Nekromanti min spelare vill spela en alvkåt dvärg

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,918
Location
The Culture
Är dvärgen kåt på alver i betydelsen att den vill idka sexuellt umgänge med dem, eller är den kåt på alver på samma sätt som en frimärkssamlare är kåt på frimärken?

I vilket fall som helst är det väl inga problem. Det finns verkliga levande människor som har värre perversioner än så. Det är upp till dig som spelledare att godkänna det eller såga det.

/tobias
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Har du Dvärgar-modulen? Där står lite om dvärgisk sexualitet, eller snarare avsaknad av den. Överhuvudtaget en dvärg som främst drivs av sexlusta är, milt uttryckt, väldigt ovanligt. Om vi till detta lägger den låga sannolikheten att hitta alvkvinnor villiga att hjälpa honom med sitt problem (jag antar att det inte handlar om en dvärgkvinna) så finns det en uppenbar risk att förutom att vara en väldigt ovanlig dvärg kommer han dessutom bli en synnerligen frustrerad sådan... Jag tror inte din spelare skulle få särskilt kul med karaktären, om han inte är ångestfetischist som en viss moderator på detta forum :gremgrin:

Mvh / Phelan
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Givetvis. Förbjuden frukt smakar ju alltid godast. [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Ingenting är nytt under sole.. ehm.. berget då

"går det?"

Ja, men räkna med flera kassar social stigma, skuldkänslor och/eller utfrysning från dvärgsamhället.

Men visst. Man ska aldrig underskatta sexualiteten, ty den tar sig uttryck på dom mest underliga sätt.

/Naug, som haft en tirak med en alvfetisch med i spelet en gång :gremblush:

OBS
Ordet fetisch är här i sammanhanget inte en pryl med en ande i sig. Slå upp det i SAOL eller NE istället.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Nice!

Det är klart att det går! Problemen kommer väl dock att hopa sig, fast det är ju ur dessa tragiska utgångspunkter* som stora berättelser kommer. Det kommer att bli intressant att följa denna kärlekskranka Dvärg i dennes sökande efter den alviska skönhet som besvarar hans inviter. Kanske finns det en lika isolerad och kanske utstött alv med känslor för dvärgar som han eller hon inte förneka. Ett mäktigt kärlekspar som går emot sina folks konventioner, kultur, traditioner och allt för att söka den enda sanna kärleken**!

Helt fantastisk idé!

Go for it, det kan inte bli annat än mäktigt oavsett om kärlekshistorien blir lycklig eller tragiskt. Hollywood är byggt på sådant här!

/Duddmannen

*(Obesvarad kärlek är väl ett av de mest klassiska teman man kan hitta)
**(Romeo och Julia t ex)
 
G

Guest

Guest
Om du ser till ungefär 100% av alla fantasyvärldar så finns det motsättningar mellan dessa två raser. Speciell´t i EON är att dessa två raser dessutom är väldigt lite sexuella vilket borde utesluta denna RP men om du som SLP vill kliva över detta har du ju all makt att göra detta!

"All makt åt SLP:na våra befriare!"
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Stort problem anser jag det som

min spelare vill spela en alvkåt dvärg

Om han nu så är "kåt" i alver så blir det ett helvetes problem för honom. Dvärgen borde hålla det hemligt för "alla", specielt dvärgar. Inte tror jag att dvärgar ser upp till den alvkåte dvärgen om de får reda på det. Dessutom tror jag att alven/alverna som dvärgen blir kåt i kommer INTE kommer tycka om det, specielt om det är en Henea-alv som skulle döda en dvärg så fort han ser en. Om RPdvärgen träffar en trevlig alv som ej är en Henea-alv så kan det lyckas efter ca tre år som är en väldigt lång tid om man nu så inte är en powergamer. Det innebär alltså att under de åren så måste dvärgRP lära sig känna alven mer och mer.

Om det gäller kärlek så tar det väldigt lång tid de också(ca tre år). Om SL är väldigt snäll så kan han gå med på att dvärgen har ett starkt förhållande med en alv(henea är ett stort undantag). Annars så tar det som sagt LÅNG tid tills dvärgen blir kär.

Men det är SL som avgör igentligen. Men så som jag tycker så tycker jag att man ska gå efter så som det är. Alltså att dvärgar skall ICKE bli kära i alver.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Stort problem anser jag det som

"Men så som jag tycker så tycker jag att man ska gå efter så som det är. Alltså att dvärgar skall ICKE bli kära i alver."

Du får tänka på att dvärgar kan ha exakt lika stor variation på sin personlighet som människor kan. Alltså kan man knappast säga att något inte finns, däremot att det är djupt osannolikt. Om man tycker det är allt för "tokigt" kan man kanske välja att förbjuda det, men omöjligt, det är det inte.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Min högst personliga åsikt.

Jag för min del har lite småsvårt att se just kombinationen dvärg & alv sopm blir kära i varandra...
Men som det sägs i ett av inlägget, inget är omöjligt bara olika svårt..
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: Stort problem anser jag det som

Som det framgår av Dvärgar:stenens söner så står det i princip att dvärgar inte blir "kära", utan ser det mer som ett ansvar att föra rasen vidare. trökit men så är det.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Stort problem anser jag det som

Däremot så kan man se det så att dvärgar inte har såpas mycket hormoner som styr just detta i sig. Det tar ett tag för dom. Deeutom har dvärgar helt andra skönhetsideal än människor och alver (ja, jag vet, det finns människor som tänder på en del udda saker), så som jag ser det går det inte alls.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Stort problem anser jag det som

Dvärgar har bevisligen ändå någon form av hormoner i sig - en varelse som inte har någon form av kärlek skulle jag se som närmast ospelbar. Att dvärgarna har andra skönhetsideal ser jag inte som något problem -- att denna dvärg är en avvikare är ju uppenbart. Och som du säger, det finns människor som tänder på konstiga saker -- betydligt längre från människor än vad alver är från dvärgar.

För övrigt ser jag det mesta av snacket om att "rollspela en ras" som något som uppmuntrar stereotyper -- man ska alltid spela en idivid, sedan kan man göra rimliga avvägningar. Läs mer om det här.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Stort problem anser jag det som

Bah, jag tycker inte att det ska gå. Jag skulle direkt säga nej om en spelare kom till mig med den idéen, om bara för att det är så extremt korkat.
Varför göra alvkåta dvärgar när man kan göra dvärgar som rider på elefanter eller tänder på tiraker? :gremwink:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Öh...

Extremt korkat? Vaddå 'extremt korkat'? Dvärgar har väl rätt att vara perversa som alla andra, oavsett om de har låg sexualdrift eller ej?

Läs för övrigt texten om Kraalen-kungen Tzamakh klan Roghan hus Khunder på sid 89 i 'Dvärgar'. Visst, det är bara ett rykte, men om det hade varit otroligt otänkbart skulle ju inte ens ryktet florera, eller hur?

- Ymir, skulle inte vara så kategorisk i sitt fördömande
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Öh...

Å andra sidan finns det rykten om folk som är till heälften troll också, och det går ju inte heller (läs vart det nu är i tirakboken).
Men,d et är vad jag tycker, jag ser alltså inte det roliga i att spela en dvärg som går och våldtar alver.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: En dvärgisk stjärtklapp...

Tja...allt jag påstår är att dvärgar är mångfacetterade och komplexa varelser, de med. Någonstans därute finns det absolut någon dvärg som dras till älvor, men han är förmodligen ganska ensam om det ;-)

Faktum är, jag har en dvärg i min kampanj, Drezinklanens störste fäktmästare Äril, som är allmänt lagd åt det lättsamma och livsnjutande hållet, och ääälskar att reta stolta, seriösa alver en smula. Han har kanske ingen extra dragning åt alvhållet, men han kategoriserar iallfall inte - Han småflörtade med léaramälvan Tienne precis som han gjorde med alla andra, och Henéaälvan Första Snön fick sig en klapp på baken hon med, vilket givetvis fick henne att kasta sig på den lille skäggmuppen i ett aktivt försök att döda honom. Äril var givetvis stark nog att hålla fast henne tills en av hennes vänner fick henne att släppa taget, men det är en annan historia.

- Ymir, drar en liten anekdot för att belysa vad han menar
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Perverst folk och våldtäkter... >(

:gremmad:
"Men,d et är vad jag tycker, jag ser alltså inte det roliga i att spela en dvärg som går och våldtar alver."

Bara för att den presumptiva dvärgen har en dragning till alver så betyder det inte att han våldtar första bästa alv han lägger ögonen på.

Det är ungefär lika korkat som att säga att Homosexuella våldtar första bästa likakönade som dom stöter på.
Dvs korkat.

/Naug, lite stucken.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Perverst folk och våldtäkter... >(

Jo, ok, fel sagt där. Erkänner mitt misstag.

Jag ser inte det roliga i att spela en dvärg som blir distraherad när han ser en attraktiv alv.
 
Top