Nekromanti Monstertisdag

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
Re: Jätte vs Insektoider

Robert Jonsson said:
God45 said:
Jag har aldrig förståt folk som följer sport förrän nu :gremsmile: Du måste göra en ny turnering efter du gått igenom nästa startfält av monster i monstertisdag :gremlaugh:
Ja, faktiskt en jättebra jämförelse. När ens favoritlag åker ut i första rundan skiter man i resten av tävlingen pga. extrem besvikelse. :gremwink:
Det är bara för att du håller på fel lag. Team varulv kommer göra hundmat av den där odöda ungen :gremlaugh:
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Re: Jätte vs Insektoider

Robert Jonsson said:
God45 said:
Jag har aldrig förståt folk som följer sport förrän nu :gremsmile: Du måste göra en ny turnering efter du gått igenom nästa startfält av monster i monstertisdag :gremlaugh:
Ja, faktiskt en jättebra jämförelse. När ens favoritlag åker ut i första rundan skiter man i resten av tävlingen pga. extrem besvikelse. :gremwink:
Du menar att jag borde göra en klassisk dommar-grej, nämligen ge små fördelar till laget med flest folk på läktaren? :gremwink: Hoppsan, en straff i slutminuten...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Re: Jätte vs Insektoider

MattiasLejbrink said:
Du menar att jag borde göra en klassisk dommar-grej, nämligen ge små fördelar till laget med flest folk på läktaren? :gremwink: Hoppsan, en straff i slutminuten...
Haha... Nej, det menar jag inte. Men liknelsen med sport var passande: man är jättehyjpad inför turneringen, sen när ens lag senastionellt sjabblar bort sig så dör intresset helt. Det är bara så. Det är ju vad som gör lyckan så stor då ens lag vinner. Fusk ska motverkas, då får man ta besvikelse emellanåt (eller i mitt fall, alltid :gremtongue: ).
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Re: Jätte vs Insektoider

Robert Jonsson said:
MattiasLejbrink said:
Du menar att jag borde göra en klassisk dommar-grej, nämligen ge små fördelar till laget med flest folk på läktaren? :gremwink: Hoppsan, en straff i slutminuten...
Haha... Nej, det menar jag inte. Men liknelsen med sport var passande: man är jättehyjpad inför turneringen, sen när ens lag senastionellt sjabblar bort sig så dör intresset helt. Det är bara så. Det är ju vad som gör lyckan så stor då ens lag vinner. Fusk ska motverkas, då får man ta besvikelse emellanåt (eller i mitt fall, alltid :gremtongue: ).
Tyvärr, såg jag nu, har jag råkat slå ut de lag som har mina främsta fans som anhängare. Principfast agerande av mig, men självdestruktivt? :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
Re: Jätte vs Insektoider

MattiasLejbrink said:
Robert Jonsson said:
MattiasLejbrink said:
Du menar att jag borde göra en klassisk dommar-grej, nämligen ge små fördelar till laget med flest folk på läktaren? :gremwink: Hoppsan, en straff i slutminuten...
Haha... Nej, det menar jag inte. Men liknelsen med sport var passande: man är jättehyjpad inför turneringen, sen när ens lag senastionellt sjabblar bort sig så dör intresset helt. Det är bara så. Det är ju vad som gör lyckan så stor då ens lag vinner. Fusk ska motverkas, då får man ta besvikelse emellanåt (eller i mitt fall, alltid :gremtongue: ).
Tyvärr, såg jag nu, har jag råkat slå ut de lag som har mina främsta fans som anhängare. Principfast agerande av mig, men självdestruktivt? :gremwink:
Äh, det är en del av tjusningen att ens lag kan förlora :gremsmile: Jag satsade på det monster jag trodde hade minst chans för att Underdog skämtat var oemotståligt :gremlaugh: Så vinner varulven är det en spännande överraskning.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Re: Jätte vs Insektoider

MattiasLejbrink said:
Tyvärr, såg jag nu, har jag råkat slå ut de lag som har mina främsta fans som anhängare. Principfast agerande av mig, men självdestruktivt? :gremwink:
Respekt och kredd för det! :gremlaugh:
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Monstertisdag q4 - Myling vs Varulv

Vad händer när man sätter ett spöke mot en varulvskung i pitched battle? There's only one way to find out...

Jengenritz the male Svirfneblin Ghost möter The Werewolf King i en match med många specialregler.

Länk till kvartsfinal 4
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Vill bara tacka för underhållande läsning och bra blogg i sin helhet :gremsmile:

Nästa omgång kräver jag att en zombie ska vara med dock :gremtongue:
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Re: Monstertisdag semifinal 1

Kul att semin är igång! Men Druegar (eller vad den nu heter) borde heta "finger of death-spell".

Ja, jag är bitter, och jag höll på jätten, så jag är jättebitter! Så jävla bitter!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
Re: Monstertisdag semifinal 1

NOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!



Jag borde ha vetat bättre än att hålla på en icke spell caster i D20. Well, well. Rulla lågt är i alla fall det bästa sättet att dö på för alla själv respekterande D&D monster.

Plus, varulven har sitt eget finger att ge :gremlaugh:

 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Anchorman said:
Vill bara tacka för underhållande läsning och bra blogg i sin helhet :gremsmile:

Nästa omgång kräver jag att en zombie ska vara med dock :gremtongue:
Tack! Zombie är faktiskt ingen dum idé för en Monstertisdag-granskning....
 
Top