Nekromanti Missade releaser...

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Och så var det måndagen den 31 och fortfarande inget Ultra.

Inte ens ett meddelande om varför eller när.

Lite trist kanske.
Mest trist är väl att det fortfarande står "släpps den 28 mars." på första sidan hos neogames.

Men det kanske är så att det trillar in till butiker idag? Eller?

chrull
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Ännu ett onödigt inlägg

Huruvida Neogames lyckas distribuera ut sina böcker/spel till butikerna på exakt datum är väl inte speciellt intressant. (Jo det är det. Nej det är det inte. Jo det är det. Nej det är det inte osv...)

Jävla gnäll om releasedatum och förseningar. Misstänker att förseningen beror på omständigheter som inte Neogames har kontroll över.

Skriv till Neogames och fråga i stället för här.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Ännu ett onödigt inlägg

Trots allt är det här ett officiellt forum för neotech och därför tycker jag frågan hör hemma här. Att skicka tonvis med mail till dem hjälper antagligen inte särskilt mycket. Antagligen har någon redan gjort det och chansen att denna någon finns härt och kan berätta för mig om han fick ett svar är stor.

Dessutom brukar några av frilansarna ha hyfsad koll på vad det är som händer och kan kanske ge mig ett svar de också. Då slipper jag ju belasta neogames mailadresser.

Jävla gnäll om releasedatum och förseningar.
Ja. Neotechspelarna är lite känsliga för sådant.

Misstänker att förseningen beror på omständigheter som inte Neogames har kontroll över.

Och jag misstänker att det beror på bristen på tryckfärg efter att regeringen i Cyklatillstan störtades i torsdags.
Men man kan inte veta säkert.
Dessutom kan de antagligen ändå svara på frågor om när sakerna kan väntas skickas ut.

chrull
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Ännu ett onödigt inlägg

Jag vet inte. Kanske man ska skicka/skriva gliringar och alltid fråga om varför den och den produkten inte har ställts ut i butikerna på angiven tid. Det är ju högst viktigt att veta om boken kommer ut idag eller i morgon. 3-4 dagar efter angivet releasedatum.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Ännu ett onödigt inlägg

Det är ju högst viktigt att veta om boken kommer ut idag eller i morgon.

Nej. men det kan vara praktiskt att veta om den kommer imorgon eller om 5 veckor.

Men det verkar du inte förstå?

chrull
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Ännu ett onödigt inlägg

Jo det förstår jag. Men det verkar räcka med bara ett par dagars försening för att rollspelare skriker sig hesa över det hela.

Om det tar mer än 2 veckor så kan det nog vara på sin plats att Neogames förklara sig. Goodwill så att säga.

Hade jag varit ägare av Neogames så hade jag inte satt ut några releasedatum förrens produkten gick i tryck, samt lagt på en vecka.

Man kan ju dock förstå varför det finns ett releasedatum...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Ännu ett onödigt inlägg

Med tanke på tidigare förseningar så vill man, så fort man märker att produkten verkar bli sen veta på ett ungefär hur sen den kan tänkas bli.
Det skulle kunna vara så lätt att svaret är imorgon. Men då är det vara att säga det. några dagar bryr sig ingen om. Men om det nu visar sig att det blev allvarliga feltryck i alla böcker och det kommer ta tre veckor innan man kan börja trycka igen så kan det vara schysst att säga det till sina nyfikna, och hängivna konsumenter.

Om det är något fel i det så ser jag det inte.

chrull
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Preliminär!

Alla Neos releasedatum är preliminära. Det står bannemig bredvid varenda releasedatum, och om det inte gör det så är det en miss.

Dessutom så är det bra att titta om ämnet har tagits upp förr, innan man börjar tjöta om det igen. Ett par trådar nedåt så nämnde avatarex i tråden "När kan man beställa Neotech Ultra?" att han hade ringt CJS och enligt honom så var den på tryckeriet.

/Naug, pekar på redan känd info
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Nej. inte preliminärt

När de på första sidan skriver "Neotech Ultra släpps den 28 mars." så tolkar i alla fall jag det som det nu är klart, och att informationen om att datumet bara är preliminärt är gammal.

Och om den nu är på tryckeriet så borde det antagligen vara här strax eller så har något gått fel.

Och eftersom den fortfarande inte går att beställa i shoppen hos neogames så verkar det som om den inte är färdigtryckt alls än. Eller?

chrull
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Tryckas ska det som tryckas skall

Tryckeri är väl knappast så man trollar med knäna och så - VIPPS - har man ett tjog pallar med Ultra. Det tar väl sin tid?

Jag menar, den är bara 1 arbetsdag sen. Jag skulle nog vilja vänta längre än så innan jag börjar fråga mig vars den tagit vägen.

/Naug
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Man får väl ta och utnyttja sin marknadsekonomiska rättighet och låta bli att köpa produkter från neogames.
Så får de antingen anpassa sin respektlösa attityd rörande releasedatum eller gå under.

Personliga klagobrev fungerar sällan, boykot gör.

/Johan
 

Scream112

Veteran
Joined
3 Apr 2002
Messages
67
Location
Gbg
Bojkotta?? faktist en bra idé... däremot tror jag inte den håller då jag tror de flesta här på forumet inte täcker upp till en majoritet som skulle kunna påverka neogames inkomster... tyvärr...

sen tror jag inte heller folk här skulle gå med på en sådan grej av flera anledningar....

annars tycker jag det är en bra idé... för det har ju hänt LITE för ofta för att det ska smaka mig något bra iaf... men jag gör väl som alla andra och lever vidare med det...
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
"Så får de antingen anpassa sin respektlösa attityd rörande releasedatum eller gå under."

Som någon sade i denna tråd redan innan du postade ditt inlägg (samt många, många, många gånger tidigare) så är det preliminära releasedatum som anges på NeoGames hemsida. Om man inte kan tollerera att folk inte håller sådana så är det ju trist, men att redan där yrka för en bojkott är åtminstone enligt mig att överdriva ganska rejält.

Att det denna gång faktiskt stått på deras sida att "Neotech Ultra släpps den 28 mars" kan visserligen ändra på saken aningen. Men samtidigt så har det sagts att de är på tryckeriet och håller på att tryckas. Dessutom så är det hela än så länge bara två arbetsdagar försenat. Med andra ord tycker jag det är lite väl tidigt för att börja klaga. Om det som tidigare sagt dock inte stämmer, då är det dags att börja klaga. Tycker jag.

För övrigt så tycker jag att samtliga konsumenter av NeoGames produkter borde lära sig att ta samtliga datum angivna på NeoGames hemsida som preliminära (vilket åtminstone alla under Releaseplanen är), även om det inte står det. Om man dessutom inser att mycket av frustrationen över NeoGames förseningar beror på förseningar av faktiskt angivna preliminära releasedatum och inte på spikade datum (som det dock var denna gång, trist nog) så skulle man nog bli en lyckligare människa.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
men jag gör väl som alla andra och lever vidare med det...

Tja välkomen till verkligheten där företagen får göra som de vill för att medelsvensson inte är bered att ta till med hårdhandskarna eller vågar tro på sin förmåga att påverka.

neogames är ett harmlöst och dåligt exempel. Det finns många bättre, men de hör inte hemma på detta forumet.

/Johan
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Tja nu är jag inte för fem öre insatt i ultra eller dess release-datum.
Vad jag anser är att det är respektlöst mot sina konsumenter att sätta det ena efter det andra release-datumet som aldrig hålls. Preliminära eller ej.
Det är min ståndpunkt och det har, pecis som du säger, diskuterats in till förbannelse på detta forum. Ingen anledning att ta upp det igen eller hur?
All diskutioner har uppenbarligen inte gjort någon skillnad. Är man riktigt missnöjd finner man sig inte i det eller hur? Och det finns bara ett språk som företag av en viss storlek förstår; pengar.

Men min åsikt, min ståndpunkt. Eftersom vi varken lever i USA eller Irak så får du ha din åsikt och jag min. Fint va?

/Johan
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
varför skulle inte företagen får göra som dom vill? gäller inte åsiktsfriheten/friheten i allmänhet som du åberopade längre upp i tråden de stackars människor som jobbar på företag? att neogames ger ut releasdatum är en extra tjänst, som ingen betalar för. deras hemsida är en tjänst, som ingen betalar för. om ni verkligen kräver releasdatum som stämmer på pricken och information om allt som pågår på företaget uppdaterat varje dygn så får ni väll vända er till ett företag som har den policyn, eller medela det till neogames och ifall det finns tillräckligt med folk som kan tänka sig att betal extra för det så kanske dom har råd att anställa någon mer på företaget som sysslar med att informera kunderna om det senaste på företaget... hm, jag kommer att tänka på en dokus-såpa, man får följa arbetet på neogames 24-timmar om dygnet... :C) det hade varit skoj.
vad jag inte förstår är varför ni blir så upprörda över att releasdatumen inte hålls, är det för eran planeringa spricker? förstörs budgeten? eller saknar ni bara en efterlängtad produkt...?
klaga inte på att neogames inte håller sinna releasdatum, beröm dom om dom gör det(ungefär som med hundar, man ska inte slå/skälla när dom gör fel. man ska klappa/uppmuntra dom när dom gör rätt).
företag är inte "onda" och dom gör inte som dom vill, dom följer lagar och följer kunderna. dom är snällare än någon annan större maktfaktor hur många företag har fällts för folkmord? för terrorism? visst dom är inte perfekta, men bättre än det mesta.
bojkotta? det var det dummaste.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Inte riktigt vad jag var ute efter

Tja, de kanske har en respektlös attityd till releasedatum. jag vet inte riktigt.

Men med tanke på historien om Offensiv så blir man ju lite nervös så fort man ser att ett datum inte har hållit.

Jag vill inte ha en ursäkt eller något sådant från Neogames, jag skulle bara vilja veta om det är en liten försening eller om man inte ska bry sig om Ultra förräns i sommar.

att bojkotta en modul med så låga försäljningssiffror som Ultra kommer ha tjänar nog ingenting till. Jag är glad över de preliminära datumen. Men när sådant här händer vill jag gärna höra om det ska dyka upp ett nytt datum som säger Augusti eller bara om några dagar.

chrull
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Inte riktigt vad jag var ute efter

Men när sådant här händer vill jag gärna höra om det ska dyka upp ett nytt datum som säger Augusti eller bara om några dagar.

Men det får du inte. Respektlöst eller hur?

/Johan
 

Jag

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Västerås
Re: Missade releaser...fan va ni är löjliga

Ursäkta rubriken... men nu börjar ni väl bli lite väl löjliga. Neo har missat tiden med mindre än en vecka och ni snackar om bojkott redan!! Okej.. jag antar att ni är ganska nya för neogames spel. Jag köpte mitt första NeoTech på relesedagen och då fick man med ett lite reklamblad där det stod: "Inom kort kommer Offensiv att finnas i din butik". Jo visst, vad hände? Det vet vi alla. Så tona ner er och acceptera att förseningar är något vi drabbas av. Jag står ut med försenade tåg nästintill var enda dag, men inte börjar jag gasta om bojkott för att tåget är nån timme försenad. Nä, skärp er och hitta på något bättre att gnälla på än relesedatum,....

/NicklasE
 
Top