Nekromanti [Mouse Guard] Hur funkar Conditions?

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,045
Location
Ereb Altor
Dimfrost said:
Okej, intressant läsning. Det känns som att det borde finnas mycket utrymme för ny design här, alltså med olika typer av skador/konsekvenser som får olika spelmekaniska effekter.
Ja, absolut! Nu funkar väl inte MG så om jag fattar det rätt utan det är bara olika modifikationer beroende på situation, men å andra sidan så kanske det räcker? Den stora fördelen som jag ser det är att man förstärker temat på ett enkelt sätt bara genom att ha rutorna där på formuläret. "Hoppas inte att min mus blir sjuk!" :gremsmile:
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,993
Location
Umeå
Måns said:
"Hoppas inte att min mus blir sjuk!" :gremsmile:
Eller för den delen "Yeah! Min mus blev sjuk, nu kanske jag faktiskt förlorar en konflikt och kan avancera ett par färdigheter!"

:gremsmile:
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,045
Location
Ereb Altor
Poppe said:
Eller för den delen "Yeah! Min mus blev sjuk, nu kanske jag faktiskt förlorar en konflikt och kan avancera ett par färdigheter!"

:gremsmile:
Jag har precis beställt MG, men tills dess: Får man bara XP av att förlora konflikter?
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,993
Location
Umeå
Måns said:
Jag har precis beställt MG, men tills dess: Får man bara XP av att förlora konflikter?
Japp. Har du färdighet 5 så skall du ha fem lyckade och fyra misslyckade tester för att avancera till färdighet 6. Istället för BW:s, enligt mig betydligt trevligare, erfarenhetssystem där man skall göra testerna på olika svårighetsnivåer och inte bryr sig i resultatet alls, så gör Mouseguard tvärt om, bryr sig inte om svårighetsnivåerna utan endast resultatet.
 
Top