Nekromanti Min lilla butik

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Aaarghh!

Jag tvivlade aldrig en sekund på att du kände till det. Jag bara påpekade det för de andra i tråden, eftersom du inte gjorde det. Det var allt. Så du kan slappna av, din position som wrnus residensielle in-house reggaetarian är ohotad. (Mest för att jag själv inte gör anspråk på titeln. :gremelak: :gremwink:)

Apropå Jocke Kalcidis + reggae + OT; Den plattan du la upp en bild på nyligen i tråden om rollspelssamlande, äger du den eller var det bara nått du använde som illustration?

/Anders
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jag skulle vilja driva en Next-butik i sverige eller kanske ett Starbucks... trivs i kedjor, egenföretagande skrämmer mig :gremlaugh:
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,898
Location
Port Kad, The Rim
Jag skulle vilja bedriva en kombination av boklåda, antikvariat och kafé i en universitetsstad. Ett ställe för excentriska akademiker i tweedkavaj som vill diskutera obskyra saker med med varandra.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Ranking Dread - Superstar (OT)

*Slappnar av och putsar sin kungakrona gjord av aluminium och kartong* :gremwink:

Jag har haft 7" men sålt den. Främst för att jag har den på LP och inte orkar spela singlar. Får man fråga varför du undrar?

Man kan hitta en komplett Ranking Dread-diskografi här (sammanfattad av yours truly);
http://home.swipnet.se/kalcidis/discorankingdread/

Ranking Dread var i övrigt en av de farligaste yardies som funnits. Sökt av polisen i Jamaica, England, Kanada och USA för över 30 mord.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Ranking Dread - Superstar (OT)

Jag har haft 7" men sålt den. Främst för att jag har den på LP och inte orkar spela singlar. Får man fråga varför du undrar?
Jag var bara nyfiken. Ska jag vara helt ärlig, och som dessutom klart befäster din positition som wrnus reggaekännare nr 1 framför mig, så har jag ingen koll alls på Ranking Dread. Jag visste i stort sätt bara att han fanns. (Jag såg dock att singeln var arrad av Suger Minott. Coolt! :gremcool:)

Ranking Dread var i övrigt en av de farligaste yardies som funnits. Sökt av polisen i Jamaica, England, Kanada och USA för över 30 mord.
Det illustrerar mer än väl min teori om att dagens gangstahårdingar inom hip-hopen är rena flickscouterna jämfört med Kingstons Rude-Boys. :gremtongue:

/Anders
 
Top