Nekromanti Mongoose har en "Gral"-licens på gång

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
I sin kristallkula inför 2006 hintar Mongoose att
LICENCES
Yes, of course, we have some of these floating around. As always. The one I really want to tell you about is one I cannot say a word about because nothing has been signed yet. However, we are ‘this’ close to getting one of the ‘Holy Grails’ of RPGs. Think of the coolest thing possible that is not currently being done and you might be somewhere on the right track 
Okej, sedan tidigare har ju Mongoose lyckats få en hoper tuffa licenser, Runequest, Judge Dredd, Macho Women With Guns, Conan, Babylon 5...
Men vad fanken är det som är så stort och inte görs längre?
Vem sitter på Lord of the Rings-licensen? Star Wars? Star Trek?
Någon som har några gissningar/önskemål?


Storuggla, inte fan är det Hedebyborna d20
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Could it be...?

"SCROOGE MCDUCK THE RPG!"

Yaoi the RPG? Azumanga Daioh d20? James Bond? Battle Vixens d20?
Eller kanske... Kim Il Jung RPG! :gremlaugh:


Storuggla, det vore grejjer det
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Innebär Holy Grails ett spel som alla velat göra, men som inget fått? Eller är det ett sedan länge nedlagt spel som inte går att få tag på längre? Not currently being done pekar ju på att det har gjorts förut...
De har ju redan Conan, Lord of the Rings och Star Wars fanns ute för inte så länge sedan, Runequest är redan på gång och Warhammer FRPG är redan ute och Wheel of Time är alla redan trötta på. Inte Elric, och Fafherd och Grey Mouser är inte tillräckligt coolt väl? Kanske DC eller Marvel? Nej, jag vet då rakt inte.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Det vore jävligt grymt.

Men det känns inte så riktigt... Tror inte den uppnått "gral" status inom rollspelsvärlden än.
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Coolaste saken som inte görs för tillfället? Vad sägs om en ny version av Gemini? Fast det kanske inte är Graalstatus på det...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,895
Location
The Culture
Harry Potter? [NT]

När du ändå är här kan jag ju säga att jag tror att det vore ett urmärkt sätt att locka in fler i rollspelandet, om det görs rätT.

/tobias
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,397
Location
Umeå
Re: Aliens?

Samma förlag som gjorde (gör?) Phoenix Command gav ut ett Aliens RPG runt tidigt 90-tal/sent 80-tal, med ett förenklat regelsystem av Phoenix.

Mvh / Phelan
 

Taranis

Veteran
Joined
2 Oct 2005
Messages
70
Location
Juneköping
Re: Harry Potter? [NT]

Det är nog bara en tidsfråga innan Harry Potter "rollspelifieras". Undra vilket företag som kommer axla utmaningen dock.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Re: Harry Potter?

Det sägs att JK Rowling är emot HP som rollspel, eftersom hon inte vill att någon ska få kontrollera hennes karaktärer. Eller något liknande. Visst kan det tänkas komma ett rollspel ändå förr eller senare, men så väldigt troligt är det inte.


/Dimfrost
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Harry Potter?

"Det sägs att JK Rowling är emot HP som rollspel, eftersom hon inte vill att någon ska få kontrollera hennes karaktärer. Eller något liknande. Visst kan det tänkas komma ett rollspel ändå förr eller senare, men så väldigt troligt är det inte."

Jepp, det är i alla fall så som alla förklarat varför det inte ges ut ett HP-rpg. Och jag tror nog att Wizards hade knipit den licensen om det gick.


Storuggla, vem fan pep
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Elric var det inte, tydligen. DC ska ju komma som rollspel (Black Industries).


Storuggla, klurigt värre
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Och Marvel har ju gjorts ett antal gånger, fast det senaste är redan nedlagt, eller?


/Dimfrost
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Aliens?

Jupp, och eftersom Mongoose redan sitter på Starship Troopers, där man skjuter slemma rymdisar så tror jag att det inte blir Aliens.


Storuggla, klurar fett
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Och Marvel har ju gjorts ett antal gånger, fast det senaste är redan nedlagt, eller?"

Eh... ja. Vad jag minns i alla fall. Jag har aldrig varit mycket för de där spandexgökarna, men jag tror det blir svårt att spöa Mutants & Masterminds.


Storuggla, lycra är väl bättre?
 
Top