Metal Magic Challenge IV

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,981
Location
Umeå
@NSM @Christoffer @Hellzon @Kungfetti @Sömniga Isaac

Hur går det för er? Har vi glömt någon? Har ni glömt oss?

Det är alltså 11 deltagare totalt den här rundan om jag inte räknat fel. Två bidrag inlämnade. 10 dagar kvar.
Vore ju häftigt om alla fick in sitt bidrag. Hade varit flest bidrag hitills i MMCs korta historia.
Det går så himla bra så jag blev sugen att köra det själv, och det är lite döden för att jag ska göra klart något! I meningen göra klart det för någon annan. Så har ett upplägg klart, Midgård, skrivet för SRR/MERP och placerat år 1975 i tredje åldern, spelarna spelar flyktingar från häxmästarens armé efter slaget om fornost, spillror av armén försöker fly över ettenhedarna och hitta sin väg till säkerhet någonstans, nytt liv, hitta en ny plats eller vända norrut igen? Eller är banden till häxmästaren för starka? Väldigt öppet skrivet så just nu beror otroligt mycket på vilka karaktärer som skapas, vilket är mitt föredragna sätt att spelleda sådant här på, men det gör ju också att det blir halvt omöjligt att skriva klart det på ett rimligt sätt. Men vem vet!
 
Last edited:

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
518
Jag hinner inte jobba mer med det innan deadline, så det är lite rumphugget och inte alls layoutat eller korrläst. Men jag tycker nog att det är spelbart som det är:

Sacred Spell of Retribution
Det här var riktigt bra alltså! Snyggt! Metall! Mystiskt! Och bra hantering av att spela folk med annan etnicitet.
Jag blev sugen på att spela det, om jag får till det skickar jag en soelrapport!
 
Top