Varulv Minioner - Spelet slut

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Förrädaren BiobunkerVII skrattar er rakt i ansiktet. Haha, med Sidds outning vet jag vem som är vem och sekvensen för att spränga er alla i bitar. Ni står precis i rätt ordning för att vapnena ska ta ut er alla.

Han drar ner en spak som varit dold bakom gardinen och ni hör hur alla era vapen rumlar till och skjuter iväg. Ni inser att om de alla träffar varandra i precis rätt ordning så kommer tazern försvinna in i bläckfisken tillsammans med pruttpistolen som kommer pumpa upp bläckfisken. Gelegevärets gelé kommer pumpas upp av upppumpningsgeväret och när älgbedövaren träffar gelet och tazern går av inne i bläckfisken så kommer de två explosionerna förinta alla i rummet. Skulle någon vara kvar i rummet så skulle pirayorna äta upp dom. Planen är genial och ni är förlorade. Allting händer samtidigt, BAM!
När pruttdimman lagt sig ser ni er omkring. Sidd har fällt ner solglasögonen och ler mot er alla med en skumpaflaska i handen. Korken . ”Hehe, jag hade inte gelegeväret så jag kan inte vara väktaren”. Rasmus kliver upp bakom BiobunkerVII och rycker frysstrålen ur hans ficka.
Gru skiner upp han förintar BiobunkerVII som aldrig får sitt snopna uttryck från ansiktet.
Planen fullföljs och er plan lyckas. Ni räddar jorden från meteoren och Gru utser er till seniora minioner!

Alla förrädare/varulvar är utröstade och byn vinner!

Grattis till en byseger! @BiobunkerVII höll det spännande in i det sista! Måste ge en snabb shoutout till @Basenanji som med sin analys av bio verkligen säkrade vinsten åt byn efter att ha börjat med att sia en ulv. @RasmusL ska också ha en eloge för att ha kört balls to the walls och inte väktat siaren runda 1.
Vill dock påpeka att vapnena inte kunde bli vare sig siade eller informerade vid nattmord. De var mest där för er att fundera över. Matematiskt gav det nog en edge till byn och jag skulle nog behållt min initiala tanke vilket var avslöjande vid nattmord men jag var orolig att de skulle blivit för lätta att lista ut. byn använde ju dock inte den idén som nästan riskfritt kunde grönat 2 st runda 1. Hade ökat risken med 0,81%-enheter.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Rundan hade nog kunnat gå helt annorlunda om inte Basse siat just Vimes.

Rollista:

RollerTilldelad till:Vapen:
Bybor
NormalBjörn den godePirayapistol
NormalHalo9000Uppumpningsgevär
NormalFjodorsenubaLäppstickstazer
NormalXyasPruttpistol
NormalSiddBläckfiskkastare
VäktareRasmusLGelegevär
SiareBasenanjiÄlgbedövningsgevär
Varulvar
VarulvBiobunkerVIIFrysstråle
VarulvVimesKrymppistol


Mer eller mindre intressanta händelser under spelet:
Ulv-Vimes flyttar sin röst från BDG till BDG (#23 -> #51)
Under ganska lång tid i R1 skulle en ulv bli siad och en bybo skyddas från nattmord fast siaren var i spel var det inte han som varken blev nattmördad eller skyddad. I sista minuten bytte Biobunker bort varulvarnas nattmord från RasmsuL (som väktade sig själv) till BDG.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Vi hade heller ingen information om att powerrollerna satt på ett specifikt vapen. Fick ingen info av Martin om hur många vi hade rätt så det var ganska mission impossible att träffa rätt
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Vi hade heller ingen information om att powerrollerna satt på ett specifikt vapen. Fick ingen info av Martin om hur många vi hade rätt så det var ganska mission impossible att träffa rätt
Ja, jag inser som sagt i efterhand att det hade varit riktigt spännande att ge er powerrollernas vapen och sen med ett mastermind-liknande upplägg låta er veta hur många ni har rätt.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Dock var vapnena inte tänkta som mycket mer än ett sätt att dra igång diskussionerna och ett sätt för byn att kunna gambla om de vill.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
jag tyckte nog det var ganska bra att vapnen blev mer som fluff och inte en reell vinstchans
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Kul spel allihopa och bra fixat Martin

Asså det här slutet blev ju riktigt kul.
Vilken twist det blev på slutet nu med vapen outningen.
Kunde ju inte nån av oss förutse den här roliga slutklämmen ända in i kaklet.

Riktigt rolig resa.
Tackar för denna gång och på återseende.
1642277460088.jpeg
Basse hyllas av sina glada kompisar
1642277675978.gif
Spelledaren Martin3 i sin strålande glans
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Jag trodde att Rasmus eller Halo var väktare.
Att INTE väkta en outad siare runda 1 kräver ju en riktigt ballsy alternativt galen väktare. Det passar ju bäst in på Rasmus om jag ska vara ärlig. Han visade ju i hela diskussionen om outande att han inte ryggar för att spela high risk.
Sen tänkte jag faktiskt inte så mycket på det utan när du sa att du var väktaren kläckte jag iden att trolla i tråden vilket var lite roligt, eftersom ni inte fick prata med varandra var det ju max 2 personer som kunde veta att jag ljög som ett svin.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Däremot hade vi ingen aning om att han var väktare R1, eller i alla fall inte jag, Vimes får uttala sig själv nu när han får skriva inlägg igen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Kul match! Jag ska skriva längre imorgon, men några snabba:

1. Jag tycker att Biobunker gjorde en sjukt bra match som ulv. Själv var jag helt okej stundtals, men tappade lite fart i andra halvan av R1.
2. Byn var mycket bra som helhet. En helt klart rättvis vinst! (Men powerrollerna ÄR verkligen mycket mer kraftfulla i ett litet spel!)
3. Många spelare i byn var riktigt bra. Men priset till matchens lirare måste ändå delas av Basse och Rasmus. De lyckades både med förmågeanvändandet och spelet. MVP båda två. Sen tycker jag Sidd verkligen fått upp ångan som spelare nu, mycket bra match av honom. Halo gjorde också en fin insats.
4. Jag hoppades verkligen att Basse hade siat BDG i första rundan och drog en rövare för att få lite rulle på tråden (vilket ju hade varit okonventionellt, men inte helt tokigt mtp outning i R1).
5. Att jag hoppade på Sidd-drevet i slutet av R1 var ju så här i efterhand ett misstag. Men det kändes som att bybo-Vimes gärna hade gjort det. :)

Bra arrangerat, @Martin3! Tycker du träffade genren "vanillaspel med en twist" mitt i prick!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jättekul! Stort tack Martin, mycket fint spel!

Hur det nu var med allt så har jag fått mig en tankeställare, vilket jag är tacksam för.

Fint spelat ulvgenget, det här hade ni klarat om inte siandet hjälpt till,så ganska mycket tur ändå.

Bra by! Tycker alla ska ha cred. Halo9000 tycker jag hade flera riktigt skarpa poster! Kul! Och skönt att veta att Rasmus var by, kändes tryggt!

'til next time!

😀
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Rasmus: Vilka väktade du?
Hur vågade du avstå från att väkta vår outade siare Basse i R1?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Tycker du är hård mot dig själv Vimes, vet inte om Basse svarat men som jag tolkade blev du siad mer på gamla meriter än på spelet i det här partiet. Hade jag varit by och läst din post i R2 efter att Basse sagt att han siat en ulv men inte vem så hade jag satt dig som grönast.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Riktigt bra arrat @Martin3 , tycker att det var ett kul upplägg med tillräcklig twist för att det inte skulle bli bara vanilj!

Bra spelat ulvarna, tufft med ett siande direkt, men tycker att ni höll ut bra ändå!

Och tack såklart byn! Jag tycker att det kändes som en skärpt insats!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag var rätt skrajsen men tänkte att det är bara skarpa lirare i spelet, de kommer nog att vilja garantera sitt nattmord och inte ta Basse, så jag kontrar och tar inte Basse jag heller :) Var faktiskt på väg att väkta BDG men vågade inte, då hade vi potentiellt legat illa till tänkte jag!

Sen blev det ju ganska mycket en "följ siaren"-omgång, väldigt svårt för ulvarna att vinna när det blir så! Försökte få Basse att inte sia mig i R2 då jag misstänkte att jag var näst på tur där men det misslyckades jag ju med :p Lekte med tanken att gå ut som väktare i R2 men det kändes lite väl risky!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Riktigt bra spelat Rasmus, det här ställde till det fullständigt för oss, och vann nog matchen för byn, ja det och Basses siande av Vimes.
Hade han siat BDG och vi nattmördat siaren runda 2 då hade vi suttit i en guldsits.

Tror jag var otydlig mot @Sidd tidigare.
När du outade dig som väktare trodde jag på det, gjorde ju ingen jätteanalys av läget, det spelade ju liksom mindre roll fanns ju inte en chans att jag skulle få hela byn att helt omotiverat outa sina vapen och det enda vi var säkra på var två vapen, Krymppistolen och Frysstrålen.
När jag tittar igen borde jag ifrågasatt det pga Rasmus kommentar innan "Varför claima du inte väktare" - men det är ju så klart lätt när man har facit.
 
Top