Metal Magic Challenge I

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Efter att jag fick se detta så vet jag inte om jag förlorade min respekt för immortal eller om jag bara älskar dom ännu mer.

Riktigt 90-tals lågbudget lajv vibbar 🤣🤣

Haha de är underbara. De tar sig själva på, inte lika stort allvar, som de andra "bläk metal"-gubbarna i genren kan man väl säga :) Abbaths legendariska krabbdans (kolla all shall fall för riktigt snygg sådan) gör ju inte saken bättre heller 🤣
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,980
Location
Umeå
Ha! Projektet drog iväg bortanför min kontroll och bestämde mig här om veckan att bara följa inspirationen istället så kommer inte någon post idag med material, vad som däremot kom ut av det allt detta är en sjujävla pepp på det skapade materialet som drog iväg så pass att jag nu har: en skapelseberättelse för den här högst skeva världen som närmast kanske är en tolkning av gamla testamentet om det matats genom en dokumunetförstörare och läses av någon som käkat toppslätskivling + en skiss på historiken från det att världen skapats + kulter som uppkommit och splittrats iom allt detta + skisser på varelser i världen + ett hex/counter-krigsspel som inom inte allt för lång tid bör vara speltestredo.

Så tackar för inspiration och hård musik i alla dessa poster! Får se om jag skriver rent materialet någon gång kanske det postas här ändå långt senare. :)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Haha de är underbara. De tar sig själva på, inte lika stort allvar, som de andra "bläk metal"-gubbarna i genren kan man väl säga :) Abbaths legendariska krabbdans (kolla all shall fall för riktigt snygg sådan) gör ju inte saken bättre heller 🤣
Älskar ju musikvideon där om det är abbath och demonaz som springer runt på ett snöigt berg . Kan vara blashyrkh ( mighty Raven dark ) 🤔
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Angående episkt lökiga metal musikvideos så har vi den här , candlemass bewitched

5:51 in i musikvideon utför dom vad vi brukade kalla doom dansen🤣🤣. Det verkade vara lite av ett Signum för Messiah


Sorry för OT .
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Oh, shit det är sista dagen! Låt oss se om några fler hinner innan deadlinen! :D
 
Top