Galet!! Glad att vi hann in innan repet drogs.TRE MINUTER OCH FYRTIONIO SEKUNDER tog det för platserna att fyllas.
Och då fick vi med en person mer än det var tänkt då de två sista lyckades anmäla sig EXAKT samtidigt.
Det bjussar vi på.
9 min är mer än dubbla tiden det tog att fylla9 minuter över och jag missade det. D:
Av någon anledning blir det aldrig det man tänkt sig innan när man väl är på plats...Då var det dags att klura på vilket spel man vill köra! Hittills är önskelistan hela sju av spelen, men man får väl se var man får plats, kanske.![]()
Och detta ser vi som en styrka med MunkCon.Av någon anledning blir det aldrig det man tänkt sig innan när man väl är på plats...
Absolut, man blir lika positivt överraskad varje gång man upptäcker nya saker på MunkCon - detta baseras givetvis främst på alla fantastiska deltagare och den goda stämning som uppstår.Och detta ser vi som en styrka med MunkCon.
Ja, jag tror mig kunna säga att spelledarna är så entusiastiska över det de erbjuder att spela, att det brukar vara riktigt roligt var man än hamnar! De scenarion jag har fått spela på MunkCon har alla varit mycket givande!Då var det dags att klura på vilket spel man vill köra! Hittills är önskelistan hela sju av spelen, men man får väl se var man får plats, kanske.![]()
Det här hör jag ofta. Och det gör mig glad.Ja, jag tror mig kunna säga att spelledarna är så entusiastiska över det de erbjuder att spela, att det brukar vara riktigt roligt var man än hamnar! De scenarion jag har fått spela på MunkCon har alla varit mycket givande!
Helt galet. Kul!TRE MINUTER OCH FYRTIONIO SEKUNDER tog det för platserna att fyllas.
Du kan behöva hitta ett bord också... vi har numera ett officiellt bord i baren ocksåSka försöka hålla två pass av Bug Busters "Connor's Corn Maze" om jag orkar (3h tar en sesh), givet förutsatt att spelarintresse finns såklart (och jag inte måste testa något spel själv - finns ju mycket spännande!).
View attachment 29803
Anar jag en varulvslek?Mycket trevande här å många chilla spelare över lag.
Möjligt att jag läser in för mycket här nu men tror nån på allvar att Basse och Uttern inte fattar vid spelstart att guldmynten är nåt vi inte ska flasha med utan ska hålla hårt innanför rocken.
Detta brusar de om i sina första inlägg. Jag har verkligen inte koll på alla regler och tänkbara scenarier men det här med att skydda spelare med två gm var iaf självklart för mig.
Misstolkar jag nåt eller sniffar vi 1 eller 2 guld-fiskare här i faggorna som lite skuggboxades i början av spel?
Fel tråd![]()
Jepp... runda ett avslutades rätt nyss...Anar jag en varulvslek?![]()
Yes. Vi är ett trevligt litet snällt gäng som kör 1 i månaden här på rollspel.nuAnar jag en varulvslek?![]()
Och @Yenniz , @StradhLestat är den av arrangörerna på Munckon som inte sitter lugn och metodisk o entren och prickar av deltagare när de kommer och delar ut värdekuponger och så, det är @Dante .Yes. Vi är ett trevligt litet snällt gäng som kör 1 i månaden här på rollspel.nu
Jag blev precis utdrevad å hängd högt upp i ett träd utanför Tjuvstaden (som @Anthrox skrivit DoD modulen till)
Skaka tass med mig Sidd eller tex @StradhLestat eller @Hägerstrand på Muncon så kan vi visa att vi inte är så läskiga som vi låter när vi jagar Varulvsbus.
Häng på nästa månad.![]()
Känns som om barbordet skulle kunna funka bra med typ Gudasaga eller något liknande kortare storyspel (eller något snabbt brädspel), så att både drop-innare/testa-påare/eftersläntrare etc, ljudnivå när det är spelbyte och ölpåfyllning, kan hanteras. Just my 2 kopparmynt.Du kan behöva hitta ett bord också... vi har numera ett officiellt bord i baren också
bar + äventyrskryt låter som Gudasaga made for itKänns som om barbordet skulle kunna funka bra med typ Gudasaga eller något liknande kortare storyspel (eller något snabbt brädspel), så att både drop-innare/testa-påare/eftersläntrare etc, ljudnivå när det är spelbyte och ölpåfyllning, kan hanteras. Just my 2 kopparmynt.
Haha, ja, eller Agon!bar + äventyrskryt låter som Gudasaga made for it![]()
Skräck är det nya FantasyMycket skräck i rollspelssfären! Gör mig glad att jag inte tog med mitt skräckäventyr, känns som att det redan finns mycket annat bra.
Inga tider är satta, men folk brukar vilja hinna äta imellan spelen. Så typ 1130ish till typ 1530-1630ish för första. Andra bruksr börja olika från bord till bord beroende på när alla spelare och SL är redo....Hur ligger spelpassen? Ca?
Antar att det kan vara lämpligt att äta medan man spelar med. Känns som om man behöver äta mer än en gång under dagen och behöver sista målet senare än kl 16 ...Inga tider är satta, men folk brukar vilja hinna äta imellan spelen. Så typ 1130ish till typ 1530-1630ish för första. Andra bruksr börja olika från bord till bord beroende på när alla spelare och SL är redo....
Tidig lunch eller stor och sen frukost innan öppning är ett annat tipsAntar att det kan vara lämpligt att äta medan man spelar med. Känns som om man behöver äta mer än en gång under dagen och behöver sista målet senare än kl 16 ...
... Och det blev hur kul som helst!Jag blev lite sen, men är på väg. Spelleder I Rikets Tjänst och räknar med att vara där kl 11 eller ett par minuter över.
Tack för fantastisk introduktion och guidning! lol anti-fascistisk verkanseldTack spelare på I Rikets Tjänst, ni lyckades med ert uppdrag och vi hade väldigt roligt, trots att ni fick anti-fascistisk verkanseld mot er! Vill man läsa mer om I Rikets Tjänst så finns det här: https://publish.obsidian.md/riket/Introduktion
Den viktiga frågan! Började redan igår att leta fram scenario att spelleda till nästa MunkCon, om jag lyckas komma med även då...När sker MunkCon 7??
Kanonarr alla inblandade!
Riktigt bra spel, spelledare och spelare. En höjdpunkt på ett alltid trevligt Munkcon.Tack för fantastisk introduktion och guidning! lol anti-fascistisk verkanseld![]()
Riktigt snyggt och bra system och setting som jag bara kan uppmuntra dig till att fortsätta producera. Det här är mer färdigt och genomarbetat än mycket annat som kommer ut, enligt mig.Tack spelare på I Rikets Tjänst, ni lyckades med ert uppdrag och vi hade väldigt roligt, trots att ni fick anti-fascistisk verkanseld mot er! Vill man läsa mer om I Rikets Tjänst så finns det här: https://publish.obsidian.md/riket/Introduktion
Enda problemet som jag känner är att jag vill fortsätta kampanjen med er! Så många frågetecken, så få svar! Det kliar i hela min kropp efter att få veta mer. Som en tv-serie som bara kom till pilotavsnittet.Tack alla för ett fantastiskt MunkCon (som vanligt).
Jag SL:ade Longwinter för bl. a. @Yenniz och @Dimfrost (resten har jag inte användarnamnen för). Det var iaf jättekul för min egen del!
Jag spelade Worlds without Numbers med @MalcolmLittle på eftermiddagen, också väldigt skoj! Alltid roligt att få vara kartritare!
Härligt eftersnack och diskussioner på slutet av kvällen!
Ser fram emot nästa konvent!
Fick nöjet att prova Potency förra MunkCon. Väldigt roligt system!Tack för en fantastiskt evenemang. Alla spelledare imponerade och bjöd på en härlig spelupplevelseEtt extra stort tack till @DevL för en otroligt rolig spelsession och kreativt spelsystem. Varmt rekommenderar alla att prova på Potency!
Om jag nånsin får en Longwinter-kampanj på plats så lovar jag att det kommer annonseras här efter spelareEnda problemet som jag känner är att jag vill fortsätta kampanjen med er! Så många frågetecken, så få svar! Det kliar i hela min kropp efter att få veta mer. Som en tv-serie som bara kom till pilotavsnittet.
Håller helt med. Regelsystem och karaktärer krokade i världen på fina sätt som jag gärna hade velat utforska mer. Och gruppdynamiken med. Bra setup där!Enda problemet som jag känner är att jag vill fortsätta kampanjen med er! Så många frågetecken, så få svar! Det kliar i hela min kropp efter att få veta mer. Som en tv-serie som bara kom till pilotavsnittet.
Jag var den andra riddaren som var med och brände ned klostret på kvällen (andra spelsessionen för mig på Munkcon som slutar med ett nedbrunnet kloster).Jag undrar vilka jag spanade med. Kul var det iallafall. Jag spelade Swords & Wizardry på förmiddagen och ett Mörk Borg-skin på kvällen. Kul båda två. Två roliga äventyr. Men vilka andra var med?![]()
Och jag var den stackars munkbrodern som initierade mordbränningen i jakt på guds kärlek. Var ett kul spelpass, vem gillar inte ormar och mordbrand?Jag undrar vilka jag spanade med. Kul var det iallafall. Jag spelade Swords & Wizardry på förmiddagen och ett Mörk Borg-skin på kvällen. Kul båda två. Två roliga äventyr. Men vilka andra var med?![]()
Om min grupp någonsin vill avsluta spelsessionen så är jag påTack spelare på I Rikets Tjänst, ni lyckades med ert uppdrag och vi hade väldigt roligt, trots att ni fick anti-fascistisk verkanseld mot er! Vill man läsa mer om I Rikets Tjänst så finns det här: https://publish.obsidian.md/riket/Introduktion
Hur långt hann ni?Om min grupp någonsin vill avsluta spelsessionen så är jag på!
Hur långt hann ni?
Ah. Trevligt! Jag gillade hur du mer och mer desperat. Ja, det var kul. Men vi borde nog gått under i lågorna.Och jag var den stackars munkbrodern som initierade mordbränningen i jakt på guds kärlek. Var ett kul spelpass, vem gillar inte ormar och mordbrand?
Säger som gamle Samuel L:
![]()
Märkligt hur ofta det slutar på det visetJag var den andra riddaren som var med och brände ned klostret på kvällen (andra spelsessionen för mig på Munkcon som slutar med ett nedbrunnet kloster).
Om inte annat så kanske MunkCon 7Om min grupp någonsin vill avsluta spelsessionen så är jag på!
Inte nog att man ska stressa över att få plats på konventet nu måste man stressa för att komma med i nästa del av spelet också. PuhOm inte annat så kanske MunkCon 7![]()
Ja! Jättekul båda två! jag var med på bådaJag undrar vilka jag spanade med. Kul var det iallafall. Jag spelade Swords & Wizardry på förmiddagen och ett Mörk Borg-skin på kvällen. Kul båda två. Två roliga äventyr. Men vilka andra var med?
Eller så får de samla ihop sig och muta @DocUlmus med middag och dricka för en fortsatt spelkväll på Munkbron. Jag tror inte han är omöjlig (annat än datummässigt, eller så är det vi andra i vår lilla spelgrupp som är struliga med datumVi andra kanske kan vara snälla och låta er få det spelet?
Jag spelade Silke@StradhLestat har helt rätt och man behöver inte ens bjuda
Det vore absolut roligt att spela En valsmelodi, fortsättningen på Dödsängelns testamente. Men jag har inte stenkoll på forum-nick på folk utöver @LeoA78. Vilka var det som spelade Dödsängelns testamente på MunkCon?
Stigmata här@StradhLestat har helt rätt och man behöver inte ens bjuda
Det vore absolut roligt att spela En valsmelodi, fortsättningen på Dödsängelns testamente. Men jag har inte stenkoll på forum-nick på folk utöver @LeoA78. Vilka var det som spelade Dödsängelns testamente på MunkCon?
Jag kan ta på mig att vara värd, men inte i närtid. Om nån månad? Jag bjuder på käk och sprit som muta hahaJag hade för övrigt också fantastiskt roligt på konventet och skulle gärna spela fortsättningen på Dödsängelns testamente om vi kan få ihop det.
Ska jag tolka det här som att du har ett klart åt oss EFTER att vi blir klara med dödsängelns testamente, eller är det ett vi redan kört?@StradhLestat har helt rätt och man behöver inte ens bjuda
Det finns faktiskt två scenarier till i klara idévärlden i alla fall...Ska jag tolka det här som att du har ett klart åt oss EFTER att vi blir klara med dödsängelns testamente, eller är det ett vi redan kört?
Jag får lite vibbar av att våra händelser inte riktigt spelats i den numera tänkta kronologiska ordningen![]()
Men ja! Och det var vi som spelade Coriolis på spelkongressen (eller vad det heter)?Ja! Jättekul båda två! jag var med på båda![]()