Mountain Witch

mrund

Kummelgast
Jag skall snart spelleda det sägenomspunna Mountain Witch. Här kommer jag att berätta hur det går. Jag startar nästan från noll. Allt jag vet är att min gamla kompis hävdar att reglerna spricker om två RP gemensamt angriper en tredje.

Ni som kan det här spelet: säg några vanliga regelmissar, är ni snälla!

1762005074718.jpeg

Jag minns inte reglerna riktigt mer än att de kändes lite föråldrade redan för 15 år sedan. Men ska bli kul att höra hur de funkar för er!

Vi hade en väldigt stark upplevelse som helt klart var hjälpta av reglerna! Skulle nog säga att de är väldigt fräscha än idag och att om det nu står en konflikt per scen så ta det lite chill med det och som med alla spel från den eran, tänk på dem dom vanliga rollspel mest. Konflikter uppstår ur fiktionen inte ur scenen, och om en konflikt skapar en ny konflikt eller nya konflikter framträder efter andra av avgjorda så ducka dem inte utan följ bara vad karaktärer gör. The Mountain Witch verkar ju komma i tryck igen nu och väl förtjänt, ett av de bästa!!!

Och spelet är inte brutet för att gå mot en är en grej, tvärtom är det centralt i hela mekaniken. Banka på dem bara påväg upp längs Fuji och hoppas ni får minst en så fantastisk upplevelse jag minns att vi hade.

Last edited:
Back