<I>Det låter som om vi har samma nummer. Jag minns att det innehöll ett AD&D-äventyr som utspelades i en dal som spelarna var insnöade i,</I>
Nu gör du mig osäker... Det, och Travellerscenariot nedan, har jag för mig att jag har läst i en <I>annan</I> tidning hemma hos nån kompis. Hm. (Vad jag minns var det den som innehöll den notervärda lilla notisen "NYHETER: Firman Äventyrsspel i Stockholm har släppt ett rollspel på svenska kallat Drakar och Demoner. Mer info följer i nästa nummer."
Temanumret har ett rymdskepp på omslaget, och innehåller bl.a ett Travelleräventyr ('Bortom den gyllene ringen' har jag för mig att det hette) - som egentligen är kvasifantasy; innehåller t.ex ett gammalt slott och en lättklädd tjej som slåss med svärd mot en panter - samt en regelartikel med ett erfarenhetssystem för Traveller.
<I>samt ett Traveller-scenario där man skulle utforska en massa undervattensgrottor.</I>
Som var helt tomma förutom på vatten! Det fanns inga monster eller faror eller <I>nånting</I> i dem - uppgiften var bara att kartlägga stället. DÄR kan man snacka om en tråkig dungeonbash! (-:
<I>Jag har aldrig sett eller hört talas om ett annat nummer. Det kanske bara blev ett.</I>
Enligt hr Blixt, som ju var aktiv i Götets spelkretsar vid den tiden, så kom det ut några stycken. Ska fråga honom igen vid tillfälle.
--
Åke