Nekromanti [MS Paint Adventures]Flykten från Tatkret

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 25



Ljuden från skyddsdörren fortsätter.

Den röda knappen är gjord av inbjudande gummi.

När du trycker på den röda knappen fälls glaset upp. Luft viner och skriker på väg ut, det är kallt och du känner att du förmodligen är väldigt högt upp.
 

Vimes

Spenderar tid på Casino Svensk
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,849
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 25

Ho... jag menar, titta ut.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,062
Location
Rissne
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 25

Gå och öppna pansardörren, och när vad det nu är därinne jagar oss, lura ut djuret genom den öppna skyddsdörren...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 25

krank said:
Gå och öppna pansardörren, och när vad det nu är därinne jagar oss, lura ut djuret genom den öppna skyddsdörren...
+1
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 26



Skyddsdörren har inget dörrhandag och är för tung för att lyfta.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 26

Föreslår detta igen:
krank said:
Nånstans nu tycker jag att Svarte Faraonens förslag passar ypperligt:

Svarte faraonen said:
Beväpna dig. Gå tillbaka till lampan, ta lysröret och låtsas att det är en lightsaber.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,062
Location
Rissne
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 26

Först: Pilla loss varningsetiketten och ta med den.

Sedan:

Vicotnik said:
Föreslår detta igen:
krank said:
Nånstans nu tycker jag att Svarte Faraonens förslag passar ypperligt:

Svarte faraonen said:
Beväpna dig. Gå tillbaka till lampan, ta lysröret och låtsas att det är en lightsaber.
Och stoppa sedan fingrarna i hålet uppe-vänster i den där kontrollpanelen.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 27




Du stoppar nyckeln i snöret i bröstfickan.

Varningsskylten är gjord av målad aluminium och fäst med veka skruvar, den lossnar lätt.

Dina händer är överfulla. Du ställer ifrån dig tavlan så att du kan svinga lysröret i ett enhandsgrepp.

Vad är det för kontrollpanel du pratar om?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,062
Location
Rissne
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 27

Wilmer said:
Vad är det för kontrollpanel du pratar om?
[/size]
Feh, ser nu att det är ett proppskåp.

Stoppa varningsskylten i fickan om den får plats.

Pillar och fipplar med propparna. Verkar alla funka?
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 28




Varningsskylten får inte plats i bröstfickan.

Proppskåpet surrar ilsket. Ingen propp har gått.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,062
Location
Rissne
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 28

Plocka ur proppen under dörrsymbolen (högst uppe till höger).
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 30

Gå försiktigt tillbaka till skyddsdörren och utför kranks förslag:

krank said:
Gå och öppna pansardörren, och när vad det nu är därinne jagar oss, lura ut djuret genom den öppna skyddsdörren...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Re: [MS Paint Adventures]FRAME 30

SirFrog said:
Gå försiktigt tillbaka till skyddsdörren och utför kranks förslag:

krank said:
Gå och öppna pansardörren, och när vad det nu är därinne jagar oss, lura ut djuret genom den öppna skyddsdörren...
Men det gick ju inte att öppna den dörren.

Så istället: gå tillbaka till skyddsdörren och titta åt höger i T-korsningen.
 
Top