Varulv [MU4] - Runda 4

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Wtf Sidd!

Jag borde ha gått tillbaks o kollat det själv, man kan inte lita på nån längre.
Sidd är ju en lögnare. Det är ju sen gammalt. Han har ju till och med ljugit fram Biobunkern i spöktråden och det skapade lite bryderier för mig i alla fall. Nu är han dock grön. Det har jag köpt och det är Basses gamla styrketräningsklubbs förtjänst det.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Eller i R3 när dreven låg mellan Empis och KK? Eller menar du nu i R4 där min röst ligger på Stövelkatten. Get your facts straight, man.
Jag menar självklart i R3 när huvudreven var mellan Empiricus och Stövelkatten!!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
1. Recca förstår inte riktigt varför hon röstar på Empis.
Jag har motiverat rösten på två sätt i R2. Först för att jag hellre väljer Empis än KK att rösta ut och iom att när jag la rösten låg dreven på 3-3 så var min röst avgörande då. Sen damp det in fler röster mot Empis. KK la också upp en väldigt smaskig anledning och det är motivering nummer 2.
2. Recca tog inte chansen att rösta ut Stövelkatten.
Menar du i R1 när biobunker och stövelkatten var på tapeten -där min röst på stövlis hade kunnat rädda biobunker? Eller i R2 när typ samtliga var rätt övertygade om att Yem_86 var skyldig - och där hen tunnlade på mig? Eller i R3 när dreven låg mellan Empis och KK? Eller menar du nu i R4 där min röst ligger på Stövelkatten. Get your facts straight, man.
3. Försiktig med KK.
Det här kan jag förstå. KK har ingenting rödande på sig och därför tycker många att han är röd. Det är jag försiktig med. Visst kan han fortfarande vara superulven och det finns flera teorier till varför han som superulv skulle kunnat agera precis som han har gjort. Men de anledningar som Sidd uppger är rödande av KK när han säger "KK- jobbar frejdigt på men är ju ute å cyklar ang Rasmus grönhet och jagade ut Empi" är ju inte rödande mer än att han hade fel angående Empi. Skulle en ulv sitta och nojja över Rasmus som hela byn redan bestämt är grön?

För närvarande lutar jag åt att Octagonal eller Stövelkatten är den andra halvan av ulv-duon. Stövelkatten har inte gjort nämnvärt. Nu börjar han komma igång lite med aktivitet och det är nice men lite för lite och lite för sent.

Jag har sussat Octagonal tidigare och jag tycker att hans upplägg för sin röst på mig är svag som sjutton, mest för att han lägger upp "bevisning" mot mig som är falsk i det ovan skrivna inlägget.

Angående Stövelkatten så känner jag så här:
Hur ofta sätter byn båda ulvarna i R1 och drevar dem till slutet? Hur troligt är det att det råkar hända nu? Statistiskt sätt är Stövelkatten inte en sannolik ulv, skulle jag säga - men jag har inte faktan att backa upp det, endast ett antagande att det är så. Skulle ulv-Stövlis verkligen vara fullt så här AFK liksom? Ulv-rollen är väl den mest spännande att spela, några inlägg kan man kanske klämma in då?

Angående Octagonal upplever jag att han gör slarviga inlägg, ofärdiga analyser och antydningar. Det är antaganden som inte grundar sig på fakta uppblandat med sådant som är. I inlägget ovan t.ex. så säger han många saker om mig. Han skriver först varför jag är grön och sedan tar han upp orsaker till att jag är röd. Problemet är att han inte riktigt har något krut i dem för att de är falska, medan han ger intrycket av att på känsla gröna mig för mitt agerande. Den enda punkten som verkligen stämmer är att jag är och har varit försiktig med KK.

Efter att ha kikat igenom R1-R4 någotsånär så kan jag säga att jag hittat en liten grej på Octagonal IGEN. När byn röstar läggs rösten allra oftast i slutet av inlägget och jag tror att det beror på att när vi luskar och har oss gör vi det väldigt ofta i vår text. Vi skriver vår analys och bildar oss en uppfattning medan vi gör det. Vi resonerar med oss själva. Jag gör det absolut. I de allra flesta fall skickar jag in min röst i slutet av ett inlägg efter att jag dubbelvägt vad jag skrivit. När jag nu skummat igenom R2-R3 så har jag inte hittat alls mycket röster från Octagonal men den senaste rösten här i R4 sticker ut för mig. Först röstar han och sedan förklarar han varför han röstar och det som kommer ut är lite svajjigt, inte minst för att han framför grönande på mig och sedan fabricerar rödande grejer om mig. Men han har redan röstat på mig. Han utvecklar alltså inte sina tankar med posten, rösten är redan där på mig och sedan försöker han motivera den.

Röst: @Octagonal
1. Nu stod det ju i slutändan inte mellan KK och Empiricus så förstår inte varför du fastnar där. Du räddade ju inte KK även fast du vill få det att låta som det.
2. Självklart runda 3 när din röst avgjorde och Stöveln precis klarade sig.
3. Denna punkt kan du till viss del förstå så väljer att stanna där.

Vad har jag skrivit som är falskt? Du ville först ta ut Stövelkatten i R3 för att sedan vilja ta ut mig. Men landar på något vänster fortfarande hos Empi. Nu säger du att jag far med osanning vilket helt enkelt inte stämmer.

Du har fastnat väldigt mycket på min formalia och i vilken ordning ord har kommit eller inte vilket är väldigt långsökt. Har överhuvudtaget inte reflekterat över detta.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ska jag rakt av analysera agerandet blir det rödare. Var i ett neutralt drev i R1 på Basse vilket inte ser jättebra ut. Är med och röstar ut @Empiricus men förstår inte riktigt varför. Ville först ha ut Stövelkatten och sedan mig. När hon väl fick chansen att rösta ut Stövelkatten togs den inte utan @Empiricus fick offras. Även varit väldigt försiktig mot KK vilket jag inte vet vad jag ska göra av.
@Recca är väldigt tydlig med att jag far med osanning i detta stycke. Vad är det som jag skrivit här som inte stämmer?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Sidd är ju en lögnare. Det är ju sen gammalt. Han har ju till och med ljugit fram Biobunkern i spöktråden och det skapade lite bryderier för mig i alla fall. Nu är han dock grön. Det har jag köpt och det är Basses gamla styrketräningsklubbs förtjänst det.
Lögnare…möjligtvis skojare.
Det var ett skämt (på min bekostnad, att jag skulle missat BioB i spöktråden).
Uppenbart (trodde jag) att BioB var utröstad som ulv och jag skrev det för att jag tycker det är så självklart att jag är grönad.
Jag har redan ursäktat detta å trodde vi gått vidare i livet.
Impetigo skojade nu om fylleposter som tydligen landade böttre hos publiken (jag tyckte i alla fall det var roligt) och jag tror jag även där skrev nåt tillbaka.
Att du fortsatt tvekar på Rasmuså mig som gröna tar jag nog bara som ett skämt så nu vänder vi blad👍

Vad gäller Reccas gräv på Octagonal så kan det mycket väl stämma. Jag har inte så bra kolla på det här med hur Siaren ska kallas men tänker bara att jag nog också skulle skriva nått slarvigt typ tokig eller nån.

Det här med att Octa skrev rösten först i posten och sen hittar på en anledning vore ju ett superbra gräv om det stämmer. 👍
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
För att inte behöva ändra mig absolut sista sekunden för att rädda livhanken om Stövelkatten hoppar till mig flyttar jag rösten nu så ni får en chans att göra erat ställningstagande.

Röst: @Stövelkatten
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
1. Nu stod det ju i slutändan inte mellan KK och Empiricus så förstår inte varför du fastnar där. Du räddade ju inte KK även fast du vill få det att låta som det.
2. Självklart runda 3 när din röst avgjorde och Stöveln precis klarade sig.
3. Denna punkt kan du till viss del förstå så väljer att stanna där.

Vad har jag skrivit som är falskt? Du ville först ta ut Stövelkatten i R3 för att sedan vilja ta ut mig. Men landar på något vänster fortfarande hos Empi. Nu säger du att jag far med osanning vilket helt enkelt inte stämmer.

Du har fastnat väldigt mycket på min formalia och i vilken ordning ord har kommit eller inte vilket är väldigt långsökt. Har överhuvudtaget inte reflekterat över detta.
När jag röstade var det mellan KK och stövelkatten. Jag var inte helt med mot slutet av kvällen eftersom jag spelade spel då och hängde liksom inte med i röstbytena. Jag trodde helt ärligt att det stod mellan KK och Empis när rundan var slut så nu när det påpekats att det var mellan Stövlis och Empi så har jag ju gått tillbaks och checkat det. I det läget så kan jag ju inte förklara att jag stannade på Empis när det inte var KK jag "skyddade" längre, men det är med ett nytt facit om att röstläget ändrades. Det enda jag kan säga om det är att jag missade ett läge att bli av med en självklart ohjälpsam individ och hjälpte till att kasta ut en potentiellt väldigt duktig bybo. Vilket är sorgligt. Jag kan inte säga så mycket mer om det. Jag tyckte dock att jag inte kände igen Empis spelstil. Det var liksom inte tillräckligt mycket statistik med i hans spel.
@Recca är väldigt tydlig med att jag far med osanning i detta stycke. Vad är det som jag skrivit här som inte stämmer?
Grejen är att du resonerar märkligt. Det spelar ju öht ingen roll vem jag röstar på av stövelkatten och Empis om jag är ulv eftersom båda då är bybor. Så ett röstbyte för att få ut den inaktiva spelaren när KK målat en sån rimlig päls på Empis tyder väl egentligen bara på att jag låter mig bli övertygad av KK, eller möjligtvis att jag hellre sopar banan på aktivare spelare än stövlis. Så visst, jag kan ge dig en liten rödning på mig där. Att det är möjligt att jag resonerat så för att bli av med en kille som är farligare för mig och därmed inte valt att flytta till stövlis. Så är det dock inte men jag gillar att du kommer igång lite Octagonal. Det är ju fan på tiden för du har ju varit rena stenstoden hittills i spelet. Vilket också är lite rödande för mig. Det har inte varit så mycket tungt från dig. Du har liksom lågflugit samtidigt som du producerat och så. Jag ser gärna att det står mellan dig och mig i ett drev. Du tillhör väl en av de som låg i Stövelkattens drev i första rundan? Jag har inte full koll men jag tror att det är så. Stövlis att dreva mot är ju väldigt enkelt. Han är inaktiv. Han kan inte göra så mycket åt saken. Visst, jag kan också tänka mig att rösta ut honom men det är så mycket slöseri med att göra det samtidigt. Jag velar. Och jag tycker mig ha hittat en del på dig samtidigt som RasmusL med andra har misstänkt dig förr. Och medan vi hängt de vi misstänkt först hela tiden framför att ta ut den inaktive personen så hamnar vi igen på nåt vis med den inaktive eller en misstänkt.

Sen så har jag resonerat så att jag valt de jag tyckt vara mest skyldiga. KK hade ett riktigt fett inlägg där jag låter mig övertygas för att det är bra helt enkelt. Det är tydliga motiv, det låter väldigt rimligt. Jag önskar att vi röstade ut Stövelkatten i R2's slut men då var Yem_86 en sån självklar kandidat för mig och sen har rundorna liksom trillat av och jag känner att om vi inte röstar ut de vi mest tror är skyldiga så förlorar vi dyrbar tid. Men jag kan ändå tänka mig rösta ut stövlis.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
För att inte behöva ändra mig absolut sista sekunden för att rädda livhanken om Stövelkatten hoppar till mig flyttar jag rösten nu så ni får en chans att göra erat ställningstagande.

Röst: @Stövelkatten
Du skriver väldigt mycket som handlar om att jag är ulv men väljer ändå att rösta på Stövelkatten. I det drevet har du legat stora delar av spelet. Som jag sa innan så kan han ju inte försvara sig alls. Han är helt enkelt bara här tills han åker. Skulle gärna se lite större överväganden från din sida. Var tydlig med varför du fattar dina val. Du hade en röst på mig nyss, t.ex. Och det kändes dels som en reaktion på mitt fokus på dig. Du upplevde det som att jag slarvade med min läsförståelse av dig, tror jag? Byter du nu endast för att skydda dig själv från utröstning så vet jag inte om det är speciellt bra för dig på sikt. Framtida rundor kommer vi ju se att du röstade på Stövelkatten endast för att skydda dig själv, valde bort att rösta på mig fast du menade att jag var ulven - såtillvida att Stövlis är bybo, är bilden du målar upp av dig själv inte så positiv.

Vidare skrev du i förra rundan att Väktaren ska skydda Mediumet till varje pris. Frågan jag ställer mig här är, ville du övertyga väktaren att göra det för byns skull eller ville du vara säker på att du fick in ett bra nattmord?
 
Top