Nekromanti Mundana: Att anka eller inte anka ? ;)

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Mundana: Att anka eller inte anka, det är frågan ?
Varför finns det inga ankor i Mundana, denna mest underbara och roande, för att inte nämna intressanta ras (glöm kalle anka ankor) ?
Hur skulle man kunna passa in ankorna i Mundana ? Några ideer någon ?
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Personligen tycker jag att Ankor inte passar in i Mundana överhuvudtaget...

Det beror mycket på hur världen ser ut, och detta fall tycker inte jag att det passar.

Riddaren - min åsikt
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
/images/icons/cool.gif /images/icons/frown.gif /images/icons/cool.gif
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Hur skulle man kunna passa in ankorna i Mundana ? Några ideer någon ?<p><hr></blockquote><p>
Använd en stor ungfast form sätt värm upp ugnen med torr ved i två timmer under tiden blockar du ankan trots alla hans protester.
Ta ut inkromet sätt in en fyllning av bröd och sås lägg den fyllda ankan i formen och sen in i ugnen i några timmar och ät med välbehag..
Den enda form av Anka som ska finnas på Mundana..
/images/icons/laugh.gif Den enas Anka /images/icons/tongue.gif Den andras middag. /images/icons/wink.gif
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Ankor är tuffa

/images/icons/cool.gif

..fast de hör inte hemma på Mundana. Inte det minsta. Tycker att det räcker med de exotiska raser och varelser som redan nu existerar i Mundana.

/Sir Foilan

"A dark seed of evil is grown"
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Ankor är tuffa

Ankor är bäst i rätt miljö... Håller med dig. En redig Howard D Duck... *myser* i rätt miljö är härligt.

Men vad det gäller att mundana skulle ha nog med underliga varelser håller jag inte med om. Det vill säga, intelligenta spelbara varelser håller jag med om... men det zoologiska menageriet får gärna utökas...

Lady Silver Wolf
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan man inte göra ankor på ett ungefär som i DoD. Att man gör dem till t. ex pirater eller köpmän.


[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Ankor är tuffa

"Men vad det gäller att mundana skulle ha nog med underliga varelser håller jag inte med om. Det vill säga, intelligenta spelbara varelser håller jag med om... men det zoologiska menageriet får gärna utökas"

Precis min åsikt.../images/icons/smile.gif

/Sir Foilan

"A dark seed of evil is grown"
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Re: Knip näbben! 8)

Håller fullständigt med Krille (samt alla andra som tackat nej till ankor i den här debatten)..

WHaLe - Som undrar om missle modulen närmar sig
 

Kristian

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
35
Location
Ronneby, Blekinge
Ett ständigt återkommande problem i DoD är att man ju faktiskt äter ankor. Om då nogot pucko får för sig att spela dem får de ju skylla sig själva och spela en anka på ett trovärdigt sätt . Dvs springa runt och kvacka på en bonngård.

Ankor och kultister är DoD's enda fel (nåja, nåra till finns det ju :)

/Kristian©
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Och nu lämnar vi fjäderfäna

Misslor ? vad ska man med dem till, bara bunta ihop dem och sparka ut ur världen.......
Nä tacka vet jag ankor :)

(den som inte fattar att detta är ett skämt.....)
 

Hannes J

Veteran
Joined
30 May 2000
Messages
18
"Ett ständigt återkommande problem i DoD är att man ju faktiskt äter ankor"

Detta problem är något jag ofta har funderat på - ska man ha med två olika sorters ankor, en humanoid och en vanlig?
Hur uppstod ankorna som de framställs i Ereb? De går faktiskt inte att förklara på ett "vetenskapligt" sätt, och därför borde de inte finnas med i ett rollspel som inte tillåter oförklarliga saker, vilket Eon verkar vara. Ankorna, hur roliga de än må vara, hör hemma i en värld där man inte ifrågasätter (eller förklarar)allt. Ah Ereb, ljuva Ereb.
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Och nu lämnar vi fjäderfäna

För att vara på den säkra sidan så är det bäst att jag ber om ursäkt för detta inlägg. :)
Det var menat som ett skämt, men folk verkar inte ha tagit det som ett :)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Detta problem är något jag ofta har funderat på - ska man ha med två olika sorters ankor, en humanoid och en vanlig?"

I Usagi Yojimbo RPG har man två sorters djur - rollpersoner och vanliga djur. Jag har hittills antagit att något liknande råder i Ereb.

"Hur uppstod ankorna som de framställs i Ereb?"

Det fanns en lång artikel om ankornas uppkomst i Stinkasnus, eh... Skunkadis... f'låt, Sinkadus en gång i tiden, som också behandlade den ankiska rasens överlägsenhet jämte humanoidernas.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Hannes J

Veteran
Joined
30 May 2000
Messages
18
"Det fanns en lång artikel om ankornas uppkomst i Stinkasnus, eh... Skunkadis... f'låt, Sinkadus en gång i tiden"

I vilken? Kan man få tag på de på något sätt nuförtiden?
I annat fall, skulle du (eller vem som helst naturligtvis :)kunna kort förklara "den ankiska rasens överlägsenhet"("den ankiska rasens överlägsenhet" - Hehe.), så skulle jag vara tacksam.

Och vidare, (för att ytterligare dra ut på tråden :gremsmile: vilken relation skulle humanioda ankor och vanliga ankor ha till varandra?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Kan man få tag på de på något sätt nuförtiden?"

Begagnat i så fall. Prova <A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A> till exempel.

"I annat fall, skulle du kunna kort förklara "den ankiska rasens överlägsenhet", så skulle jag vara tacksam."

Det fanns ett antal uppspaltade punkter angående detta, bland annat ankornas fridsamma sinne som gör att de slipper hålla på att kriga, ankornas lägre tyngdpunkt och bättre balans, ankornas bättre anpassning till elementen (i synnerhet luft och vatten) et cetera.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
FYY!!!

Hädare! Yttra aldrig sådana hemska kätterska frågor igen. Ankor är Erebs gissel, försök inte ens föra in dem i Mundana.

Samtliga rollpersoner gjorda i min spelgrupp har som mål att avrätta alla ankor med rostiga spikar.
 
Top