Nekromanti Missing Rollspel

charl

Veteran
Joined
10 Jul 2015
Messages
104
Fudge känner jag är lite av ett förlorat rollspel. Det har visserligen varit väldigt inflytelserikt och ligger till grund för Fate som verkligen inte är förlorat, men samtidigt känns det som ytterst få fortfarande spelar det. Jag minns en tid när det fanns ett väldigt aktivt och entusiastiskt litet community för systemet, och vi hade väldigt roligt och organiserade meet ups på konvent och grejer när det begav sig. Nu är communityt dött och det känns knappt som att folk känner till systemet alls (inte för att det någonsin var så populärt eller stort, men det var ett bekant namn ändå).
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Nässe;n105888 said:
Coolt! Spelar ni kampanjen som finns med i boken?

Nope, vi spelar igenom samtliga Drakar och Demoner-äventyr - i ordning - för att uppleva Den Sanna Bilden av Rollspel anno 80-tal. Fast utan DoD:s rätt trista BRP.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ska man vara krass så uppfattats ett rollspel som "bra" väldigt mycket efter hur det ser ut. Och chansen att det säljs i butik ökar om det är snyggt. "Själva innehållet eller spelmekanismer är ju egentligen ganska ointressant för de flesta" är nog en korrekt iakttagelse.

Teknochock har iofs ett ok utseende, men kanske inte så säljande. Tror jag.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
krank;n104094 said:
Då och då brukar skaparen av Oktoberlandet, som ju också kom innan PoD men lyckades sälja in sitt spel till vanliga boklådor och syntes i flera icke-rollspelssammanhang, dyka upp.
Oktoberlandet gavs ut print on demand 2006 till 2007. Tryckeriet hette t.o.m. Print On Demand :). Spelet fanns med i bokrondellen, fast jag tror det hette något annat då. Därför kunde man köpa spelet även från t.ex. adlibris och från de fysiska bokhandlar (Collectors Point, SF-bokhandeln, Hunks butik, en butik i Kalmar, Wizards i Gbg, m.m.) som tog in spelet via bokrondellens tjänst. En del butiker beställde också direkt från on-demandtryckeriet. Det gjorde också enskilda slutkunder ibland.

Hälsar

Christian
 
Top