Nekromanti Mundana: Att anka eller inte anka ? ;)

Hannes J

Veteran
Joined
30 May 2000
Messages
18
"Det fanns ett antal uppspaltade punkter angående detta, bland annat ankornas fridsamma sinne som gör att de slipper hålla på att kriga, ankornas lägre tyngdpunkt och bättre balans, ankornas bättre anpassning till elementen (i synnerhet luft och vatten) et cetera." -> Hehe...

Ingen förklaring till hur i h-lvete ankorna blev "som oss" ?
Magikerexperiment/dimensionsportal/"plain evolution"?
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: DÖÖÖÖÖÖDA

Världen skulle inte vara sig själv utan misslor. Vilka skulle ta hand om reströtta vandrare om inte Misslor och deras värdshus fanns. Vilka skulle charma oss med sin litenhet och söthet? Ut med allt prat om Ankor - in med kära misslor...

Öhh, vad är det han skriver, jag börjar bli skumögd. Skämt, synnerligen opassande. *tar fram sin stickning och leker med katten* Misslor skämtar man inte med. *stickar något surt vidare*

Lady Silver Wolf
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Ankor är tuffa

Jamen, sa jag inte att ankor hör hemma i sin miljö??? Den miljön är inte Eon. Det skulle aldrig falla mig in att ta med ankor i Mundana - köpmän av olika raser finns, pirater (tiraker?? (förutfattad mening)) finns och alltid finns det tillräckligt med söta misslor och barn för att fylla platsen Små Försvarslösa... Hrmmm, har inte spelat Ultra Ducks... Men har spelat Svartråtta som första rollperson i Drakar och Demoner. Hon pysslar fortfarande om sin stolthet - svansen som så misshandlades av en utkastare (svansgrepp och nackgrepp och råtta prova på att flyga). *suckar av minnen*

Lady Silver Wolf
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Ankor är tuffa

Men har spelat Svartråtta som första rollperson i Drakar och Demoner. Hon pysslar fortfarande om sin stolthet - svansen som så misshandlades av en utkastare (svansgrepp och nackgrepp och råtta prova på att flyga).

Låter som råttan iaf överlevde...eller /images/icons/smile.gif

Riddaren
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: DÖÖÖÖÖÖDA

Varför kan man inte skämnta om misslor ???
Det är ju lika mesiga som ankor ju. Den enda skillnaden är att ankor är förbannat coola, det ir INTE misslor.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: DÖÖÖÖÖÖDA

Den enda skillnaden är att ankor är förbannat coola, det ir INTE misslor.

Vad är det som är så himla coolt med ankor, de är bara fåniga, ur löjliga kräk...Misslor är det däremot helt annorlunda, helt underbara skapelser.

Riddaren
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: DÖÖÖÖÖÖDA

Vad är det som är så himla coolt med ankor, de är bara fåniga, ur löjliga kräk...Misslor är det däremot helt annorlunda, helt underbara skapelser.

Sådana där sockersöta varelser kan jag betacka mig för. Ankor är ju iallfall inte fega av sig, det är misslor. Säg "bu" till en missla och den springer i en vecka !!

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Ankor är tuffa

Den råttan kommer nog aldrig dö. Hon är välpensionerad och bakom lås och bom . Bara för att hon var min första egenhändigt skapade personlighet. Den första blev tillverkad av min ickedåvarandemakemensnartkommandeattvara. Och var i ett Sagan om Ringen... Men det är en lång historia.

Lady Silver Wolf
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: DÖÖÖÖÖÖDA

Jag är inte övertygad om det. Jag kan berätta en sedelärande historia om en missla som överlevde tre lönnmordsförsök. (undertecknad hade otur med tärningarna... var sl med en rp (knöligt visst - med tre spelare och ombytande roller av slskap så) och slumpade vem i sällskapet som skulle utsättas för lönnmord... givetvis min missla fyra gånger å rad. slutade iofs med att misslan fick en artärblödning ... stackars kraggisar som skyddat henne länge...)

Nåja, misslan ifråga var "sångerska" och inte en enda gång blev hon rädd. Så det så... hm, möjligen sekunderna innan sin död då.

Lady Silver Wolf
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: DÖÖÖÖÖÖDA

Visst är de gulliga och allt. Det går ju inte att förneka. Men jag tycker att de är så fruktasvärt löjliga. Vissa ankor kan man ju äta. Men jag har svårt att tänka mig att äta en missla.
Det enda man kan ha dem till är ju familare.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: DÖÖÖÖÖÖDA

Man hinner väll inte bli rädd precis när man blir lönnmördad. Men jag skulle vilja påstå att det är ganska känt att misslor är grymt rädda av sig.
Sen så är det ju klart imponerande att överleva 3-4 mordförösk. Det kan jag inte säga imot, även om det var lite otur med TN-noteringarna.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: DÖÖÖÖÖÖDA (misslor :))

Tja, jag får hålla med. Jag förstår inte varför misslorna är så omåttligt populära i Eon-Sverige. Jag tycker bara att de inte riktigt passar in, att de är alldeles för konstlade. De hör hemma i Västmark, men knappast i Eon, IMHO. Fast Västmark blir man bländad av... tycker mer om det skumma ljuset från Eon.
*undrar om någon hänger med*

Vi får starta klubb, Johan K!

/RipperDoc
<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: DÖÖÖÖÖÖDA (misslor :))

Japp, vi får väll ta och göra detta.
Håll med om att ankor är iallfall nyttiga när man är hungrig. De har man iallfall nytta av.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: DÖÖÖÖÖÖDA

Ankor är ju iallfall inte fega av sig, det är misslor.

Det är inte heller dvärgar...jag förstår ändå inte platsen för ankor... Vad är det för coolt att var dumdistrigt modig.

Riddaren
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: DÖÖÖÖÖÖDA

Jovisst, men det tog nästan tre ronder innan hon dog stackaren... Och hon var vid medvetande större delen av tiden *ryser av obehag*
Men varifrån har du fått att misslor skulle vara rädda av sig??? Jag menar till och med en halvlängding har mod i sig, och kan vara totalt ignorant av räddsla...

Att hon förövrig överlevde dessa mordförsök var för att den arme lönnmördaren fumlade till det vid olika tillfällen och dessutom att två stora Kraggbarbarer ställde upp efter det första försöket. Det gjorde det inte lättare för lönnmördaren som för övrigt dräptes av kraggisarna efter att han lyckats. Dem tog det rätt personligt.

Lady Silver Wolf
 
Top