Nekromanti [MS Paint Adventures]Flykten från Tatkret

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 30

Dnalor said:
SirFrog said:
Gå försiktigt tillbaka till skyddsdörren och utför kranks förslag:

krank said:
Gå och öppna pansardörren, och när vad det nu är därinne jagar oss, lura ut djuret genom den öppna skyddsdörren...
+1
+1
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 30

[/
Vicotnik said:
Dnalor said:
SirFrog said:
Gå försiktigt tillbaka till skyddsdörren och utför kranks förslag:

krank said:
Gå och öppna pansardörren, och när vad det nu är därinne jagar oss, lura ut djuret genom den öppna skyddsdörren...
+1
+1
Och det här gör vi genom att öppna luckan, sticka in handen, och ta tag i dörrens insida för att kunna dra den mot oss.

Sitter förresten gångjärn på dörrens yttersida? Om inte, så trycker vi istället. och försöker sedan dra den åt vänster/höger ifall den nu ska in åt vänster eller höger i väggen.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 31




När du stoppar in armen genom luckan bitar någonting stort tag i den och sliter av den strax nedanför armbågen. Det blöder medelmycket från stumpen.

Varningsskylten ligger nu vid dina fötter.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 31

Men åhhhh.

Ta av overallen och försök stoppa blödningen med tyget.

Titta sedan åt höger.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 31

Wilmer said:



När du stoppar in armen genom luckan bitar någonting stort tag i den och sliter av den strax nedanför armbågen. Det blöder medelmycket från stumpen.

Varningsskylten ligger nu vid dina fötter.
Prova med den andra armen
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 32




När du stoppar in armen genom luckan bitar någonting stort tag i den och sliter av den strax nedanför armbågen. Det blöder medelmycket från stumpen.

Lysröret ligger nu tillsammans med din svärdsarm innanför skyddsdörren.

Du känner dig yr av blodförlusten.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 32

Använd tänderna för att klistra på varningsskylten på armstumpen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 32

Hm... vad sysslar ni med egentligen?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 32

Arvidos MC said:
Tyr said:
Vimes said:
Hm... vad sysslar ni med egentligen?
Jag undrar detsamma. :gremwink:
Hm, jag tänker mig att skylten är ett klistermärke, men det kanske är mer som en, ni vet, skylt. I metall.
Jag syftade mer på handlingarna som ledde inte bara till en förlorad arm, utan två! :gremlaugh:

Snart dags för en reboot tror jag, och denna gången får vi vara duktigare med att spara spelet!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 32

Tyr said:
Arvidos MC said:
Tyr said:
Vimes said:
Hm... vad sysslar ni med egentligen?
Jag undrar detsamma. :gremwink:
Hm, jag tänker mig att skylten är ett klistermärke, men det kanske är mer som en, ni vet, skylt. I metall.
Jag syftade mer på handlingarna som ledde inte bara till en förlorad arm, utan två! :gremlaugh:

Snart dags för en reboot tror jag, och denna gången får vi vara duktigare med att spara spelet!
Roll with it! Man ser många tramsiga förslag på MS Paint Adventures ( http://www.mspaintadventures.com/ ) och det är en del av det roliga med spelet.

Nu har wilmer inte så tydligt klargjort vilken stil han kör sitt MSPA, men jag gissar att han är ute efter att bejaka deltagarna och inte sätta dit dem? Men jag skulle gärna vilja att wilmer blev mycket tydligare, för nu känns det ganska oklart vad det sociala kontraktet är, vad stilen är, vad som förväntas av oss och av spelledaren.

Men det kanske också är en del av spelet!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 32

Arvidos MC said:
Roll with it! Man ser många tramsiga förslag på MS Paint Adventures ( http://www.mspaintadventures.com/ ) och det är en del av det roliga med spelet.
Mjo. Jag kör nåtslags kombo av "peka-klicka-spel-taktiken" (klicka på allt som skulle kunn vara relevant, testa kombos tills nåt händer) och "testa gränser" (hur stolliga saker kan man göra). Jag skulle vilja veta mer om färutsättningarna. Är det förberett eller hittas det bara på allt eftersom, till exempel?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 32

Jag associerar mer till dödliga trial-by-error-spel.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 32

Alltså... Ni hör ju för tusan ett monster slänga sig mot en dörr som formligen skakar av dessa ansträngningar trots att den är tillverkad av armerat stål. Ni har inte ens kikat in i gången till höger, eller kollat om det går att gå åt andra hållet från rummet ni kom ifrån, och ändå sticker ni in armen i hålet med monstret???
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 32

Recca said:
Alltså... Ni hör ju för tusan ett monster slänga sig mot en dörr som formligen skakar av dessa ansträngningar trots att den är tillverkad av armerat stål. Ni har inte ens kikat in i gången till höger, eller kollat om det går att gå åt andra hållet från rummet ni kom ifrån, och ändå sticker ni in armen i hålet med monstret???
Det är väldigt, väldigt lätt att minska sannolikheten att våra stolligheter går igenom. Kom med egna förslag. Gadda ihop er så blir det ännu bättre =)
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 33



Varningsskylten vägrar fästa vid din armstump.

Du förblöder.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 32

Arvidos MC said:
Men det kanske också är en del av spelet!
Ja! Jag vill skapa intrycket att ni utforskar ett spel inte kommunicerar med en människa :gremwink:
 
Top