Nekromanti Mina senaste rollspelshändelser

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Re: Lite smygreklam …

Det här ser jag verkligen fram emot! Kan du inte ge oss ett litet, litet smakprov på kartan?

Får jag spela med en av mina space marines förresten? :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Lite smygreklam …

Vitulv said:
Kan du inte ge oss ett litet, litet smakprov på kartan?
Kejrå. Härmed avtäcker jag encounter nummer ett:
 

Attachments

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Re: Lite smygreklam …

Grymt snyggt! Men du har glömt ställa ut minisarna!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
/Han som tycker att folk (någorlunda kortfattat) kan ta och beskriva vad de gör nu i rollspelsväg
I nuläget så håller jag på att spelleda Snösaga, vilket jag har gjort ÄMLANS länge nu pga olika orsaker...
Jag spelar åxå EON, vi har en kampanj på is & en kampanj som startade för 14 dagar sedan. Där så spelar jag en ilsk Ghordvärg...
Vi håller åxå på att lira SW ifrån äventyrsspel. Vilket är lite av min retrohörna.. Jäkligt kul är det att lira det iaf !
Även så blir det Wharhammer fantasy-rollspelet som det är en kampanj som köres.

Så totalt blir det 3 grupper som man är med i, så det blir en del spelande. Vilket jag gillar !!
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Arvidos said:
Men på torsdag så börjar jag en Eon-såpakampanj som spelare, nästa vecka börjar jag en Nobiliskampanj som spelare, och snart så fyrar jag iväg ett mail som startar arbetet på Berättelser från Staden, andra utgåvan.
Eon och Eon... settingen är det postapokalyptiska Mundana jag svamlat om på Eonforumet, men systemet är helt och hållet mitt eget*. Skrivande av systemet och förberedandet av kampanjen är i stort sett det rollspelsrelaterade jag ägnat mig åt på sista tiden.

*Med "mitt eget" menar jag förstås ett osaligt hopkok av Reign, Pendragon, Burning Wheel, Exalted, Ars Magica och säkerligen en massa andra saker, kokat tills det reducerats till något avsevärt regellättare än någon av dess inspirationskällor.
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
GunBlade said:
Övertalar sakta men säkert tre av mina vänner att prova på rollspel. Kommer bli Eon III som spelas. RPs ska göras nu till helgen och sen kör vi igång med Diamantäpplet.
Uppdatering:
Eon-gruppen har fått upp gnistan, och två av tre är frälsta. Inte för att vi hunnit spela än, men karaktärsskapandet är i full gång. Djupa RPs med mycket bakgrund och baktanke. De har även fått drivkrafter som, även om de inte har några regler bakom sig, kan göra mycket för spelet.

Kommer lägga upp information om SLPs och platser och dylikt på min blogg så fort spelarna har upplevt dessa. Ingen bra idé att lägga upp det innan känns det som -.-'
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Re: Lite smygreklam …

Sjukt jävla as-snyggt!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,729
Igår spelades andra delen i en Coriolis-kampanj som absolut kan arta sig till nåt riktigt bra. För min del känns det lite ovant att vara tillbaka i en mer traditionell spelform men så snart vi pejlat av varandra så kommer det nog att flyga fint.

Annars är vi i startgroparna för en kampanj i Solar System med lite 600-talsstuk eller så. Lite isländsk saga, lite keltisk myt osv. Lutar åt truppspel med primära och sekundära rollpersoner. OM NOM NOM.

Senaste läsandet har varit ovan nämnda Solar System och sedan MAID rpg som dök upp i min brevlåda i början på veckan. Efter att ha testgjort pigor (med bl.a. w176) så är det bara att konstatera att... det är kul med slumptabeller. :gremgrin: MAID lär följa med på konvent, helt klart.
 
Top