Nekromanti Minst använda boken?

G

Guest

Guest
Missade ändringstiden precis

Jag kom just på en bra användning till misslor i damarien, gruvarbetande slavar, visserligen är de inte så starka iallafall inte innan de arbetat någon månad, men de är små och tar sig lätt fram genom trånga gångar.

/Zorbeltuss som i damarien skippar de flesta vandöda förutom belialer, lamior och helmgastar
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Spelarens bok verkade så meningslös att jag inte ens brydde mig om att köpa den.

Fjärran riken och Bestaliska Folk är de som är minst använda när vi har spelat. Fjärran rike är väl OK som modul, men den skulle må bra av lite mer info om alla länderna.

Bestaliska Folk är intressant att läsa, men den har aldrig någonsin kommit till användning i praktiken. Och jag har haft den sedan den släpptes.

Krigsherren är inte jättebra men den kom till användning när vi spelade en krigskampanj för något år sedan.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Minst använda alltså...
Spelarens Handbok, lätt val.
Några äventyr vi aldrig spelat, och inte har innehållit något annat av nytta (men det är väl så äventyr är), regnsynd, de fördömdas sista hopp och sådär.
Consaber - Spelgruppen har aldrig rest dit, aldrig haft en rollperson därifrån och jag (SL) har bara läst den lite översiktligt en gång. (detta betyder dock inte att vi tycker det är en dålig bok).

Däremot ångrar jag nog inte Consaber... Regnsynd fick jag gratis, så det är inget ångrat köp...
Men spelarens handbok kan jag nog erkänna att jag inte är så nöjd med...
 

Kropotkin

Warrior
Joined
25 Mar 2006
Messages
234
Location
Hisingen
Lite förvånad att ingen nämnt Drakar. jag äger den förvisso själv, utan den innehas av en av mina spelare och har därför bara bläddrat igenom den. Såg dock väldigt lite som jag kunde ha användning för i mina relativt jordnära äventyr (gärna magi och en del andar, men inte übermonster som drakar).

När man var liten och den enda fasta utgiften var folköl från statoil (unga killar som inte kollade leg) kunde jag samla på mig en del skräp; för DoD 4 Kopparhavets kapare, Kaos väktare, Drakar, Alver samt Tjuvar och Lönnmördare. Nu köper jag redan för mycket böcker som det är.
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
Alla böckerna om världen är helt onödig för mig för jag spelar i trunvags värd istället för jag tycker att mundana är för luddig för att spela i men jag älskar systemet.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Det är ganska roligt att höra att Mundana är "luddigt", då jag fått för mig att Eon brukar klassas som väldigt detaljistiskt världsmässigt. Exakt vad är det som är luddigt, och hur är det det? Vad jämför du med? (är det Trudvang får du gärna ta exempel, för jag har bara bläddrat i regelboken)

OBS: ingen kritik, tycker bara det är en väldigt oväntad åsikt.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, får väll erkänna att jag inte haft så stor användning av Atlas-boxen.. Köpte den just för att den var så billig, fyndade den på CalCon för nått år sedan.
 
Top