Så jag får väl spela in från demot på ett kassettband.. Eller köpa det till nästa möte, och spela från CD. (Hade jag ändå tänkt göra.)

Och sedan har vi ju en JÄVLA bra musiker som heter Alan Stivell. Lyssnar på 1 Douar-skivan just nu..
Åh, just det ja! Och Blind Guardian! Dom rockar.. /images/icons/wink.gif




/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 
Top