Nekromanti Morwhayle - tankar kring scenariostruktur

Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
krank said:
Så är det f.ö alltid. De speltest som faktiskt spelar roll är ju de som sker helt utan spelmakaren. Får man till sådana är det guld.
Visst är det så. Arbetet med Svavelvinterspelet visar hur otroligt nyttigt det är med engagerade externa speltestare.

@Svenne (Sven F?): Grymt! Det kommer att behövas folk som vill granska och testköra, när vi har kommit lite längre. Ska bli skitkul! :gremsmile:

Sen vill jag bara upprepa: Morwhayle ska bli lättspelat och ha kort startsträcka, men inte enbart vara ett spel för nioåringar eller totala nybörjare. Det viktigaste är att göra ett jäkla bra spel som vi står för.
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Harold said:
@Svenne (Sven F?): Grymt! Det kommer att behövas folk som vill granska och testköra, när vi har kommit lite längre. Ska bli skitkul! :gremsmile:
Precis den Sven :gremwink:

Harold said:
Sen vill jag bara upprepa: Morwhayle ska bli lättspelat och ha kort startsträcka, men inte enbart vara ett spel för nioåringar eller totala nybörjare. Det viktigaste är att göra ett jäkla bra spel som vi står för.
Det skriver jag definitivt under på. Såväl barn som nybörjare kommer att se igenom ev. försök till fördumning. Utmaningen ligger väl i att det ska bli strömlinjeformat och ha kort startsträcka.
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Tänker genast på "show not tell" som redaktörer gillar att slå oss författare i ansiktet med. Funderar på om går att "förenkla" beskrivningen så det blir mindre berätta och mer gestalta. Ökar ju även upplevelsen.
 
Top