Nekromanti min spelare vill spela en alvkåt dvärg

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Re: Perverst folk och våldtäkter... >(

Verkligen? Jag ser det som betydligt roligare än att spela en dvärg som är hedersam, fientlig mot tiraker och alver, tycker om öl och slåss med yxa som 90% av alla andra dvärgiska rollpersoner som skapats.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Perverst folk och våldtäkter... >(

Kanske, men jag tycker att det är ännu roligare att spela en solbränd dvärg iklädd benrustning, vars hobby är att träna elefanter, som arbetar som tirakbaneman men som insett att det faktiskt finns schyssta tiraker.
Klart han driker öl, jo, men han är verkligen ingen standarddvärg.
Edit: Om du inte gissat det heter dvärgen i fråga Railin av Zolod :gremwink:

Jag gillar bara inte själva idèn, den ringer helt fel hos mig.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: En dvärgisk stjärtklapp...

OK, det hålelr jag med om att det är en intresant dvärg, men däremot ett koncept som bara går ut på att 'dvärg som tänder på alver' är lite för kort, och hur ska jag säga det utan att någon blir sur.. nej det går inte, ni får lista ut själva.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Re: En dvärgisk stjärtklapp...

Jag vet inte om hela konceptet går ut på det, men det är antagligen det som är mest iögonfallande. Dessutom tycker jag som sagt att icke-mänskliga rollpersoner inte nödvändigtvis ska sätta den rollen först, utan att man i stället kan sätta rollen som krigare, adelsman, förälder eller liknande i centrum av "karaktärsbilden". Det blir ofta lätt så att människor presenteras som "min magiker Ove" medan icke-människor presenteras som "min alv Torgny". Satsa liksom på att få en ny vinkel på karaktären.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Perverst folk och våldtäkter... >(

Undrar vad skägg har för antändningsvärde... ?

Mvh / Phelan
 
Top