Nekromanti [Mouse Guard] Hur funkar Conditions?

Dimfrost said:
Okej, intressant läsning. Det känns som att det borde finnas mycket utrymme för ny design här, alltså med olika typer av skador/konsekvenser som får olika spelmekaniska effekter.

Ja, absolut! Nu funkar väl inte MG så om jag fattar det rätt utan det är bara olika modifikationer beroende på situation, men å andra sidan så kanske det räcker? Den stora fördelen som jag ser det är att man förstärker temat på ett enkelt sätt bara genom att ha rutorna där på formuläret. "Hoppas inte att min mus blir sjuk!" :gremsmile:
 
Måns said:
"Hoppas inte att min mus blir sjuk!" :gremsmile:

Eller för den delen "Yeah! Min mus blev sjuk, nu kanske jag faktiskt förlorar en konflikt och kan avancera ett par färdigheter!"

:gremsmile:
 
Poppe said:
Eller för den delen "Yeah! Min mus blev sjuk, nu kanske jag faktiskt förlorar en konflikt och kan avancera ett par färdigheter!"

:gremsmile:

Jag har precis beställt MG, men tills dess: Får man bara XP av att förlora konflikter?
 
Måns said:
Jag har precis beställt MG, men tills dess: Får man bara XP av att förlora konflikter?

Japp. Har du färdighet 5 så skall du ha fem lyckade och fyra misslyckade tester för att avancera till färdighet 6. Istället för BW:s, enligt mig betydligt trevligare, erfarenhetssystem där man skall göra testerna på olika svårighetsnivåer och inte bryr sig i resultatet alls, så gör Mouseguard tvärt om, bryr sig inte om svårighetsnivåerna utan endast resultatet.
 
Back
Top