Nekromanti Mithrill Rustningar?

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Vad har ni för värde på en skjorta av Mithrill... dessa regler finns ju inte men givetvis borde de läggas in, det e ju ändå en legendarisk metall...
Med tanke på att den är tunn som en tröja borde detta ge dåligt skydd mot kross skada och på så vis alltid ge kross skada men däremot vet jag inte om det egentligen borde göra detta... rör sig med kroppen men näst intill ogenomtränglig!
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Ser inte någon anledning till varför regler för detta bör läggas till då det inte finns mithril i Mundana. Thats it... Dock så kan man ju lägga till den, men det finns andra unika metaller för Mundana.. tycker inte att det passar in...
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
inte? Mithril har ju alltid varit DEN rustningen lixom! Känns tråkigt om det bara ska försvinna, vad finns det för metaller som kan tänka sig att ersätta Mithril?
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Håller inte med dig Elion. Själva Mithril (helt ovärderligt och oförstörbar rustning) passar inte in i själva Mundana konceptet. Om du letar en bra och exotisk rustning, ta alvglas.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
klart att det passar in, det är ju Fantasy... hmm
Ingen som minns första regeln?
KOm igen, Alvglas går inte att mäta sig med någon som Mithril!!!!! Tänk dig en Dvärg som går omkring med Alvglas??
Nej, någon annan motsvarighet måste finnas, mithrill rustningar är ju inte vanligt ingen vet dess uppkomst är ju en svunnen metall, klart att det ska finnas svunna metaller i Mundana också!
Eller är jag helt ute och cyklar?
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Inget kan väl ersätta den (Mithril) helt men som andra före mig säger så är ju alvglaset ett ganska hett alterrnativ eller så finns det ju alvernas egna stål (tror att det var siluna eller något liknande om jag nu inte helt minns fel) eller så dvärga stålen som inte är att leka med.....
 

Fred

Veteran
Joined
17 Sep 2002
Messages
50
Location
Kunsbacka
Vadå försvinna? Den har aldrig funnits i Mundana så den kan inte försvinna.

Annars ger väll Somdiaplåt det bästa skyddet om man vill ha en rustning som är lättare än en i tjockplåt.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
mm dvärg rustningarna är ju nästan bara bra pga av vikten!
Samma med de cirefaliska... vart fann ni infon om alvmetallen?
Men det mystiska med MIthril är ju vikten, det väger ju som en fjäder och man kan ha det under sina vanliga kläder och sådant är ju guld i mina ögon...

Alvglaset kan inte mätas på det viset gentemot Mithril..
Men som svunnen metall borde man kunna finna liknande stenar, kanske skulle detta leda till ett intressant äventyr?
Kanske en metall Gudarna gömde udan då tom de tog stryk av den... sådant säljer ^_^
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Vars jag fann informationen om alvernas siluna vet jag inte riktig ännu (jag vet att jag har läst om det någonstans, bläddrar igenom böckerna) det som jag då kommer ihåg om det är att det var lättare än vanligt stål men ändå hårt och att det inte rostade (eller att det inte rostade lika lätt som vanligt stål) däreomt är det ingen über tunn, hård, står emot alla slag utan skråma metall...

Men om du nu så gärna vill ha en sorts metall liknande mithrill skapa den, det är ju ändå ditt mundana....
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
hmm ok, ska leta mig vidare efter den där Alviska metallen, står kanske i alvboken!
Jo man får väl det, vore bara trist ifall man skapar för mycket... hmm synd att det inte finns något liknande åtminstone, tycker själv att alvglas e lite, hittar inte ordet men... nää det går bara inte, kanske coolt i ett svärd som lyfali men inte i en cool rustning... svårt att se en alv i det också, gillar deras läder rustning mer som täcker vissa delar avsedda för där flest hugg träffar!
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
om man fixar en enda mitril rustning och den har samma status som ett episkt drakdräpar svärd eller liknande. eller en magisk rustning som är jättelätt och har förstärkts på magisk väg.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
hehe ok, funnits i Mundana, vi skapar saker i Mundana varje dag! som aldrig funnits helelr men efetrsom vi skapar det finns det och på så vis alltid funnit!

Jo men detta är fortfarande en plåt i from av en rustning, finns det inga mystiska rustningen stickade av skumma typer i det forna länderna i Kamor?
Kanske man kan finna något från det förflutna... ?
Jag vet inte, vad använder ni för rustningar, vad ser ni som de bästa typerna av rustning, tex på en kille med 10 i tål och 6 i sty?
 

Fred

Veteran
Joined
17 Sep 2002
Messages
50
Location
Kunsbacka
Jag använder en rustning som passar min karaktär. Spelar jag en riddare använder jag fullrustning om jag väntar mig strid, annars ringbrynja. Som tjuv använder jag ingen rustning alls.

Om du vill ha episka rustningar kan du ju skapa magiska rustningar som ger bättre skydd.

Vill du ändå ha med mithril föreslår jag att du lägger värden strax över det bästa som finns nu. Har man alltför bra rustning blir man ju nästan osårbar vilket tar bort en del av det roliga.

Anser dock att mithril inte passar in i Mundana.
 

Fred

Veteran
Joined
17 Sep 2002
Messages
50
Location
Kunsbacka
En helt svart siluna rustning vore ju ganska coolt enligt min mening, synd bara att det inte fungerar så bra i rustningar. Fungerar betydligt bättre för huggvapen dock även om dvärgiskt mangenat nog är att föredra.

Står värden för det i vapenmästaren, dock ingen text.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Leta på du.. Om du nu har Encyklopedia Mundana så kan du ju alltid slå upp den där och läsa lite om det.. Det bör väl stå något kortfattat. Men den alviska metallen siluna går absolut inte att jämföra med mithril inte i häst vägar men jag diggar den iaf...

Håller med att det kan vara ganska svårt att se en alv eller vad det nu än är som bär en alvglas rustning (plexiglas rustning :gremtongue:).. Men ändå lite små häftigt....

Tänk iaf på vad du skapar innan du gör det. En rustning som kan göra vän till fiende, ett ganska eftertraktat objekt i den undre världen etc....

Mvh // Emil
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Om du letar efter något bra och exotiskt kan spelarna alltid ställas mot en drake. Sen om de mot förmodan överlever så kan de gotta sig lyckliga på fjället som draken har. Då har du en lätt och smidig rustning som har "rätt så bra" värden...
 
Top