Metal Magic Challenge I

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Haha vad fan skriver du för opus magnum? :D
Haha det ska mer läsas som att jag har för många barn och för dålig kreativ disciplin än omfattning och kvalitet på det som skrivs. Men det som skrivs på är en ny setting för Runequest 2, värld och karta, grundläggande mytologi och historia, varelser och grupperingar och såklart ett gäng kulter.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Haha det ska mer läsas som att jag har för många barn och för dålig kreativ disciplin än omfattning och kvalitet på det som skrivs. Men det som skrivs på är en ny setting för Runequest 2, värld och karta, grundläggande mytologi och historia, varelser och grupperingar och såklart ett gäng kulter.
Asballt!
Men det får du allt klart till den 31:e Januari. Du kan ju alltid klippa ihop en kortare version som du lämnar in för att sedan fortsätta skriva på något större.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Statusrapport: jag lyssnade igenom albumet två gånger direkt när jag fick det. Svårt att komma på något rollspeligt som jag kände mig kapabel att få ihop (mest var jag förvånad över att EYEHATEGOD var aktiva fortfarande!). Men så idag när jag var ute och skottade snö lyssnade jag igenom albumet igen, och nu tror jag att jag har en idé! Kul utmaning! Nu är det bara genomförandet (min svagaste gren i livet) som återstår.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Jag har funderat lite och skissat på någon slags gotisk häxfeministisk bondekrigs-berättelse om att göra uppror mot gudafursten i skyn och hans präst-fogdar. Regelmässigt skissar jag på någon slags PbtA-hack, men jag får se vad det landar i och hur jag formulerar spelböckerna. Jag ska försöka få klart någonting.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag har funderat lite och skissat på någon slags gotisk häxfeministisk bondekrigs-berättelse om att göra uppror mot gudafursten i skyn och hans präst-fogdar. Regelmässigt skissar jag på någon slags PbtA-hack, men jag får se vad det landar i och hur jag formulerar spelböckerna. Jag ska försöka få klart någonting.
Det här låter sjukt kul!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Statusrapport: jag lyssnade igenom albumet två gånger direkt när jag fick det. Svårt att komma på något rollspeligt som jag kände mig kapabel att få ihop (mest var jag förvånad över att EYEHATEGOD var aktiva fortfarande!). Men så idag när jag var ute och skottade snö lyssnade jag igenom albumet igen, och nu tror jag att jag har en idé! Kul utmaning! Nu är det bara genomförandet (min svagaste gren i livet) som återstår.
Det fixar du ju lätt! :D

Jag har funderat lite och skissat på någon slags gotisk häxfeministisk bondekrigs-berättelse om att göra uppror mot gudafursten i skyn och hans präst-fogdar. Regelmässigt skissar jag på någon slags PbtA-hack, men jag får se vad det landar i och hur jag formulerar spelböckerna. Jag ska försöka få klart någonting.
Låter riktigt coolt! Ser fram emot resultatet :D
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Asballt!
Men det får du allt klart till den 31:e Januari. Du kan ju alltid klippa ihop en kortare version som du lämnar in för att sedan fortsätta skriva på något större.
Äh planen är att vara klar med allt. :) Det blir inte så omfattande som sagt utan mer ramverk att bygga på genom att utforska kartan, interagera med grupper och heroquesta för att bygga ut och förändra mytologin.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Okej, så, Iron bitch är för fan redan ett D&D ecounter! Jag kan spelleda det rakt från texten.

The Iron bitch with her red eyes that burn in the nite
On the precipice of disaster she stands - always ready to fight
Sorceress of battlestorms, armies tremble in fear - oh yeah!
The false ones will die, weak at the knees, their fate is near

Stand! And fight! - Unholy wielder of the blade, she calls out your name
Bow! To her might! - cleaves with the Sword of Storms
Invoke the Power of Steele
Ride across the battlefields
Wielding the blades of the Speed Metal wheel
It's the power you feel
THE POWER OF STEELE

Round up the dead when she hooves fast away in the nite
Leave behind pools of blood - no survivors in sight
A trail of severed heads and slain enemies - she tastes 'm raw!
Armor clad in blakk, scream forth the Metal kommand

Warrior Queen she's burning - looking for lust on this nite
Death Sex and Madness - she's hot for you tonight - ah!
So for all her evil powers - still needs a climax with Steele
She wants a rod of iron - force fed desire - so she can feel again
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Okej, så, Iron bitch är för fan redan ett D&D ecounter! Jag kan spelleda det rakt från texten.

The Iron bitch with her red eyes that burn in the nite
On the precipice of disaster she stands - always ready to fight
Sorceress of battlestorms, armies tremble in fear - oh yeah!
The false ones will die, weak at the knees, their fate is near

Stand! And fight! - Unholy wielder of the blade, she calls out your name
Bow! To her might! - cleaves with the Sword of Storms
Invoke the Power of Steele
Ride across the battlefields
Wielding the blades of the Speed Metal wheel
It's the power you feel
THE POWER OF STEELE

Round up the dead when she hooves fast away in the nite
Leave behind pools of blood - no survivors in sight
A trail of severed heads and slain enemies - she tastes 'm raw!
Armor clad in blakk, scream forth the Metal kommand

Warrior Queen she's burning - looking for lust on this nite
Death Sex and Madness - she's hot for you tonight - ah!
So for all her evil powers - still needs a climax with Steele
She wants a rod of iron - force fed desire - so she can feel again
Hela den här plattan är ett D&D encounter! :D

Nämen seriöst, jag älskar verkligen den här skivan. Den har glimten i ögat. Den har mangel. Den har ALLT!
Gör något bra av denna fantastiska gåva från underjorden ;)
 
Top