Enkelspårig som jag är så har ju 99% av mitt spelledande senaste decenniet-ish bestått av
Call of Cthulhu,
Delta Green och
Mothership.
Till
Call of Cthulhu satte jag för säkert 6-7 år sedan ihop en playlist med blandad darkjazz och ambient som jag använt sedan dess. Den är 4 timmar lång och jag brukar ha på den på shuffle i bakgrunden när jag spelar CoC i 20-tals miljö, tanken är att ge något av en noirkänsla. Då den fått över 1200 följare på spotify så antar jag att den iaf är hyffsad, själv har jag inte tröttnat på den än även fast ambitionen från början var att fortsäta bygga på den.
Den heter
The Call of Cthulhu Sessions och hittas här för den som är intresserad:
Till
Delta Green och
Mothership tycker jag inte noirig mörkerjazz riktigt har passat, därför har jag använt playlisten
Dan's Dark Ambient som jag tycker är en riktigt välskapad lista och förmodligen min mest lyssnade playlist på spotify då jag lyssnar på den regelbundet även utanför rollspelande. Den funkar också strålande att bara ha på shuffle i bakgrunden, jag är inte den typen av SL som försöker multitaska som DJ.
Den kan man lyssna på här:
Edit:
En lista jag gillar men aldrig har haft i bakgrunden till spel, men som nog funkar bra om man vill spela något Cyberpunkigt, ärlistan med det väldigt tydligt förklarande namnen
Ambient Synthwave/Spacewave. Det är också en välkomponerad och trevlig lista, den hittar man här: