Metal Magic Challenge I

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Nyfiken fråga till alla som hoppat på utmaningen.
Är det någon som faktiskt gillat skivan ni fått er tilldelad?
Det är enormt oviktigt, men jag är enormt nyfiken.

Själv får jag enormt mycket inspiration från musik nämligen, särskilt från metalplattor då de ofta handlar om saker som ligger väldigt nära eller ofta helt i samma ådra som rollspel gör.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
@Beastslayer Både och! I sina stunder är de helt magiskt monotona och fina. Framförallt är det ju så mycket attityd från fotosessioner så måste hålla i mig för att inte introducera automatvapen i min RQ-kult-writeup. Haha.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
@Beastslayer Både och! I sina stunder är de helt magiskt monotona och fina. Framförallt är det ju så mycket attityd från fotosessioner så måste hålla i mig för att inte introducera automatvapen i min RQ-kult-writeup. Haha.
Så jag har inlett ett hat/kärleksförhållande här låter det som? Fick varken ett ja eller nej där kändes det som! :D
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Nyfiken fråga till alla som hoppat på utmaningen.
Är det någon som faktiskt gillat skivan ni fått er tilldelad?
Det är enormt oviktigt, men jag är enormt nyfiken.

Själv får jag enormt mycket inspiration från musik nämligen, särskilt från metalplattor då de ofta handlar om saker som ligger väldigt nära eller ofta helt i samma ådra som rollspel gör.
Jag är ju inte så förtjust i den typen av metal, och jag gillar ju också rollspel som kanske inte går i samma genre som det som metalskivor ofta handlar om. Så nej, jag kan inte påstå att jag är så förtjust i skivan, och jag har inte orkat lyssna igenom hela. Men det var en kul utmaning!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
Jag gillade verkligen min första skiva! Lyssnade på den när jag gjorde pappersarbete på jobb.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Jag är ju inte så förtjust i den typen av metal, och jag gillar ju också rollspel som kanske inte går i samma genre som det som metalskivor ofta handlar om. Så nej, jag kan inte påstå att jag är så förtjust i skivan, och jag har inte orkat lyssna igenom hela. Men det var en kul utmaning!
Det metalskivor ofta handlar om? Det är rätt så mycket bredare än vad du tror, men skitsamma, jag förstår din poäng :)
Kul att du gillade utmaningen. Tror jag ska föreslå ditt spel förmin måndagsgrupp, de är rätt öppna för att prova saker som ligger utanför trad rollspel.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Nyfiken fråga till alla som hoppat på utmaningen.
Är det någon som faktiskt gillat skivan ni fått er tilldelad?
Ja, jag gillar The Fiery Blood skarpt! Lite för kort, bara. Jag har inget bidrag ännu, men det är på gång. Det kommer bli en systemlös mini-setting, för det blev lite för ambitiöst att skriva PbtA och jag vill framför allt ha kul och bli klar. Här är ett smakprov på inledningen:

Breaking the Scepters, Crushing the Wands
But a few generations ago, the God-King arrived in the land of Nod, and on that day when the Elysian Gardens appeared in the sky, the assault of Heaven began. The invading hosts quickly subjugated the peoples of Nod, for they possessed the secret of Fire and could unleash it via hand or flintlock. However, while the Cult of the Living Sun has managed to conquer the land and destroy its way of life, its crusade against the dark, the dead and the inherited is met with perennial resistance. On the great estates and in the deep woods, in the free cities and in the depths of the underworld, a black flame has taken hold in the hearts of the hopeless, and their fiery blood breeds rebellion.
Soon they will go forth, and slay their masters, and mayhap be slain in kind. The black flame, however, can never be quenched.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Ja, jag gillar The Fiery Blood skarpt! Lite för kort, bara. Jag har inget bidrag ännu, men det är på gång. Det kommer bli en systemlös mini-setting, för det blev lite för ambitiöst att skriva PbtA och jag vill framför allt ha kul och bli klar. Här är ett smakprov på inledningen:
Ja, du fick ju en EP, det är ju lite lite matrial att jobba med kanske.

Så, du kanske kan plocka mer idéer från denna?


Metal archives: https://www.metal-archives.com/albums/Deus_Mortem/Kosmocide/770395
 
Last edited:

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Ja, du fick ju en EP, det är ju lite lite matrial att jobba med kanske.

Så, du kanske kan plocka mer idéer från denna?

Tack! Idémässigt är det lugnt (jag låter mig inspireras löst av plattans text och kör mest på stämningen) utan det var mest mer musik jag ville ha. Jag ska kolla in den här också.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,814
Nyfiken fråga till alla som hoppat på utmaningen.
Är det någon som faktiskt gillat skivan ni fått er tilldelad?
Det är enormt oviktigt, men jag är enormt nyfiken.
Jag gillar skivan! Även om jag inte lyssnar på metal till vardags gillar jag genren. Kanske ingenting jag skulle ha i lurarna på promenader, men absolut som musik på en hemmafest, eller lyssna på till en spelsession 😊
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,814
Fasen! Har bytt dator och rätt mycket arbete jag lagt ner har tyvärr gått förlorat.. Men jag är på väg att skriva om de bitarna så jag lär bli klar ändå :) Så jobbigt bara när sånt här händer!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Fasen! Har bytt dator och rätt mycket arbete jag lagt ner har tyvärr gått förlorat.. Men jag är på väg att skriva om de bitarna så jag lär bli klar ändå :) Så jobbigt bara när sånt här händer!
Google Docs för bövelen! ;)
Trist att du förlorat en stor del av arbetet dock. Hoppas du hinner med deadlinen!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
Fasen! Har bytt dator och rätt mycket arbete jag lagt ner har tyvärr gått förlorat.. Men jag är på väg att skriva om de bitarna så jag lär bli klar ändå :) Så jobbigt bara när sånt här händer!
Nej vad jobbigt :( Hoppas du kan återskapa det.
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
205
Nyfiken fråga till alla som hoppat på utmaningen.
Är det någon som faktiskt gillat skivan ni fått er tilldelad?
Själva plattan... Tyvärr alltså. Det må vara hur trve den vill, men black metal är inte min grej att lyssna på.
Men. Texterna är späckade med användbart material!


Måste tyvärr backa ur den här utmaningen. Lycka till, alla!
Ack!
och tack för lyckönskningen!
 
Top