Nekromanti Miss, men hur skall det tolkas...

Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Re: Perfekta träffar

Att man riskerar att dö ifall någon slår en på fingrarna med en träslev.

Vem i hela världen skulle , av ett perfekt slag med en träslev, över ett par fingrar. Okey det skulle göra jövla ont, dom skulle kanske få sönder eller rent ytav krossas. Men en gubbe som får sina fingrar krossade, han lär ju knappast dö.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Slevar rent allmänt

Till enrollspels omgång satt jag och mumsade ur ett 2 liters glasspaket, jag var rätt mätt och trött på det så jag lät mina hugrande spelare dela på resten. (De i sin tur hade en massa godis som jag då bytte till mig)

I vilket fall som hellst så tog "Sunnie" (Också inne på forumet) och slog en annan spelare på foten med sin sked för att försöka hålla honom borta. Offret skrek i högan sky och hade tydligen stora smärtor. Slaget var inte menat att skada men träffade tydligen så bra/dåligt att det gjorde honom halt över hela helgen.

Men nej, han dog inte. Men en sked kan max göra 2KP skada eller nått... Och de flesta har mer än 2 KP i foten.

/Umi Ryozaki

Gambate kudasai!
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Jo...eller?

"Ja menar, t.ex. en demon/drake, dom har ju inga glipor i sina naturliag skydd."

Drakar har väl iaf glipor. Det är en viss procentuell chans om jag inte minns fel. Men så är det ju också en viss chans att dom har skattpansar också/images/icons/wink.gif.
Demoner vet jag inget om. Det beror väl kanske på VAD för sorts naturligt skydd dom har.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Re: Jo...eller?

Drakar har väl iaf glipor.

Öhh, va? Vart i hel... har en drake en glipa i sitt naturliga skinn, det skall väl vara i arslet, men vilken normal hjälte mördar en drake genom att slå ihjäl han i arslte. =P


Det beror väl kanske på VAD för sorts naturligt skydd dom har.
Ett naturligt skydd är ju deras skinn, som har ARB./RV.



"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
*Hahaha*

Här kommer dem modige hjälten inridande till den sovande draken på sin vita springare. Han fäller ner lansen och tänker, "Hmmm... var har draken ingen abs?". Han ser "öpningen" i drakens skydd och sticker honom där med lansen. Draken vaknar, men har inte tagit någon skada, istället blir han kär i hjälten som varit så snäll mot honom och kitlat honom på det "rätta stället". De båda inleder ett förhållande och mumsar upp den nu förkolnade hästen innan de tar en del av Drakskatten och flyger till en stad och äter Grip-stek.

Hahahahaha!

/Umi Ryozaki

Gambate kudasai!
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Re: Förklaring.

Men allt skydd som INTE är ditsatt är väl naturligt, eller?

Jojo, det lär ju vara så. Men vadå, inte fan springer väl en drake runt med ringpansar, han har ju naturligt skydd.
;em jag fattar nu. Man kanske kan sticka in svärdet under ett fjäll, och på så sett undvika drakens mördar Abs./RV.

Eller hur =P

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Perfekta träffar (ot)

my point exactly...

(slevproblemet är då något som uppstår i Eon, inte i DoD... för att förtydliga litegrann)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Tänkte förklara det naturliga skyddet närmare

Oki, jag väckte tydligen lite åsikte när jag skrev "<EM>går igenom ev. skydd (även naturligt, men inte magiskt).</EM>"

Man har tunnare/mjukare hud på vissa ställen. Det var där jag tänkte att man kan träffa, ex. skrev och kanske armhål. Demoner är ju oftast könlösa så då kan man väl tänka sig nå't annat.

Om man t.ex. tittar i "Drakar" så ser man att drakarna har mindre skydd i buken bara för att huden/fjällpansaret är tunnare/mjukare där.

/[color:green]Han</font color=green> som förut spelade med att nat. skydd skyddade vid perfekt
 
Top