Varulv [MU4] - Runda 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Så slogs Empiricus ihjäl bland dikalvar och förgätmigej.

Men bak Gunnar Rödbens vedbod låg RasmusL sliten i bitar.

"Ja tror icke den däringa Empiricus va nåen ulv ändå, int."

"Näe. De gick åt pipsvängen denne gången åsså tro ja."

"Ja, fy fö den lede..."


---

Empiricus röstas ut. Han var bybo.
RasmusL nattmördas.


---

Denna runda avslutas på lördag 22:00!

---

Deltagare

Basenanji
BiounkerVII/BioBonker
Empiricus
Fjodorsenuba – Mäster Bybo

Impetigo
Konrad Konvalj
Martin3
Octogonal
RasmusL
Recca
Sidd
Stövelkatten
Yem_86
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Bra kämpat @RasmusL och @Empiricus!

Vi är fortfarande 6 mot 1 så det här ska vi nog ta. Blir ju ett väldans gissande men vi får fortsätta jaga. Vi har fortfarande väktaren kvar i spel så ska ju till ett ordentligt magplask från byn för att ulvarna ska gå segrande.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jaha, jag hoppades att det var Empi ändå.
Hur kunde du veta att Rasmus skulle nattmördas?
Så, vad meddelar Rasmus att svaret på hans fråga är? Eller blir det slut på svar när man dör?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jaha, jag hoppades att det var Empi ändå.

Så, vad meddelar Rasmus att svaret på hans fråga är? Eller blir det slut på svar när man dör?
Jag har kommit fram till att ej avslöja Rasmus svar innan denne medelat mig👍Lovar.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Fan, varför rullar alltid varulvsspel över till att bli såhär! Nyss kändes det lugnt men nu har vi helt plötsligt missat 2 och väktaren har inte haft flytet på sin sida heller, eller om jag ska analysera så har ulven typ gått på de näst viktigaste målen att ta ut så väktaren har troligtvis skyddat de viktigaste. Inte helt oväntat.
Jag kommer lägga min röst på @Stövelkatten
Du har klarat dig på tok för länge utan att bidra. Kan vi få lite aktion den här rundan? Var är din röd-grön lista?

Tack för spel @RasmusL och @Empiricus !

För mig, rödast till grönast:

stövelkatten
Octagonal

Impetigo
Kk
recca

Sidd

Röst: @Stövelkatten
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det borde fortfarande vara lugnt. Inte kul med 4 raka bybor som rykt men vi har många försök kvar. Minst tre försök kvar plus att vi har väktaren kvar i spel vilket är mycket värdefullt. Kan med lite tur rädda någon och kan gröna sig själv via ett eventuellt drev som går för långt.

Om väktaren räddar en annan deltagare som inte är Sidd så tyder detta på att den också är grön om ingen dog under natten så länge inte ulven medvetet inte valde nattmord vilket hade varit ett väldigt konstigt beslut. Det förutsätter att ulven tror sig veta att den själv kommer bli väktad vilket är ett riktigt långskott.
Samtidigt måste väktaren fortsätta att skydda Sidd varje runda tills det tar slut. Nästa runda bör den dock gå ut då det är för farligt en eventuell sista runda med ett motclaim som blir 50/50. Eventuell outning av väktaren kan också bli aktuell nästa runda ifall nattmordet går igenom för att undvika en situation där två påstår sig vara väktare sista rundan. Den riktiga väktaren borde kunna argumentera för sin sak och förklara eventuella drag bättre men hade varit läskigt om vi hamnar där.

Tycker Martin och Impetigo känns gröna. Inte gjort något ulvigt som har fastnat hos mig och gjorde väldigt sena ändringar i R1 som ledde till att ulven BioBonker åkte. Med minst tre försök kvar lämnar det Stövelkatten, Recca och KK kvar. Om ni verkligen måste så släng även in mig i det gänget.

Då har byn 3 eller 4 misstänkta och minst 3 försök. Oddsen är alltså starkt till vår fördel bara där. Lägg till en väktare som kan gröna sig och hålla kvar Sidd i spelet på det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Samtidigt måste väktaren fortsätta att skydda Sidd varje runda tills det tar slut. Nästa runda bör den dock gå ut då det är för farligt en eventuell sista runda med ett motclaim som blir 50/50. Eventuell outning av väktaren kan också bli aktuell nästa runda ifall nattmordet går igenom för att undvika en situation där två påstår sig vara väktare sista rundan.
Om väktaren skyddar mediumet så spelar det ju ingen roll för att väktaren kan berätta för mediumet att den var väktare. Så det borde bara finnas anledning att gå ut som väktare om en är på väg att åka ut och behöver gröna sig för att slippa utröstning.

Vilket ju också visar att Stövelkatten absolut inte är väktaren, btw. Ska vi inte offra en runda på att bli av med Gunnar rödben och liksom köra nystart nästa runda? Jag blir nervös över att stövelkatten gör så lite, han är ju värre än Xyas.

Tycker i övrigt om ditt inlägg, Octagonal.

Röst: @Stövelkatten

Kom igen nu, Gunnar Rödben!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hur kunde du veta att Rasmus skulle nattmördas?
Mitt inlägg var mest på skoj apropå att Empi skrev i förra rundan att jag bäddat för att kunna säga ”jag visste det hela tiden” när empi visade sig vara grön.

Sen som Martin nämner var ju Rasmus iofs ett av de troligaste målen (näst saftigast för ulvarna). Så det var ingen överraskning att just han blev mördad. Nästa runda borde jag och Martin ligga brunt till enligt samma logik, mendet är ju som alltid sten-sax-påse mellan väktare och gråben.
 
Top