Konvent MunkCon 5, söndag 23 november

Klar :D

Visst var det så att om man fick upp denna bild om betalning och man swishade så har man plats :D
Japp.

Jag kommer att skicka ut ett informationsmail när det börjar närma sig, men det går inte ut något automatiskt bekräftelsemail.

Om informationen om betalning visas efter att du skickat in din anmälan så har du fått en plats.

Kommer schemat upp innan den 23e?
Det finns inget schema. Spelledarna släpps in 10:45 Då skapar vi gemensamt (med mig som pekar med hela handen) "schemat" för dagen i form av vilka 10 pass som går först och bordsplacering för dessa. Samt färdiga anmälningslappar till pass 2 som har lite flytande starttid beroende på när bord blir lediga och att folk ska hinna ta paus och käka.
11 släpps spelarna in, och då blir det åka av ;)

Det finns inget schema. Spelledarna släpps in 10:45 Då skapar vi gemensamt (med mig som pekar med hela handen) "schemat" för dagen i form av vilka 10 pass som går först och bordsplacering för dessa. Samt färdiga anmälningslappar till pass 2 som har lite flytande starttid beroende på när bord blir lediga och att folk ska hinna ta paus och käka.
11 släpps spelarna in, och då blir det åka av ;)

Så samtliga listade spelen kommer köras 2 gånger?

Det är lite först till kvarn som gäller, efter insläpp får man till listorna över vilka spel som finns och skriver upp sig på listan. Står en starttid när passet är beräknat att börja. Man kan då se om spelpasset är på förmiddagen (dvs strax efter insläpp) eller på eftermiddagen (ca 14-15 elelr så)

Det är lite först till kvarn som gäller, efter insläpp får man till listorna över vilka spel som finns och skriver upp sig på listan. Står en starttid när passet är beräknat att börja. Man kan då se om spelpasset är på förmiddagen (dvs strax efter insläpp) eller på eftermiddagen (ca 14-15 elelr så)
Litet tillägg här... Listorna till pass 2 lägger jag ut kl 1300.

Så samtliga listade spelen kommer köras 2 gånger?
Det går till som följer. De öppnar portarna kl 11 för spelare. Alla spelare går in och registrerar sig vid ankomst och får sin kupong till baren. Sedan innanför ligger det massa lappar på ett bord. Där står spelets namn, samt spelledarens. Sedan är det 5-6 rader där du kan skriva ditt namn på en tom rad. När alla rader är fyllda så är det spelet fullt. På lappen står också var i lokalen just detta spel kommer pågå.

Till omgång två läggs lapparna ut 13.00. Detta är mitt under spelen från 11-passet fortfarande pågår. Detta för att de som inte fick plats på spel på förmiddagen ska ha tid att få ett spel också.

Har du tur kommer du kunna spela två pass, har du "otur" blir det ett pass. Men det brukar vara en del andra spel som pågår uppe i baren som man kan spontanköra, eller dricka öl och snacka rollspel med folk. Så kul blir det oavsett.

För transparensens skull vill jag meddela att tre internationella gäster kommer att närvara på konventet.

De kommer dock inte delta i spelandet, då det vore orättvist mot alla er som anmält sig för att spela.

Det rör sig om tre personer som nyligen flyttat till Stockholm för att jobba på White Wolf och de vill gärna bekanta sig med den svenska rollspelsscenen och lära känna svenska rollspelare.

Back