Rickard
Urverk speldesign
Typ något som detta?
Grundegenskaper mellan 0-5
Färdigheter mellan 0-10
Föremål kan ge bonus (rustningar på försvarsslag, exempelvis).
Förmågor kan manipulera tärningarna.
1T20 mot grundegenskap + färdighet. Slå över motståndarens slag, där ett lyckat slag ger +100 när man jämför. Resultatet på tärningen blir skadan för den som fick högst.
Passivt motstånd är slag som måste vara över grundegenskapen (normalt 0).
---
Grundegenskaper mellan 0-30%
Färdigheter går mellan +0 till +50% (steg om 20, 30, 40 och 50%)
Föremål kan ge bonus (rustningar på försvarsslag, exempelvis).
Förmågor kan manipulera tärningarna. Lägga till en tiotals-tärning, växla en- eller tiotal, etc.
1T100 mot grundegenskap + färdighet. Slå över motståndarens slag, där ett lyckat slag ger +100 när man jämför. Plussa ihop tärningarna för skada för den som fick högst.
Passivt motstånd är mot grundegenskapen (normalt 0%).
Grundegenskaper mellan 0-5
Färdigheter mellan 0-10
Föremål kan ge bonus (rustningar på försvarsslag, exempelvis).
Förmågor kan manipulera tärningarna.
1T20 mot grundegenskap + färdighet. Slå över motståndarens slag, där ett lyckat slag ger +100 när man jämför. Resultatet på tärningen blir skadan för den som fick högst.
Passivt motstånd är slag som måste vara över grundegenskapen (normalt 0).
---
Grundegenskaper mellan 0-30%
Färdigheter går mellan +0 till +50% (steg om 20, 30, 40 och 50%)
Föremål kan ge bonus (rustningar på försvarsslag, exempelvis).
Förmågor kan manipulera tärningarna. Lägga till en tiotals-tärning, växla en- eller tiotal, etc.
1T100 mot grundegenskap + färdighet. Slå över motståndarens slag, där ett lyckat slag ger +100 när man jämför. Plussa ihop tärningarna för skada för den som fick högst.
Passivt motstånd är mot grundegenskapen (normalt 0%).
Last edited: