Varulv [MU4] - Runda 4

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Typ 3 olika senarior i mitt huvud nu på vem som är det sista buset:

1- Octagonal: ligger på det tyngsta drevet och gör skillnad i R1, är med i spel och logisk men mest defensiv (försiktig ulv?)

2- Nån av de gamla rävarna:
KK- jobbar frejdigt på men är ju ute å cyklar ang Rasmus grönhet och jagade ut Empi.
Recca- också låg ej på BioB, svingar vilt, kram-bias till KK

3- Stövelkatten: lågflygande, hjälper ej byn å därav ville jag ta ut denne ur mysteriet redan från början, låssas full (men skriver sin röst klockrent korrekt direkt efter vilket knappt jag kan nykter)
Partykatten med 9 liv: var det inte på lördag du skulle firas av?

Röst: @Stövelkatten
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nästa runda bör den dock gå ut då det är för farligt en eventuell sista runda med ett motclaim som blir 50/50.
Detta är en mycket viktig poäng. I r6 kan
Jag är lite för knall just nu så ävedsgfoihåhjSERGS,MGGGGDGVZXC... BLAAAA: dET ÄR Jävla under att jag överlefvt så här länge. Häng mig pleasee. jag blir fan stressad av tempot som krävs i dessa spel
Stövelkatten - Stressad av tempot ep
SERGS BLAAAA records (MGGGGDGVZXC, 2022)

sida A:
Jag är lite för knall just nu

sida B:
Jävla under att jag överlevt så här länge
Bonus track: Häng mig please

Punken är inte död!😎
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Bra kämpat @RasmusL och @Empiricus!

Vi är fortfarande 6 mot 1 så det här ska vi nog ta. Blir ju ett väldans gissande men vi får fortsätta jaga. Vi har fortfarande väktaren kvar i spel så ska ju till ett ordentligt magplask från byn för att ulvarna ska gå segrande.
Hur kan du så självsäkert säga att väktaren är kvar spel?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
`
Hur kan du så självsäkert säga att väktaren är kvar spel?
Ifall väktaren skulle bli utröstad borde denna ha sagt till och ganska enkelt räddat sig själv. Så länge Sidd är kvar i spelet har vi även kontakt med alla som åkt så ifall väktaren är i spöktråden kan byn alltid få reda på det. Alltså drar jag slutsatsen att väktaren är kvar i spel.

Det skulle vara om Basse är väktaren men har valt att hålla tyst i väntan på att en ulv ska göra bort sig och claima rollen vilket är otippat.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Lär ju bli Stövelkattens tur att lämna idag. Tycker dock samtliga andra (inklusive mig själv) sitter lite väl bekvämt i båten för tillfället.

Röst: @Recca

Har visserligen delaktigt mycket och magkänslan säger grön. Känns genuint rädd att byn ska misslyckas och försöker hindra detta med sitt deltagande. Har slängt ur sig påståenden som att jag förstår om ni måste rösta ut mig vilket känns grönande men vågar inte lita på min känsla. Ska jag rakt av analysera agerandet blir det rödare. Var i ett neutralt drev i R1 på Basse vilket inte ser jättebra ut. Är med och röstar ut @Empiricus men förstår inte riktigt varför. Ville först ha ut Stövelkatten och sedan mig. När hon väl fick chansen att rösta ut Stövelkatten togs den inte utan @Empiricus fick offras. Även varit väldigt försiktig mot KK vilket jag inte vet vad jag ska göra av.

Vill veta vad @Konrad Konvalj tycker och tänker. Hur ser du på Recca men även spelet i övrigt?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Det är alltid oroligt när det är långsamt tempo samtidigt är inte helger det bästa för mig, det blir mest kvällsaktivitet. Octagonals inlägg är en bra poäng. Stövelkatten fortsätter generera 0. KK skulle behöva komma in den här omgången och visa på aktivitet och rösta. Impetigo har inte heller röstat. Även om det är lite känslan av en mellanrunda så behöver vi fortfarande göra tydliga val och pressa varandra. Ingen av oss (utom ulven och möjligtvis Sidd) är säkra så vi behöver att alla tar ställning.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Det är alltid oroligt när det är långsamt tempo samtidigt är inte helger det bästa för mig, det blir mest kvällsaktivitet. Octagonals inlägg är en bra poäng. Stövelkatten fortsätter generera 0. KK skulle behöva komma in den här omgången och visa på aktivitet och rösta. Impetigo har inte heller röstat. Även om det är lite känslan av en mellanrunda så behöver vi fortfarande göra tydliga val och pressa varandra. Ingen av oss (utom ulven och möjligtvis Sidd) är säkra så vi behöver att alla tar ställning.
Men rösta ut mig då! Sluta ulva och slå på lågt hängande frukt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sorry @Empiricus men du var inte tillräckligt byboig i detta spel. Tack för härligt spelande ändå! Sen får jag väl ta på mig att du röstades ut. Jag har varit bidragande till det hela så det är säkerligen intressant att se vilka som följde efter mig och kolla över varför de lagt sina röster på Empis.

Tack @RasmusL också.

Hur ligger vi till nu då?

Det är väl bara @Sidd som kan räknas som grön.
Konrad Konvalj, semigrön.

1 ulv bland 5.
Av dessa 5 känner jag att jag har lite koll på Recca från förr. Många i tråden har uppfattat att Recca smeker mig medhårs och är lite pro KK. Det kan vara ett bra drag från en eventuell Ulv-Recca att inte dra åt sig någon form av Konkelnoja. Jag har upplevt att Recca spelar skönt och avslappnat. Jag gillar Reccas drag mot Octagonal gällande siare-gate, men det är jag nog lite ensam om. En Ulv-Recca gör som sagt var ett bra drag att inte dra på sig en förtvivlad K.K som ser ulv i allt som skrivs. Jag skall se om jag hinner med och läsa ikapp Recca lite nu, men det kan bli tight innan deadline.

Stövelkatten - har 9 liv. Har väl inte gjort så mycket under spel förutom att överleva på något udda vis. Jag kan nacka Stövelkatten denna runda om det inte finns några heta spår på någon annan. En Ulv-Stövel som lågflugit sig lite slickt igenom hela spelet och varit på väg mot galgen varje runda måste ju nackas förr eller senare. En aktiv bybo är mer värd än en bybo som inte är aktiv i senare rundor så då är det bättre att göra plats redan nu.

Skall se om jag hinner med att bilda någon uppfattning här också. Ur röven tycker jag Impetigo spelar ett bra spel.

Martin3 - Semigul
Octogonal - Semigul
Impetigo - Semigul
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Impetigo har inte heller röstat.
Jo, jag har postat en uppdaterad rödlista och röstat Stöveln i enlighet med listan.

Det ÄR oroväckande tyst, många som gör annat på helgen antar jag, vi hade egentligen behövt fortsätta tvinga varandra att producera mer material iom att vi med ganska stor sannolikhet (Stöveln känns inte som en given ulv) har en eller två rundor kvar med typ samma ställningstaganden att göra (om än med en kortare lista med alternativ).

Blir det en r5 lär vi i alla fall få ytterligare en grönad spelare till vår hjälp, jag tror inte att Basse var väktaren.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lär ju bli Stövelkattens tur att lämna idag. Tycker dock samtliga andra (inklusive mig själv) sitter lite väl bekvämt i båten för tillfället.

Röst: @Recca

Har visserligen delaktigt mycket och magkänslan säger grön. Känns genuint rädd att byn ska misslyckas och försöker hindra detta med sitt deltagande. Har slängt ur sig påståenden som att jag förstår om ni måste rösta ut mig vilket känns grönande men vågar inte lita på min känsla. Ska jag rakt av analysera agerandet blir det rödare. Var i ett neutralt drev i R1 på Basse vilket inte ser jättebra ut. Är med och röstar ut @Empiricus men förstår inte riktigt varför. Ville först ha ut Stövelkatten och sedan mig. När hon väl fick chansen att rösta ut Stövelkatten togs den inte utan @Empiricus fick offras. Även varit väldigt försiktig mot KK vilket jag inte vet vad jag ska göra av.

Vill veta vad @Konrad Konvalj tycker och tänker. Hur ser du på Recca men även spelet i övrigt?
1. Recca förstår inte riktigt varför hon röstar på Empis.
Jag har motiverat rösten på två sätt i R2. Först för att jag hellre väljer Empis än KK att rösta ut och iom att när jag la rösten låg dreven på 3-3 så var min röst avgörande då. Sen damp det in fler röster mot Empis. KK la också upp en väldigt smaskig anledning och det är motivering nummer 2.
2. Recca tog inte chansen att rösta ut Stövelkatten.
Menar du i R1 när biobunker och stövelkatten var på tapeten -där min röst på stövlis hade kunnat rädda biobunker? Eller i R2 när typ samtliga var rätt övertygade om att Yem_86 var skyldig - och där hen tunnlade på mig? Eller i R3 när dreven låg mellan Empis och KK? Eller menar du nu i R4 där min röst ligger på Stövelkatten. Get your facts straight, man.
3. Försiktig med KK.
Det här kan jag förstå. KK har ingenting rödande på sig och därför tycker många att han är röd. Det är jag försiktig med. Visst kan han fortfarande vara superulven och det finns flera teorier till varför han som superulv skulle kunnat agera precis som han har gjort. Men de anledningar som Sidd uppger är rödande av KK när han säger "KK- jobbar frejdigt på men är ju ute å cyklar ang Rasmus grönhet och jagade ut Empi" är ju inte rödande mer än att han hade fel angående Empi. Skulle en ulv sitta och nojja över Rasmus som hela byn redan bestämt är grön?

För närvarande lutar jag åt att Octagonal eller Stövelkatten är den andra halvan av ulv-duon. Stövelkatten har inte gjort nämnvärt. Nu börjar han komma igång lite med aktivitet och det är nice men lite för lite och lite för sent.

Jag har sussat Octagonal tidigare och jag tycker att hans upplägg för sin röst på mig är svag som sjutton, mest för att han lägger upp "bevisning" mot mig som är falsk i det ovan skrivna inlägget.

Angående Stövelkatten så känner jag så här:
Hur ofta sätter byn båda ulvarna i R1 och drevar dem till slutet? Hur troligt är det att det råkar hända nu? Statistiskt sätt är Stövelkatten inte en sannolik ulv, skulle jag säga - men jag har inte faktan att backa upp det, endast ett antagande att det är så. Skulle ulv-Stövlis verkligen vara fullt så här AFK liksom? Ulv-rollen är väl den mest spännande att spela, några inlägg kan man kanske klämma in då?

Angående Octagonal upplever jag att han gör slarviga inlägg, ofärdiga analyser och antydningar. Det är antaganden som inte grundar sig på fakta uppblandat med sådant som är. I inlägget ovan t.ex. så säger han många saker om mig. Han skriver först varför jag är grön och sedan tar han upp orsaker till att jag är röd. Problemet är att han inte riktigt har något krut i dem för att de är falska, medan han ger intrycket av att på känsla gröna mig för mitt agerande. Den enda punkten som verkligen stämmer är att jag är och har varit försiktig med KK.

Efter att ha kikat igenom R1-R4 någotsånär så kan jag säga att jag hittat en liten grej på Octagonal IGEN. När byn röstar läggs rösten allra oftast i slutet av inlägget och jag tror att det beror på att när vi luskar och har oss gör vi det väldigt ofta i vår text. Vi skriver vår analys och bildar oss en uppfattning medan vi gör det. Vi resonerar med oss själva. Jag gör det absolut. I de allra flesta fall skickar jag in min röst i slutet av ett inlägg efter att jag dubbelvägt vad jag skrivit. När jag nu skummat igenom R2-R3 så har jag inte hittat alls mycket röster från Octagonal men den senaste rösten här i R4 sticker ut för mig. Först röstar han och sedan förklarar han varför han röstar och det som kommer ut är lite svajjigt, inte minst för att han framför grönande på mig och sedan fabricerar rödande grejer om mig. Men han har redan röstat på mig. Han utvecklar alltså inte sina tankar med posten, rösten är redan där på mig och sedan försöker han motivera den.

Röst: @Octagonal
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
1. Recca förstår inte riktigt varför hon röstar på Empis.
Jag har motiverat rösten på två sätt i R2. Först för att jag hellre väljer Empis än KK att rösta ut och iom att när jag la rösten låg dreven på 3-3 så var min röst avgörande då. Sen damp det in fler röster mot Empis. KK la också upp en väldigt smaskig anledning och det är motivering nummer 2.
Sorry, menar i R3.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
SIDD!!
I R3 skrev du följande:
@Recca ingen reaktion på min post med röst på dig?

Din spaning och röst på @Octagonal med genomgång på hur olika spelare kallat Siaren är väldigt svag. Ingen skriver ju exakt rätt: octa och nån efter vänder tex på Naiv/Paranoid så att ”en ulv skulle aldrig göra fel”-argumentet falerar väl direkt på att Octa inte ens skriver rätt.
Den delen av grävet håller inte.
OBS! Octagonal kan självklart vara vår sista ulv ändå.
När Octagonal besvarade mina anklagelser skrev han följande:
Trevligt att Recca vaknar till liv igen men skulle nog vilja påstå att detta är det svagaste drevförsöket mot undertecknad hittills.

Gick tillbaks och kollade startinlägget där det stod paranoid och naiv så skrev därför det. Såg också att dom hade skrivit fel men ser ingen poäng att fastna där då det inte spelar någon roll då vi har fått bekräftat att vi inte har någon siare med i spel. Hade vi däremot haft en siare med i spel så hade du haft en poäng.
Han menar alltså att han går tillbaks och läser Vimes ursprungsinlägg där den exakta ordalydelsen framgår. Sedan ska han alltså ha vänt på det? Är det en ulv-lögn för att slinka undan från det jag tog honom på bar gärning med? Eller har han alltså gått tillbaks till första inlägget, läst det igen, inte kopierat och postat utan skrivit av det fel? Hur jäkla märkligt är inte det?

Det mer troliga scenariot är att han redan visste att det ska stå naiv och paranoid för att han är väl bekant med den exakta betydelsen av förmågorna för att han är ulv men sedan när jag anklagat honom, enkelt bortförklarat det med att han kollade upp det. Det är ju en väldigt bra förklaring och visst, det kan vara möjligt att det är så, men varför kasta om orden när han sitter med Vimes fucking facit rakt framför sig?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
SIDD!!
I R3 skrev du följande:

När Octagonal besvarade mina anklagelser skrev han följande:

Han menar alltså att han går tillbaks och läser Vimes ursprungsinlägg där den exakta ordalydelsen framgår. Sedan ska han alltså ha vänt på det? Är det en ulv-lögn för att slinka undan från det jag tog honom på bar gärning med? Eller har han alltså gått tillbaks till första inlägget, läst det igen, inte kopierat och postat utan skrivit av det fel? Hur jäkla märkligt är inte det?

Det mer troliga scenariot är att han redan visste att det ska stå naiv och paranoid för att han är väl bekant med den exakta betydelsen av förmågorna för att han är ulv men sedan när jag anklagat honom, enkelt bortförklarat det med att han kollade upp det. Det är ju en väldigt bra förklaring och visst, det kan vara möjligt att det är så, men varför kasta om orden när han sitter med Vimes fucking facit rakt framför sig?
Vimes startinlägg said:
Naiv eller paranoid siare: 2p
Octo gissning said:
Naiv eller paranoid siare: 2p
@Recca jag hinnar inget omkastande av facking ord. Kan du hjälpa mig att hitta dom?
Jag hittar Vimes startinlägg och Octos gissning.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nu är jag besviken och vet inte om jag ska stanna med min röst på Octa längre. Stövelkatten kanske bör åka för att han är inaktiv eller full istället.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Varför röstar @Stövelkatten blankt istället för Recca eller Octagonal som han tidigare gjort?
Om det finns misstankar mot dessa så tror jag det är bättre du bygger ett litet case och sätter igång att jaga för annars kommre du nog dingla Katten.

Jag lägger in min röst på Octagonal.
Röst: @Octagonal

Det ger Stövelkatten möjlighet att lägga in en röst och kvittera. Fortfarande åker Stövelkatten på tidigaste rösten.
Det kan hända saker i slutet av rundan och det kan ninjas röster till höger och vänster vilket kan vara smutt att kolla på nästa runda om nu något sådant inträffar.

Sidd - K.K - Stövel
Impetigo - Stövel (Första rösten)
Martin - Stövel
Recca - Stövel - Octagonal
Stövel - Recca - Octagonal - Blank
Octagonal - Recca - K.K

3 Stövelkatten
2 Octagonal
1 Blank
1 Recca
 
Top